Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Oprangering som inkluderer Pm postvognen

Jeg har anskaffet mig et eksemplar af Hobbykæden/PIKOs Pm postvogn.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan en korrekt oprangering som inkludere den så ud?

Jeg forestiller mig at en kombination med A og B vogne, f.eks epoke IV 4-vognssættet fra Heljan.

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Klaus_H

Jeg mener faktisk at netop disse postvogne kørte i nattogene, hvor postvæsenet sorterede post undervejs.

Jeg arbejdede ved postvæsenet i midten af firserne og netop der husker jeg det som at disse vogne (der var ikke så mange af dem) kørte enten i deciderede nattog med sovevogne, men jeg har været med til at tømme pakketog hvor netop disse vogne var med.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Hej Martin,

Tak for dit svar. Altid godt med insider viden. Hvilken litra var sovevognene? Er det dem der har mørkeblå beklædning med måne og stjerner på?

Midten af firserne? Det kan da ikke passe du har været gammel nok til at arbejde dengang? Laughing out loud

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"martindahl" skrev:
Hej Klaus_HJeg mener faktisk at netop disse postvogne kørte i nattogene, hvor postvæsenet sorterede post undervejs.Jeg arbejdede ved postvæsenet i midten af firserne og netop der husker jeg det som at disse vogne (der var ikke så mange af dem) kørte enten i deciderede nattog med sovevogne, men jeg har været med til at tømme pakketog hvor netop disse vogne var med.Martin Wink

Hej Martin, kan du støve op hvormange postvogne der kørte sammen af gangen,når de var flest,og ang sove vognene det var en speciel-oplevelse at blive transporteret fra struer til København i 90 med noget der lignede rangering på Fredericia banegård

med gardinet der ikke var trukket for og folk stod nogle meter væk på perronen

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"Klaus_H" skrev:
Hej Martin,Tak for dit svar. Altid godt med insider viden. Hvilken litra var sovevognene? Er det dem der har mørkeblå beklædning med måne og stjerner på?Midten af firserne? Det kan da ikke passe du har været gammel nok til at arbejde dengang? Laughing out loud

Tak Klaus for de rosende ord om min alder Laughing out loud

Jeg mener faktisk ikke at sovevognene med måne og stjerne var fremme dengang endnu. Jeg tror nu nærmere at det var f.eks. litra Bc-t, Bc, Bcm og Bcm-o der kørte i nattogene.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Jimmy

"jimmyoldtimer" skrev:
Hej Martin, kan du støve op hvormange postvogne der kørte sammen af gangen,når de var flest,og ang sove vognene det var en speciel-oplevelse at blive transporteret fra struer til København i 90 med noget der lignede rangering på Fredericia banegårdmed gardinet der ikke var trukket for og folk stod nogle meter væk på perronen

Så er du i gang med at udfordre min hukommelse. Jeg mener der var en 3 - 4 vogne som lå i fart mellem Kh og Fa. Jeg skulle faktisk selv have være med en gang, men sådan blev det ikke.

Jeg mener faktisk at man nedlagde disse posttog i forbindelse med at Storebæltsbroen åbnede.

Det var lidt specielt med disse tog for der var afsat ret kort tid til at tømme og læsse igen og pludselig får toget signal og de kørte bare. Man skulle være ret skarp på tiden og signalerne.

Jeg skal lige høre min far for han er lidt af et leksikon på DSB området.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

"martindahl" skrev:
Hej JimmyDet var lidt specielt med disse tog for der var afsat ret kort tid til at tømme og læsse igen og pludselig får toget signal og de kørte bare. Man skulle være ret skarp på tiden og signalerne.Martin Wink

Hej alle

Nu var det sådan, at når der var arbejdene personale i postvogne, skulle togføreren

vente på færdigmelding fra postpersonalet. Postvognene var forsynet med signal

(blåt blink så hvidt jeg husker), som betød færdig i postvognen.

Det skete at postpersonalet ikke var orienteret om meldingen, eller kontakten ikke blev afbrudt igen.

Man kunne også bruge håndsignaler, eller et blåt flag .

Kørte et tog uden togfører skulle lokomotivføreren overvåge klarmeldingen.

Selvfølgelig kunne man ikke bare køre, det ville være en fejl og meget farligt.

Med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"martindahl" skrev:
Hej JimmySå er du i gang med at udfordre min hukommelse. Jeg mener der var en 3 - 4 vogne som lå i fart mellem Kh og Fa. Jeg skulle faktisk selv have være med en gang, men sådan blev det ikke.Jeg mener faktisk at man nedlagde disse posttog i forbindelse med at Storebæltsbroen åbnede.Det var lidt specielt med disse tog for der var afsat ret kort tid til at tømme og læsse igen og pludselig får toget signal og de kørte bare. Man skulle være ret skarp på tiden og signalerne.Jeg skal lige høre min far for han er lidt af et leksikon på DSB området.Martin Wink

