Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

Programmeringsspor (LokProgrammer) som en del af anlægget?

Hej

Selvom manualen til LokProgrammer'en siger at programmeringssporet skal være isoleret fra resten af anlægget, tænkte jeg lige at jeg ville høre, især da der vist er flere som "eksperimentere" med nogle forskellige ting her inde.

Er der nogen af jer, som har erfaringer med at lave LokProgrammer sporet som en del af det rigtige anlæg? Evt. med en knap der afbryder det rigtige kørestrøm til programmeringssporet, eller lignende?

Den ene vej tænker jeg, producenten skriver det vel ikke bare for sjov?

Hvad er risikoen ved at lave LokProgrammer sporet som en del af det rigtige anlæg?

Er der nogen speciel måde, man kan lave sådan at man bare kan køre lokomotivet ind, og programmere, i stedet for at skulle løfte det fra det ene spor til det andet hver gang, uden nogen form for farer?

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.173

PB  Blog  Hjemmeside

"Arne" skrev:
HejDen ene vej tænker jeg, producenten skriver det vel ikke bare for sjov?Hvad er risikoen ved at lave LokProgrammer sporet som en del af det rigtige anlæg?Er der nogen speciel måde, man kan lave sådan at man bare kan køre lokomotivet ind, og programmere, i stedet for at skulle løfte det fra det ene spor til det andet hver gang, uden nogen form for farer?

Hvis du glemmer at skifte kontakten, så du kører fra dit anlæg over på programmeringssporet, vil toget hjul sende din boosters strøm baglæns ind i Lokprogrammeren som vil dø lige på stedet.

Det har været omtalt på ESUs site.

Du kunne lave et langt sporstykke mellem anlæg og programmerings spor som normalt er strømløst, en slags indslusningsspor, med noget relæ/kontakt der forhindrer gennemkørsel.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Man kan også lave et isoleret sidespor, hvor man ved hjælp af en omskifter/relæ/kontakt/bananstik kan skifte fra den alm. kørestrøm til LokProgrammer.

Det har jeg tænkt mig, da jeg på den måde kan køre et lyntog ind til programmering uden at skulle skille det.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"PerOlsen" skrev:
Man kan også lave et isoleret sidespor, hvor man ved hjælp af en omskifter/relæ/kontakt/bananstik kan skifte fra den alm. kørestrøm til LokProgrammer.Det har jeg tænkt mig, da jeg på den måde kan køre et lyntog ind til programmering uden at skulle skille det.MVH:Per

Jeg må give Per Ret ,hvis man kører 2 skinne altså.! Et side spor hvor forbindelsen er afbrudt med Plastik lasker, og forbindelsen til anlægget er et tydelig stik feks elstik Hun og Hanstik! som kobles fra, og derefter er der ikke strøm i skinnen ,men man har så et andet stik som bliver tilsluttet ,med dens egen tranformator og digitalboks, til omprogrammering,som man så igen efter omprogrammering afkobler !

Altså et Hunstik fra Hoved anlægget , et hanstik på det Isolerede Programmerings spor,og et Hunstik fra den Transformator og Digital boks man benytter,så er man sikret!

MVH Jimmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Eller en omskifter, der i programmerings-indstilling også har cuttet forbindelsen til resten af anlægget (eller i hvert fald et tilstrækkeligt langt overgangsstykke).

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Eller en omskifter, der i programmerings-indstilling også har cuttet forbindelsen til resten af anlægget (eller i hvert fald et tilstrækkeligt langt overgangsstykke).

En omskifter som deler banen i tre.

Position 1: Alle tre dele er hovedspor

Position 2: Hovedspor fødes fra kørestrom. Overgangsstykke fødes slet ikke. Programmeringsspor fødes fra LokProgrammer'en.

Findes der en kontakt der kan det? Og i så fald, hvad skal jeg så lede efter?

Nu er sådanne omskiftere ikke lige min største viden, men har kigget på noget i stilen med følgende:

Vippeomskifter 2P ON/OFF/ON

Link: http://www.hb-elektronik.dk/mb_article_details.php?nPos=0&saArticle[ID]=14544&VID=0f9b3c30f1f60213be8e45ce86422f8d&saSearch[category]=Miniature%20omskiftere&catid=404

T8301 Vippeomskifter 3P ON-ON

Link: http://www.hb-elektronik.dk/mb_article_details.php?nPos=0&saArticle[ID]=3509&VID=0f9b3c30f1f60213be8e45ce86422f8d&saSearch[category]=Miniature%20omskiftere&catid=404

Er der nogen der kan udpege en omskifter som kan dette, på http://www.hb-elektronik.dk/mb_articles.php?catid=404&saSearch[category]=Miniature+omskiftere ? Smile

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

De gode gamle Schadow trykknapper med mange poler - eller mangepolede drejeomskiftere.

