Picture

ervar

Indlæg: 77

PB

Problemer med indstilling af Märklin T298

Hejsa

Jeg har en Märklin T298 købt 2001. Dejlig maskine Laughing out loud , men jeg har problemer med at få det indstillet til at jeg kan køre med min Mobile Station Sad

Jeg har fundet ud af dekoderen vist er en Delta 6603 version 701.17. Jeg kan med de 4 kontakter indstille den adresse jeg ønsker og har prøvet med et par forskellige (2, 74 og 78), men desværre med samme nedslående resultat. Når jeg vælger lokomotovet i listen og skruer op for at det skal køre, så er det bare lysstyrken i forlyset som jeg skruer op og ned for og toget kører ikke Crying

Er der nogen som har nogen forslag til hvad der er galt?

__________________

/Erik
Rookie, Dansk epoke III med Märklin C-skinner og CS

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Maskinen har indeni en lille række kontakter, som kan stå på forskellig vis. Dem skal du stille jævnfør manualen, så maskinen får en adresse. Samme adresse skal du indkode i din Mobile Station.

Med venlig hilsen

Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

ervar

Indlæg: 77

PB

Hej Per

Tak for dit svar. Det er det som vi har prøvet med adresserne 2, 74 og 78 både på dekoder og i Mobile Station.

Det virker som om vi har fat i lokomotivet, da lyset jo skruer op og ned når jeg drejer på hastighedsknappen på min Mobile Station, når de begge er kodet med samme adresse. Jeg tror derfor ikke at det er adressen som er problemet. Det virker nærmest som om dekoderen misforstår kommandoerne fra Mobile Station.

__________________

/Erik
Rookie, Dansk epoke III med Märklin C-skinner og CS

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Tjaa ... det lyder godt nok underligt. Jeg har selv haft den samme maskine, men har slet ikke haft de problemer.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.