Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

DSB ME 1505

hej.

jeg var inde og se mit ynglings tog, ME med Dobbeltdækker vogne, og der så jeg en mand stikke sin arm ud af vinduet? kan nogen fortælle mig hva han laver? det er cirka 38 sek. inde i videoen, det ser ud til at han lige trykker på noget, og så køre toget igen.. sætter han selv lige på grønt Wink , eller hva lave han? håber nogen kan svare Cool

 

http://www.youtube.com/watch?v=MASlqoHbnBg&list=UULGtl9VkRzOEeUYRTkMIwlA&index=1&feature=plcp

 

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

A-Stjerne

Indlæg: 163

PB

Mit bud er, at han starter IC3 toget. som DSB virker i øjeblikket imo ikke umuligt Smile
Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

hæhæ, mon ikke farten er for høj på IC3 toget, til at det kan være det han gør.. Smile det kommer jo med go fart, næsten lige da han har "pillet" Smile
__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

HNE3003 skrev:

hej.

jeg var inde og se mit ynglings tog, ME med Dobbeltdækker vogne, og der så jeg en mand stikke sin arm ud af vinduet? kan nogen fortælle mig hva han laver? det er cirka 38 sek. inde i videoen, det ser ud til at han lige trykker på noget, og så køre toget igen.. sætter han selv lige på grønt Wink , eller hva lave han? håber nogen kan svare Cool

 

http://www.youtube.com/watch?v=MASlqoHbnBg&list=UULGtl9VkRzOEeUYRTkMIwlA&index=1&feature=plcp

 

 

Jeg tror det er "høflig" selvbetjening af sporskifte eller lignende Smile

Jeg synes at have fået fortalt af en lokfører, at de kan gøre det på nogle af rangérområderne rundt omkring . . . . men jeg er ikke 100% sikker.

Like 0 kan lide
Top

Picture

John_H

Ishøj

Indlæg: 39

PB

Umiddelbart kunne det se ud som om, rangerlederen omstiller et sporskifte. Jeg er ikke kendt i Århus, så jeg ved ikke hvor på stationene det er.
Jeg slog op i SIN (V), og konstaterede at det blev jeg ikke klogere af Smile . Hvis du ved hvor på området toget er, så vil du se i SIN (V) hvilke muligheder der er tilstede, på de skematiske planer.

Det er instruks 23.7, fra side 341 og frem. Link: http://www.bane.dk/db/filarkiv/11106/SINV_12122011.pdf

 

__________________

Med venlig hilsen
John
* * * * * * * * * * * * *
HO på prøve (Roco Geoline)
Medlem af DE5

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

hmmm, blev ikke meget kloger, men tror dog det er et sporskifte, som bliver stillet, efter hvad jeg kan se, på det dokument du sendte John, selv om det ikke er helt nemt, at finde toget, på en streg tegning Smile men tak for svaret, næste gang, kan jeg jo prøve og råbe til ham, så er der måske et svar Smile
__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

je

Egå

Indlæg: 129

PB

Filmen er optaget fra Hall Sti i Aarhus, faktisk lige ved siden af kommandoposten.

Du ser stammen på vej inde fra banegården og ud på P-risten (sådan hed den før, mon ikke den stadig kaldes det, eller er det "700-gruppen" nu om dage?).

Området er udrustet med et Omstillingsanlæg, hvor sporskifterne automatisk omstilles til det spor, som lokomotivføreren vælger. Prøv at læse mere her: http://www.bane.dk/db/filarkiv/11104/SINOEV_12122011.pdf instruks 11.

 

/Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

hej Jan du har helt ret, det er i område 700, og ja det er en stander til at stille sporvej Smile jeg talte med en derinde idag, så tak for dit svar Smile
__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.