Men en stor lækker vippekontakt med flere poler vil være lækker - specielt hvis den kombineres med et dommedagscover. Har selv et par af dem liggende, så jeg tror at jeg vil bruge dem til netop det. Smile

For dem, der ikke ved, hvad et dommedagscover er, så se her ... rul et stykke ned og kig efter Doomsday Cover:

http://www.nfauto.co.uk/all_switches.htm

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.499

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
De gode gamle Schadow trykknapper med mange poler - eller mangepolede drejeomskiftere.Men en stor lækker vippekontakt med flere poler vil være lækker - specielt hvis den kombineres med et dommedagscover. Har selv et par af dem liggende, så jeg tror at jeg vil bruge dem til netop det. :-)For dem, der ikke ved, hvad et dommedagscover er, så se her ... rul et stykke ned og kig efter Doomsday Cover:http://www.nfauto.co.uk/all_switches.htmMVH:Per

Her er godt nok lidt af hvert ...

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
De gode gamle Schadow trykknapper med mange poler - eller mangepolede drejeomskiftere.Men en stor lækker vippekontakt med flere poler vil være lækker - specielt hvis den kombineres med et dommedagscover. Har selv et par af dem liggende, så jeg tror at jeg vil bruge dem til netop det. :-)For dem, der ikke ved, hvad et dommedagscover er, så se her ... rul et stykke ned og kig efter Doomsday Cover:http://www.nfauto.co.uk/all_switches.htm

Du skulle vel ikke have et link til en forhandler der har en egnet kontakt til dette formål?

Og den før nævnte ting, med at i programmeringsstilling, fødes anlægget med kørestrøm, og overgangsstykket slet ikke, og føder programmeringssporet fra LokProgrammer'en. - Er det muligt?

Eller skal man uanset valg af kontakt, indstille togdriften ved programmering? Smile

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Arne" skrev:
Eller skal man uanset valg af kontakt, indstille togdriften ved programmering?

Langt det letteste - hvis man absolut vil have mulighed for at køre tog ind på et programmeringsspor er at have nalæg, et mellemstykke og selv programmeringssporet.

Mellemstykket skal være så lang som det længeste tog man vil køre ind på programmeringssporet.

Anlæg fødes af normal booster.

En knap monteres der kan tænde for 2 relæer med 2 skifteknotankter hver, eller et relæ med 4 skiftekontakter.

Det ene sæt skiftekontakter bruges til at føde melllemstykket med enten forsyning fra boosteren, eller slet ingen forsyning. Det andet sæt skiftekontakter bruges til at føde programmeringsstykket fra enten booster, eller Lokprogrammer.

Er knappen slået fra, vil sporet være et ganske normalt spor på anlægget. Er knappen slået til vis der være et strømløst tykke mellem anlæg og programmeringssporet.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"moppe" skrev:
Langt det letteste - hvis man absolut vil have mulighed for at køre tog ind på et programmeringsspor er at have nalæg, et mellemstykke og selv programmeringssporet.Klaus

Hej Klaus din vending "hvis man absolut", tolker jeg derhen at du finder det unødvendigt at have et programmeringsspor i anlægget.

Er det fordi det kan give problemer eller blot at du finder det unødvendigt ?

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Jeg synes det er uhyre praktisk at have programmeringsspor som en del af anlægget ... specielt i forbindelse med f.eks. lyntog, hvor man ellers er nødt til at adskille motorvogn fra resten af togstammen.

Og det er ret lækkert lige at kunne justere nogle parametre og rulle ud og tage en prøvetur og så tilbage og justere videre.

Selv vælger jeg at bruge en god kontakt til det, når jeg kommer dertil.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"moppe" skrev:
Langt det letteste - hvis man absolut vil have mulighed for at køre tog ind på et programmeringsspor er at have nalæg, et mellemstykke og selv programmeringssporet.Klaus
"Newtrain" skrev:
Hej Klaus din vending "hvis man absolut", tolker jeg derhen at du finder det unødvendigt at have et programmeringsspor i anlægget.Er det fordi det kan give problemer eller blot at du finder det unødvendigt ?

Skriver igen da jeg var noget upræcis i det indlæg, jeg her ovenfor har citeret.

Med problemer mener jeg andre problemstillinger, end de der allerede har været diskuteret i denne tråd.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Newtrain" skrev:
Er det fordi det kan give problemer eller blot at du finder det unødvendigt ?

Problemerne, hvis man ikke får det ordentligt adskildt.

Jeg har ingen problemer i at flytte et togsæt. Det længeste er jo kun et 3 vogns (=2 hænder), dem derudover kan skilles ad.

