Picture

gm567c

Indlæg: 54

PB  Hjemmeside

Piko 2007-nyheder

Modelbanefabrikanterne begynder nu og i den kommene måned op til Nürnberg-messen at offentliggøre deres 2007-nyheder. Traditionen tro er Piko en af de første ude.

På Drehscheibes modelbaneforum http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3191829 ligger scanninger af nyhedsprospektet. Der er desværre ikke nogle danske modeller med, men alligevel masser af lækre ting og sager...

Helt nyt er bl.a. Railions flotte Tanoos 896, som kørte i sukkertogene fra Sakskøbing til havnen i Hamburg sidste år.

Ucs-vognen med de 3 siloer kommer nu med EVA-logo, den har jeg haft på ønskesedlen i flere år Smile Forbilledet har været at se i Danmark, se f.x. Ole M. Nielsens foto på http://www.godsvogne.dk/dok/80-9104602eva.htm. Allermest ønsker jeg mig den med VTG-logo, men det bliver nok først i 2008? :roll:

Og så kommer de med DB Tds926, hvor forbilledet blev ombygget fra Fcs-vognen som de kom med sidste år. Tilbage i 1980'erne var det en almindelig vogn i Danmark, så den kommer helt sikkert på min ønskeseddel. "Sonderpreisen" er *kun* 30 Euro - så gad jeg nok vide hvad den ellers ville koste?!

I Hobby-lokomotiv-sortimentet kommer bl.a. det moderne MaK G1700BB som SBB-lokomotiv og NOB's DE2000 som kører mellem Niebüll og Sylt (det er da tæt på at være Danmark Laughing out loud ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Tak for linket, det var interessant at se.

Jeg hæftede mig også ved at der kommer flere husbyggesæt i til de absolut menneskevenligepriser af 7-10 €. Oven i købet af bygninger der ser fælleseuropæiske ud.

Godt nytår Smile

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

gm567c

Indlæg: 54

PB  Hjemmeside

"gm567c" skrev:
Helt nyt er bl.a. Railions flotte Tanoos 896, som kørte i sukkertogene fra Sakskøbing til havnen i Hamburg sidste år.

Hov :oops:, andetsteds er jeg blevet gjort opmærksom på, at det var litra Tagnoos 898 som kørte sukker. Vognen ligner, men er over en meter længere.

Med venlig hilsen og godt nytår,

John

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

Men vi har stadig Roco´s Tadgs 959 (kat. nr. 66371) til gode. Den har i øvrigt kørt indrangeret sammen med Tagnoos 898, og selvfølgelig med masser af Tdgs-ere.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.