Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Arbejdskort over GB anno 1967

Hej alle

For nyligt købte jeg en kasse uspecificerede DSB-udgivelser af datteren til en C.H. Vogt, der havde arbejdet i DSB i 40 år.

Blandt DSB-bladet, Vingehjulet m.m. fandt jeg også et arbejdskort over Godsbanegården dateret juni 1967. På kortet er lavet tilrettelser samt indtegning af kørselsretninger.

Det er jo rent guf, og jeg vil hermed dele det med mine lidelsesfæller.

Hvis der skulle være en af jer, der har arbejdet på GB, er jeg sikker på, at jeg ikke er den eneste, der meget gerne hører noget om arbejdet ... specielt rangerarbejdet har min interesse.

 

Billede

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

lækre sager

tror at jeg dybt i kasserne har noget om rangerarbejdet på dette tidspunkt på skrift. - får gravet !!

mvh

henning h087

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Tak Per!

Et autentisk rangerterræn og så oven i købet GB. Fedt!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Ja, det er dejligt at se - her er mange timers inspirerende "læsning". Smile

Tak, Per.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

mylle

skipper/musiker

Indlæg: 423

PB  Hjemmeside

Jeg arbejdede på Gb i 80´erne bl a som ankomstvagt i Post T (Det gulePalæ) så spørg løs.

Jeg havde en samling luftfotografier af hele driftsområdet optaget 5. maj 1965 som jeg lånte til "På Sporet" Bjørn for en del år siden. Desværre har han ikke afleveret dem endnu, men når han gør scanner jeg dem og lægger filerne ud på nettet til Jer. Prøv evt at spørge Bjørn, for han har dem endnu.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.