Picture

Hjorth

Sindal

Indlæg: 39

PB  Hjemmeside

To MYér "på gulvet" i Sindal

Under skinnearbejdet er MY 1053 og MY 1058 afsporet på fri strækning.

Det skete medens maskinen der lægger skinner og de to lokomotiver blev skubbet af maskinen afsporede de. Den ene, MY 1058, er kørt helt på gulvet, den anden kun delvist. Da maskinerne ikke var betjente, så ingen ser det ske og toget blev først standset da en amatør fotograf gjore mandskabet opmærksom på at der var alvorlige problemer!Billede

Hilsen

 

Svend

www.svendhjorth.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.821

PB

Hold da helt op  Shock

Hvordan pokker kunne det gå så galt ? . . og hvordan pokker kunne MY´erne i det hele taget afspores på fri strækning ?

Sikke et billede Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hjorth

Sindal

Indlæg: 39

PB  Hjemmeside

Man er ved at skifte skinnerne. Derfor er en del ad skinneskruerne allerede fjernet. Sporet har måske været i dårligere stand end vurderet. Det kan også være en solkurve. Det var ret varmt og når de nye skinnerne, længere nede af strækningen endnu ikke er forspændte kan det også have været medvirkende/årsag.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hjorth

Sindal

Indlæg: 39

PB  Hjemmeside

Der er flere billeder på www.svendhjorth.dk

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.821

PB

Hjorth skrev:

Man er ved at skifte skinnerne. Derfor er en del ad skinneskruerne allerede fjernet. Sporet har måske været i dårligere stand end vurderet. Det kan også være en solkurve. Det var ret varmt og når de nye skinnerne, længere nede af strækningen endnu ikke er forspændte kan det også have været medvirkende/årsag.

 

Sikke noget Smile

Men helt fantastiske billeder Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

henrik_sdk

chauffør

Indlæg: 19

PB

Ha ha, det har de sku godt af... Cool Cool
__________________

www.hoved-fi.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 402

PB  Blog

Bare lige til info:

Det er tale om MY´ere af 1100 serien, altså MY 1153 og 1158. 1000-serien er MX-lokomotiver Wink

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hjorth

Sindal

Indlæg: 39

PB  Hjemmeside

Det var en svipser, det er selvfølgeli MY 1153 og MY 1158

Morgenen efter var begge tog på sporet igen

MY 1158 er rangeret til Sindal hvor den skal efterses.

MY 1153 må selv klare opgaven nu ved at køre to gange når der her fredag eftermiddag skal fragtes svæller fra Sindal Station.

Nye billeder på www.svendhjorth.dk

MVH Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

henrik_sdk

chauffør

Indlæg: 19

PB

Så må man håbe at Kenneth skal grave dybt i lommerne for den omgang Crazy Crazy Crazy Crazy

__________________

www.hoved-fi.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Til henrik_sdk : Hvorfor denne giftige tone - og hvorfor "har de godt af det" ?

Det er da ikke hel normal Sporskifte-etikette med sådanne udgydelser ! Nu kender ikke bemeldte Kenneth; men hvori består hans synder ?

Man kan være mere eller mindre uenig i beslutnnger og udførelse af disse i praksis; men der mangler da argumenter på, hvorfot det er så forfærdeligt.

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henrik_sdk

chauffør

Indlæg: 19

PB

Når han/contec har behandlet min kone umenneskeligt i hendes ansættelse i firmaet, kan det ikke fryde mig mere at se at der er problemer i hans legetøjsfirma.

__________________

www.hoved-fi.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Ja. undskyld,men hvad f..... rager det os andre, at du er sur på contec.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henrik_sdk

chauffør

Indlæg: 19

PB

Ikke en s.... Men der blev spurgt."..."
__________________

www.hoved-fi.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.341

PB

Hvis der ikke har været nogen på det forreste køretøj - altså på lokomotivet der afsporede - er der vist en der skal forklare sig, f eks rangerlederen. Et eller andet sted må han jo have opholdt sig. Et andet spørgsmål kan være, hvorfor rangerbevægelsen ikke blev betjent fra det forreste køretøj, når det nu en gang var et lokomotiv.

Hvor mange "hovsa"afsporinger har der efterhånden været, mens man har arbejdet med sporombygning nord for Limfjorden i denne omgang?  

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.