Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 121

PB

MY-B-B-Bfs-Bfm-Bn-??

Jeg faldt over nedenstående på Dreischeibe-online

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4325697,4325697

Der er nogle interessante billeder af en stamme, hvori der indgår nogle IC5-vogne. Oprangeringen er

MY-B-B-Bfs-Bfm-Bn-??

Billederne, i øvrigt i rigtig god kvalitet, er fra 1981. Men sikken da en bastard-oprangering. Kan det være en testkørsel? Og hvad er det lige, der hænger efter Bn'en?

Mvh Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 419

PB

Som der står i teksten under billedet ligner det en materieltransport fra Scandia, hvilket passer fint med årstallet. Vognen efter Bn ligner en Dh, sikkert med for øge bremseprocenten. 

 

Thomas

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Toftegård

Det ligner en post eller rejsegodsvogn og der er sandsynligvis en materieltansport

mvh

Jan

edit: Thomas var hurtigst

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.671

PB

Som der står i teksten under billedet ligner det en materieltransport fra Scandia, hvilket passer fint med årstallet. Vognen efter Bn ligner en Dh, sikkert med for øge bremseprocenten. 

Thomas

 

Hvad menes med at øge bremseprocenten

 

 

 

[/quote]

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Bygger01

Bremseprocenten er et udtryk for hvor stor en del af togets samlede bremsevægt udgør i forhold til togetsvægt. Bremsevægten skal efter gældende regler være mindst 50%

men man tlistræber altid at få den så højt som muligt derfor bremse vognene. Nogen af vogene er muligvis ikke godkendt til måtte bremse. 

Håber det giver mening

Mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.