Det værste er da at min rullestand ikke er lang nok til et togsæt.....

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Jeg synes det er uhyre praktisk at have programmeringsspor som en del af anlægget ... specielt i forbindelse med f.eks. lyntog, hvor man ellers er nødt til at adskille motorvogn fra resten af togstammen.Og det er ret lækkert lige at kunne justere nogle parametre og rulle ud og tage en prøvetur og så tilbage og justere videre.
Enig.
"PerOlsen" skrev:
Selv vælger jeg at bruge en god kontakt til det, når jeg kommer dertil.
"moppe" skrev:
En knap monteres der kan tænde for 2 relæer med 2 skifteknotankter hver, eller et relæ med 4 skiftekontakter.

Igen, nogen der har et direkte link til en forhandlerside, hvor komponenter der kan bruges til dette er? Eller bare et mærke/varernummer?

Der findes jo sikkert mange "gode kontakter", men i hvert fald findes der mange "relæer", og mange "skiftekontakter"..

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Arne" skrev:
Igen, nogen der har et direkte link til en forhandlerside, hvor komponenter der kan bruges til dette er? Eller bare et mærke/varernummer?

Her er foreslag, jeg vil gætte på at alle af de nævnte har et relæ med 2 polet skiftekfunktion.

http://miscel.dk/ElectronicShops.html

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"moppe" skrev:
Her er foreslag, jeg vil gætte på at alle af de nævnte har et relæ med 2 polet skiftekfunktion.http://miscel.dk/ElectronicShops.html

Tak for forslaget, men - det hjalp mig dog ikke videre end jeg allerede var, desværre.

Kender flere forhandlere - http://www.hb-elektronik.dk, http://www.elektronik-lavpris.dk, http://www.brinck.dk, osv.

Et relæ har så vidt jeg ved nogle tekniske specifikationer (Volt, Amp, osv)?

Og det samme, så vidt jeg ved - gør sig gyldigt mht. skifte/vippekontakter.

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=103888

Kan dette relæ bruges til formåletl?

Omkring skifte/vippekontakt, 1-pol ON/ON, 2-pol ON/OFF/ON, ... eller er det noget helt andet jeg skal lede efter i den sammenhæng?

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hvis du bruger kontakt skal du bruge følgende forbindelser:

2 poler til programmeringsspor

2 poler til overgangsspor

Det vil sige en 4 polet omskifter

Det er så en ON/ON-type du skal bruge.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Hvis du bruger kontakt skal du bruge følgende forbindelser:2 poler til programmeringsspor2 poler til overgangssporDet vil sige en 4 polet omskifterDet er så en ON/ON-type du skal bruge.

Nu har den skiftende "relæ" og "kontant" snak lige forvirret mig lidt.

Så med en 4-polet vippekontakt, har jeg altså alt hvad jeg behøver?

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.327

PB

Hej Arne!

Nu har jeg lavet et diagram. Den stiplede linie indikerer, at alle kontakter aktiveres samtidig. Om du laver det med en vippekontakt, drejeomskifter eller relæer er ligegyldigt.

Faren ved dette arrangement er, at der ikke må stå noget som helst materiel over sporisolationerne, når der skiftes om.

Når du står i "normal-stillingen" kan dit tog køre ind på programmeringssporet. Når du gar i "programmeringsstillingen" (den stilling omskifterne er vist i på tegningen), så er isolationsstykket uden spænding - og programmeringsudgangen er tilsluttet programmeringssporet.

NB! Tegning er rettet!

Håner at det hjælper dig.

Gert

programmeringsspor

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Faren ved dette arrangement er, at der ikke må stå noget som helst materiel over sporisolationerne, når der skiftes om.

Det burde altså være lige meget.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.215

PB  Blog  Hjemmeside

En lille detalje, der gælder for såvel omskiftere som relæer: Begge dele produceres i to typer - hos visse fabrikanter - nemlig: Make Before Break og Break Before Make. Den første type sørger for, at der er kortslutning mellem de to stillinger, mens der skiftes - den anden, at der netop ikke er kortslutning.

Jeg vil tro, at det vil være klogest med en Break Before Make i dette tilfælde. Wink

Bemærk, at det kan være vanskeligt at få den slags oplyst hos en simpel forhandler, men hos de mere professionelt orienterede forhandlere er der helt styr på den slags.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.327

PB

Hej!

Ja det er rigtigt - men jeg undlod at skrive noget om det. Den "normale" handelsvare er normalt af typen, der bryder før den slutter den nye fobindelse.

Jeg har aldrig mødt andre i alm. handel.

