Under skinnearbejdet er MY 1053 og MY 1058 afsporet på fri strækning.
Det skete medens maskinen der lægger skinner og de to lokomotiver blev skubbet af maskinen afsporede de. Den ene, MY 1058, er kørt helt på gulvet, den anden kun delvist. Da maskinerne ikke var betjente, så ingen ser det ske og toget blev først standset da en amatør fotograf gjore mandskabet opmærksom på at der var alvorlige problemer!
Hilsen
Svend
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Hold da helt op
Hvordan pokker kunne det gå så galt ? . . og hvordan pokker kunne MY´erne i det hele taget afspores på fri strækning ?
Sikke et billede
Hjorth
Sindal
Indlæg: 39
Man er ved at skifte skinnerne. Derfor er en del ad skinneskruerne allerede fjernet. Sporet har måske været i dårligere stand end vurderet. Det kan også være en solkurve. Det var ret varmt og når de nye skinnerne, længere nede af strækningen endnu ikke er forspændte kan det også have været medvirkende/årsag.
Hjorth
Sindal
Indlæg: 39
Der er flere billeder på www.svendhjorth.dk
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Man er ved at skifte skinnerne. Derfor er en del ad skinneskruerne allerede fjernet. Sporet har måske været i dårligere stand end vurderet. Det kan også være en solkurve. Det var ret varmt og når de nye skinnerne, længere nede af strækningen endnu ikke er forspændte kan det også have været medvirkende/årsag.
Sikke noget
Men helt fantastiske billeder
henrik_sdk
chauffør
Indlæg: 19
www.hoved-fi.dk
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 402
Bare lige til info:
Det er tale om MY´ere af 1100 serien, altså MY 1153 og 1158. 1000-serien er MX-lokomotiver
Mvh
Johnni Christensen
Hjorth
Sindal
Indlæg: 39
Det var en svipser, det er selvfølgeli MY 1153 og MY 1158
Morgenen efter var begge tog på sporet igen
MY 1158 er rangeret til Sindal hvor den skal efterses.
MY 1153 må selv klare opgaven nu ved at køre to gange når der her fredag eftermiddag skal fragtes svæller fra Sindal Station.
Nye billeder på www.svendhjorth.dk
MVH Svend
henrik_sdk
chauffør
Indlæg: 19
Så må man håbe at Kenneth skal grave dybt i lommerne for den omgang
www.hoved-fi.dk
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Til henrik_sdk : Hvorfor denne giftige tone - og hvorfor "har de godt af det" ?
Det er da ikke hel normal Sporskifte-etikette med sådanne udgydelser ! Nu kender ikke bemeldte Kenneth; men hvori består hans synder ?
Man kan være mere eller mindre uenig i beslutnnger og udførelse af disse i praksis; men der mangler da argumenter på, hvorfot det er så forfærdeligt.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
henrik_sdk
chauffør
Indlæg: 19
Når han/contec har behandlet min kone umenneskeligt i hendes ansættelse i firmaet, kan det ikke fryde mig mere at se at der er problemer i hans legetøjsfirma.
www.hoved-fi.dk
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Ja. undskyld,men hvad f..... rager det os andre, at du er sur på contec.
henrik_sdk
chauffør
Indlæg: 19
www.hoved-fi.dk
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Hvis der ikke har været nogen på det forreste køretøj - altså på lokomotivet der afsporede - er der vist en der skal forklare sig, f eks rangerlederen. Et eller andet sted må han jo have opholdt sig. Et andet spørgsmål kan være, hvorfor rangerbevægelsen ikke blev betjent fra det forreste køretøj, når det nu en gang var et lokomotiv.
Hvor mange "hovsa"afsporinger har der efterhånden været, mens man har arbejdet med sporombygning nord for Limfjorden i denne omgang?
Svend