Picture

egeblad

Indlæg: 4

PB

Problemer med Märklin H0 forsignal 7036

Hej,

Jeg har en signal 7036 af ældre årgang som jeg desværre ikke kan få til at virke. Lyset virker ok, men når jeg tilslutter den røde og grønne ledning til 7072 så virker selve skiftet ikke fra rød til grøn og vise versa.

jeg har ligeledes prøvat at tilslutte forsignalet til 7039 men med samme resultat.

Nu er jeg desværre ikke den store elektronikhaj men så vidt jeg kan se er det galt med spolen som skal sørge for skiftet. Hvor kan fejlen være når alle tilgængelige ledninger er loddet på spoolen.

Mvh.

Karsten

7036

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.092

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Karsten.

"egeblad" skrev:
Nu er jeg desværre ikke den store elektronikhaj men så vidt jeg kan se er det galt med spolen som skal sørge for skiftet. Hvor kan fejlen være når alle tilgængelige ledninger er loddet på spoolen.

Inde i spolen - der er sikkert brændt en vikling over. Det betyder ny spole - og hvis den ikke kan skaffes, må du vikle den om med ny kobbertråd. Det kan gøres, men det er ikke for nybegyndere.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

egeblad

Indlæg: 4

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Inde i spolen - der er sikkert brændt en vikling over. Det betyder ny spole - og hvis den ikke kan skaffes, må du vikle den om med ny kobbertråd. Det kan gøres, men det er ikke for nybegyndere.

Hej Lars,

Tak for svaret - jeg må se om en sådan spoole kan skaffes.

Mvh.

Karsten

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.