Var bare nysgerrig , da jeg på arbejdet netop laver 4 lys og 6 lys til bombadier . kunne jo have været så man kunne have taget en hjem og sat lys i over modelbanen.
tonny
0 kan lide
Skrevet af Gert Frikke Mandag d. 30/3/2009 - 18:24
Hej!jamen det kan da godt være at de leverer nye til udskiftning eller hvor der ellers opstår behov.De gamle er formentlig leveret af Dansk Signalindustri - og det eksisterer ikke mere under det navn i hvert fald.Gert
Dansk Signalindustri skifte først navn til ADTranz, som senere blev opkøbt at Bombardier.
Det er Bombardier der idag leverer signaler og mange sikringsanlæg til BaneDanmark.
/Henrik
0 kan lide
Skrevet af Gert Frikke Tirsdag d. 31/3/2009 - 17:30
Hej!Jamen så hænger tingene nok sammen alligevel.Når det nye sikringssystem en gang kommer, s¨forsvinder alt hvad der hedder fysiske signaler vel fra banestrækningerne.Gert
Ja, de fleste vil forsvinde.
Der vil måske blive signaler tilbage på stationer til brug for rangering, men målet er, at alle signaler skal væk.
Var bare nysgerrig , da jeg på arbejdet netop laver 4 lys og 6 lys til bombadier . kunne jo have været så man kunne have taget en hjem og sat lys i over modelbanen.
Ellers kunne det jo være at andre var interesserede i et?
ja men det går ikke , det var bare en ide jeg havde , men hvis dsb piller deres ned er det vel muligt at få dem der på et tidspunkt til en billig penge.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
De fleste af dem der står rundt omkring er vist fra før der var et compagniæ med dette navn!
Ligner noget tysk alu-sprøjtestøbt noget.
Men der er måske opsat nye?
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Tonny Pedersen
Håndformer
Næstved
Indlæg: 348
ok
Var bare nysgerrig , da jeg på arbejdet netop laver 4 lys og 6 lys til bombadier . kunne jo have været så man kunne have taget en hjem og sat lys i over modelbanen.
tonny
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
jamen det kan da godt være at de leverer nye til udskiftning eller hvor der ellers opstår behov.
De gamle er formentlig leveret af Dansk Signalindustri - og det eksisterer ikke mere under det navn i hvert fald.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
HenrHans
Indlæg: 82
Dansk Signalindustri skifte først navn til ADTranz, som senere blev opkøbt at Bombardier.
Det er Bombardier der idag leverer signaler og mange sikringsanlæg til BaneDanmark.
/Henrik
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Jamen så hænger tingene nok sammen alligevel.
Når det nye sikringssystem en gang kommer, s¨forsvinder alt hvad der hedder fysiske signaler vel fra banestrækningerne.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
HenrHans
Indlæg: 82
Ja, de fleste vil forsvinde.
Der vil måske blive signaler tilbage på stationer til brug for rangering, men målet er, at alle signaler skal væk.
/Henrik
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Så bliver det også meget nemmere at lave det rigtigt på modelbanen
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jah, men der skal sikkert placeres en del nye komponenter nede i sporet ifm. det nye signalanlæg
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Ellers kunne det jo være at andre var interesserede i et?
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Tonny Pedersen
Håndformer
Næstved
Indlæg: 348
ja men det går ikke , det var bare en ide jeg havde , men hvis dsb piller deres ned er det vel muligt at få dem der på et tidspunkt til en billig penge.
tonny