Jeg faldt over nedenstående på Dreischeibe-online
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4325697,4325697
Der er nogle interessante billeder af en stamme, hvori der indgår nogle IC5-vogne. Oprangeringen er
MY-B-B-Bfs-Bfm-Bn-??
Billederne, i øvrigt i rigtig god kvalitet, er fra 1981. Men sikken da en bastard-oprangering. Kan det være en testkørsel? Og hvad er det lige, der hænger efter Bn'en?
Mvh Toftegaard
Thomas Jespersen
Indlæg: 419
Som der står i teksten under billedet ligner det en materieltransport fra Scandia, hvilket passer fint med årstallet. Vognen efter Bn ligner en Dh, sikkert med for øge bremseprocenten.
Thomas
jan mx
Indlæg: 91
Hej Toftegård
Det ligner en post eller rejsegodsvogn og der er sandsynligvis en materieltansport
mvh
Jan
edit: Thomas var hurtigst
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.671
Som der står i teksten under billedet ligner det en materieltransport fra Scandia, hvilket passer fint med årstallet. Vognen efter Bn ligner en Dh, sikkert med for øge bremseprocenten.
Thomas
Hvad menes med at øge bremseprocenten
[/quote]
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
jan mx
Indlæg: 91
Hej Bygger01
Bremseprocenten er et udtryk for hvor stor en del af togets samlede bremsevægt udgør i forhold til togetsvægt. Bremsevægten skal efter gældende regler være mindst 50%
men man tlistræber altid at få den så højt som muligt derfor bremse vognene. Nogen af vogene er muligvis ikke godkendt til måtte bremse.
Håber det giver mening
Mvh
Jan