Hej der ude er der nogle som ved noget om mó 1846
Har set nogle film med netop mo1846 nu kom jeg til det jeg vil vide noget om er 1 film har den 3 lygt tændt
På film 2 har den kun 2 lygter tændt. Hvad er rigtig og forkert mvh allan
Ups x 4 nå nej det tro jeg ikke da jeg nu har set 8-10 film på youtube men det er fler med 3 lys og så nogle med 2 lys hvorfor hvilke kørte man med i DSB
Og hvilke styrvogn havde man også på Cls hvilke nr sidder sammen med 1846 ?
Det med 2 & 3 lygter mener jeg hænger sammen med danske & tyske regler, da MO'erer skulle have 3 lygter for at køre i Tyskland, men det vil Du sikkert snart få at vide fra mere pålidelig kilde .....
Har set nogle film med netop MO1846 nu kom jeg til det jeg vil vide noget om er 1 film har den 3 lygt tændt
På film 2 har den kun 2 lygter tændt. Hvad er rigtig og forkert mvh allan
2 i Danmark 3 i Tyskland! Blev brugt af de få MO der fx. kørte til Hamborg, Flensburg-Weiche, Niebüll m.v.
Årsagen til, at Mo1846 fik 3 lanterner var, at man for godt tyve år siden i det daværende DSB fik den "geniale" idé, at også veterantog skulle vise almindeligt kendingssignal:3 hvide lys fremad.
Det tog adskillige år, inden der igen kom fornuftige folk til, så veterantog atter fik mulighed for at køre med historisk korrekt lygteføring.
Det er samme tåbelige fortolkning, der medførte, at E991 og flere af Museumstogs damplokomotiver har 3 lanterner.
Mange af veteranbanerne udrustede deres trækkraft med løse lygter.
/Jan
Lukas A
Studerende
Mon ikke den tredje lygte er tågelygte.
Mvh Lukas
Lukas A
Studerende
Mon ikke den tredje lygte er tågelygte.
Mvh Lukas
Lukas A
Studerende
Mon ikke den tredje lygte er tågelygte
Mvh Lukas
Lukas A
Studerende
Ups!
Mvh Lukas
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Burde der ikke være skrevet nogle flere ups'er ................
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
tmjbk
Gårdmand
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Det med 2 & 3 lygter mener jeg hænger sammen med danske & tyske regler, da MO'erer skulle have 3 lygter for at køre i Tyskland, men det vil Du sikkert snart få at vide fra mere pålidelig kilde .....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
F.Ormstrup
2 i Danmark
3 i Tyskland! Blev brugt af de få MO der fx. kørte til Hamborg, Flensburg-Weiche, Niebüll m.v.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
je
Egå