Picture

tmjbk

Gårdmand

PB  Blog

MÓ 1846

Hej der ude er der nogle som ved noget om mó 1846 Har set nogle film med netop mo1846 nu kom jeg til det jeg vil vide noget om er 1 film har den 3 lygt tændt På film 2 har den kun 2 lygter tændt. Hvad er rigtig og forkert mvh allan

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

Like 0 kan lide

Picture

Lukas A

Studerende

PB  Blog

Mon ikke den tredje lygte er tågelygte.

Mvh Lukas

Like 0 kan lide

Picture

Lukas A

Studerende

PB  Blog

Mon ikke den tredje lygte er tågelygte.

Mvh Lukas

Like 0 kan lide

Picture

Lukas A

Studerende

PB  Blog

Mon ikke den tredje lygte er tågelygte

Mvh Lukas

Like 0 kan lide

Picture

Lukas A

Studerende

PB  Blog

Ups!

Mvh Lukas

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Burde der ikke være skrevet nogle flere ups'er ................

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

tmjbk

Gårdmand

PB  Blog

Ups x 4 nå nej det tro jeg ikke da jeg nu har set 8-10 film på youtube men det er fler med 3 lys og så nogle med 2 lys hvorfor hvilke kørte man med i DSB Og hvilke styrvogn havde man også på Cls hvilke nr sidder sammen med 1846 ?

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Det med 2 & 3 lygter mener jeg hænger sammen med danske & tyske regler, da MO'erer skulle have 3 lygter for at køre i Tyskland, men det vil Du sikkert snart få at vide fra mere pålidelig kilde .....

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

F.Ormstrup

PB  Blog  Hjemmeside

tmjbk skrev:
Hej der ude er der nogle som ved noget om MO1846 Har set nogle film med netop MO1846 nu kom jeg til det jeg vil vide noget om er 1 film har den 3 lygt tændt På film 2 har den kun 2 lygter tændt. Hvad er rigtig og forkert mvh allan

2 i Danmark
3 i Tyskland! Blev brugt af de få MO der fx. kørte til Hamborg, Flensburg-Weiche, Niebüll m.v.

Like 0 kan lide

Picture

je

Egå

PB

Årsagen til, at Mo1846 fik 3 lanterner var, at man for godt tyve år siden i det daværende DSB fik den "geniale" idé, at også veterantog skulle vise almindeligt kendingssignal:3 hvide lys fremad. Det tog adskillige år, inden der igen kom fornuftige folk til, så veterantog atter fik mulighed for at køre med historisk korrekt lygteføring. Det er samme tåbelige fortolkning, der medførte, at E991 og flere af Museumstogs damplokomotiver har 3 lanterner. Mange af veteranbanerne udrustede deres trækkraft med løse lygter. /Jan
Like 1 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.