De andre er noget til lidt mere specielle formål - bl. a i måleinstrumenter og udstyr til fly. Der har jeg til gengæld mødt andre typer i rigt mål. Det har i så fald altid været drejeomskiftere - så vidt jeg husker.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.215

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Gert.

"Gert Frikke" skrev:
Ja det er rigtigt - men jeg undlod at skrive noget om det. Den "normale" handelsvare er normalt af typen, der bryder før den slutter den nye fobindelse. Jeg har aldrig mødt andre i alm. handel.

Det har jeg til gengæld - det er bestemt ikke unormalt, at du f.eks. kan finde relæer med Make Before Break i en elektronikforretnings rodekasser som gode tilbud; det er sikkert et godt tilbud, hvis det er det, man har brug for - men man kan også hurtigt blive skuffet. Evil

Mine erfaringer desangående stammer mest fra Århus, hvor Århus Radio Lager gennem mange år var den eneste lokale forhandler, der havde ordentligt styr på den slags. Jeg er flere gange blevet snydt.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.327

PB

Hej Lars!

ja rodekasser er ikke hvad jeg betgner som "normal handelsvare". Det kan jo netop være resterne fra en produktion af et eller andet spøjst produkt.

Men OK at gøre opmærksom på det. Jeg ville bare ikke komplicere tingene mere end højst nødvendigt. Jeg forestiller mig en af de vanlige små japanske omskiftere i 4x udgave anvendt til formålet.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Nu har jeg lavet et diagram. [...]Håner at det hjælper dig.
Den hjælper rigtigt meget. Synes bestemt at princippet i det hele er blevet lidt mere overskueligt efter denne.Tak skal du have. Smile
"moppe" skrev:
"Gert Frikke" skrev:
Faren ved dette arrangement er, at der ikke må stå noget som helst materiel over sporisolationerne, når der skiftes om.
Det burde altså være lige meget.
Lige meget?Siden jeg første gang så det der med isolationen af et programmeringsspor i forhold til anlægget. I IB'ens manual.. Og at der stod fuldstændigt isoleret. Dengang kom jeg til at tænke på:Slæbeskoen er vel farligere end selve hjulne, i 3-skinne systemet, ved et sådan programmeringsspor?
"Lars Skjærlund" skrev:
En lille detalje, der gælder for såvel omskiftere som relæer: Begge dele produceres i to typer - hos visse fabrikanter - nemlig: Make Before Break og Break Before Make. Den første type sørger for, at der er kortslutning mellem de to stillinger, mens der skiftes - den anden, at der netop ikke er kortslutning.Jeg vil tro, at det vil være klogest med en Break Before Make i dette tilfælde. Wink Bemærk, at det kan være vanskeligt at få den slags oplyst hos en simpel forhandler, men hos de mere professionelt orienterede forhandlere er der helt styr på den slags.
Det er bl.a. derfor, jeg sætter stor pris på at handle steder, hvor folket har forstand på de ting de sælger. ;-)Kort sagt: hos de professionelle.Jeg skulle alligevel have nogle andre dimser, jeg havde fundet hos HB Elektronik, bl.a. den loddestation jeg i et andet indlæg har skrevet om.Ved samme lejlighed, fandt jeg en 4 polet omskifter hos dem, og benyttede mig af den gode kundeservice (hurtig og venlig respons) jeg har fået indtil videre på mine mails, og skrev om hans oplevelse med hensyn til Make Before Break, og Break Before Make.Lad mig citere svaret:
Citat:
Jeg har ikke oplevet, at nogen af vores kontakter laver forbindelse til det nye kontaktsæt, inden forbindelsen er brudt til det andet sæt, jeg har for en sikkerhedsskyld tjekket den 4 polet afbryder du nævner, den bryder inden der er forbindelse til det andet sæt.
Den er så bestilt med, i den ordre jeg nu går og venter på, og som postmand Per (hvis det er det han hedder), nok forsøger at aflevere i morgen, torsdag.Men de sidste par gange har jeg dog været uheldig, og ramt forbi den tid posten har været her, så det kan være jeg må hente den fredag ude på tanken.
"Gert Frikke" skrev:
ja rodekasser er ikke hvad jeg betgner som "normal handelsvare". Det kan jo netop være resterne fra en produktion af et eller andet spøjst produkt.

Den er jeg så helt enig i.

Og ofte i rodekasser - uanset om det er i et supermarked, eller hvor det er - så ender rodekasserne også med at indeholde ting som folk har fundet andre steder, men som de så finder ud af, at de alligevel ikke ønsker at købe med hjem.

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Arne" skrev:
Lige meget?

Jeps. Faren er drevet over da der er 2 isolationer med langt imellem og et strømløst stykke mellem bane og programmer.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.