Picture

blacksmith07

Selvstændig

Indlæg: 20

PB

Reservedele til Fleischmann 1324?

Hej, nogen der ved hvor jeg kan skaffe tandhjul (motor og det fritløbende lige efter) til en gammel Fleischmann 1324 jeg erved at renovere?

__________________

Marklin og Fleischmann analog...drømmer om at få etableret en autentisk "60er" bane med Märklin. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

"blacksmith07" skrev:
Hej, nogen der ved hvor jeg kan skaffe tandhjul (motor og det fritløbende lige efter) til en gammel Fleischmann 1324 jeg erved at renovere?

Hej

Hvis det er den gamle tunge Br. 65 fik den et nyt nummer, der så er 4080.

Den var i produktion fra 1962 til 1972.

Der er mange bevægelige dele, men stumperne kan købes (Det nok ikke helt billigt.)

Hvor mange tandhjul mener du der skal skiftes?

Jeg går ud fra at du hved at det er en 2-skinnemodel.

Skal den bygges om til 3-skinne analog?

De 4080'ere, jeg har set brugt, har som regel haft knækkede røgplader,

skæve aksler, defekt gangtøj, og heraf ødelagte tandhjul = ej godt.

Iøvrigt velkommen på Sporskiftet.

Med venlig hilsen

Mogens V.

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Morten Højklint

Læge

Indlæg: 1

PB

"blacksmith07" skrev:
Hej, nogen der ved hvor jeg kan skaffe tandhjul (motor og det fritløbende lige efter) til en gammel Fleischmann 1324 jeg erved at renovere?
Hej!Jeg ligger inde med nogle Fleischmann reserve-tandhjul og -hjul og kan sandsynligvis hjælpe dig med det, du mangler. 1324 er vist et meget gammelt nummer; tror du 1480 kan passe med det nye nummer?Det kan sikkert være svært at skaffe Fleischmann-reservedele via de almindelige forhandlere, så du er velkommen til at kontakte mig f.eks. på mail, mhoejklint@dadlnet.dk, så kan vi drøfte det nærmere.M.v.h.Morten Højklint.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

kims

Indlæg: 50

PB  Blog

"Morten Højklint" skrev:
"blacksmith07" skrev:
Hej, nogen der ved hvor jeg kan skaffe tandhjul (motor og det fritløbende lige efter) til en gammel Fleischmann 1324 jeg erved at renovere?
Hej!Jeg ligger inde med nogle Fleischmann reserve-tandhjul og -hjul og kan sandsynligvis hjælpe dig med det, du mangler. 1324 er vist et meget gammelt nummer; tror du 1480 kan passe med det nye nummer?Det kan sikkert være svært at skaffe Fleischmann-reservedele via de almindelige forhandlere, så du er velkommen til at kontakte mig f.eks. på mail, mhoejklint@dadlnet.dk, så kan vi drøfte det nærmere.M.v.h.Morten Højklint.

Hej

Prøv at kontakte Odense Hobby og modeljernbanecenter. De skaffer dele fra fleischmann og laver også reperationer.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.