Jeg takker Martin for at du vil undersøge det

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Mogens

"Mogens V." skrev:
Hej alleNu var det sådan, at når der var arbejdene personale i postvogne, skulle togførerenvente på færdigmelding fra postpersonalet. Postvognene var forsynet med signal(blåt blink så hvidt jeg husker), som betød færdig i postvognen.Det skete at postpersonalet ikke var orienteret om meldingen, eller kontakten ikke blev afbrudt igen.Man kunne også bruge håndsignaler, eller et blåt flag .Kørte et tog uden togfører skulle lokomotivføreren overvåge klarmeldingen.Selvfølgelig kunne man ikke bare køre, det ville være en fejl og meget farligt.Med venlig hilsen

Det var faktisk sådan at Posttogene kørte i mange år uden Togfører.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Jimmy

"jimmyoldtimer" skrev:
Jeg takker Martin for at du vil undersøge det

Min far snakkede om at de normalt (hvis man kunne sige det for der skete mange ændringer gennem årene) kørte med 4 postvogne sammen.

Det hurtigste posttog kørte i de sidste år fra Århus til Kh og det blev kaldt for Ridder Rap og det var sidestillet med et lyntog og derfor havde de lidt travelt med at stille signaler således at toget kunne komme igennem. Posttoget måtte køre 120 km/t.

Nattogene havde gerne hægtet posttoget "efter" sig og blev gerne overført sammen med persontoget på Storebælt. Det har du sikkert oplevet kunne jeg forestille mig.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"martindahl" skrev:
Hej Jimmy
"jimmyoldtimer" skrev:
Jeg takker Martin for at du vil undersøge det
Min far snakkede om at de normalt (hvis man kunne sige det for der skete mange ændringer gennem årene) kørte med 4 postvogne sammen.Det hurtigste posttog kørte i de sidste år fra Århus til Kh og det blev kaldt for Ridder Rap og det var sidestillet med et lyntog og derfor havde de lidt travelt med at stille signaler således at toget kunne komme igennem. Posttoget måtte køre 120 km/t.Nattogene havde gerne hægtet posttoget "efter" sig og blev gerne overført sammen med persontoget på Storebælt. Det har du sikkert oplevet kunne jeg forestille mig.Martin Wink

Hej Martin jeg kan ikke huske om der var Postvogne med dengang ,men 4 vogne lyder da godt, for jeg havde hørt helt op til 6 Postvogne ,og andre næsten ingen,så Holdninger og meninger svæver frit,men jeg går ud fra det du siger som du har fra din far så hils ham og sig Tak!

Nu skal jeg have fat i 2 Postvogne mere fra Hobbykæden,til Klubben ,jeg har bestilt de 3 Nat vogne fra Roco og vi har en enkelt Lima 1-87 30,3 + Ten Vognen i 1-87

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"jimmyoldtimer" skrev:
Hej Martin jeg kan ikke huske om der var Postvogne med dengang ,men 4 vogne lyder da godt, for jeg havde hørt helt op til 6 Postvogne ,og andre næsten ingen,så Holdninger og meninger svæver frit,men jeg går ud fra det du siger som du har fra din far så hils ham og sig Tak!

Det vil jeg gøre.

Jeg bruger ham tit i forhold til togspørgsmål da han ved en del om DSB - hele hans liv har omhandlet det.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

"martindahl" skrev:
Hej MogensDet var faktisk sådan at Posttogene kørte i mange år uden Togfører.Martin Wink

Hej Martin

Når toget kørte uden togfører, var det lokomotivførerens pligt til at se at posten var færdig, som jeg skrev [u]før han kørte.[/u]

Han måtte ikke køre selv om tiden var inde, og selv om han havde fået signal.

Skulle det ske, og der blev trukket i nødbremsen, havde lokomotivføreren

lige et problem, der skulle forklares over hans fortsatte.

Jeg har selv i mange år afleveret posten til bureauvogne uden problemer.

Mit indtryk er, at der alt i alt var et godt samarbejde igennem mange år.

Bevares, det skulle gå stærkt, og en sjælden gang havde man måske ikke nået at annullere alle frimærker (Jul og andre højtider),

men det gik altid sikkert, når de regeler jeg har omtalt blev overholdt.

Ude på mange landstationerne varetog det daværende DSB både postens og banens interesser

Jeg varetog postvæsnets interesser på landstationer.

Derfor havde jeg også den uddannelse.

Med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

Hej For lige at komme med mit besyv, Så kan jeg huske at jeg en sen sommer aften i 89 så "posttoget" i Odense. Da det ank. fra Ng. til Od bestod det af MY/MX. 3 stk. Pm/Pbm hvor det rangerede i sp. 801 og optog et par Hbis vg. og afgik derefter til Fa.

Jeg ved at det senere (de første år efter broen) blev kørt af ME. med x antal Hbis mellem København - Aarhus - Aalborg. Uden stop undervejs og uden togfører. Som var et krav fra P&T. Dette stoppede ved årtusindeskiftet og blev flyttet til lastvogne.

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Triangel" skrev:
Hej For lige at komme med mit besyv, Så kan jeg huske at jeg en sen sommer aften i 89 så "posttoget" i Odense. Da det ank. fra Ng. til Od bestod det af MY/MX. 3 stk. Pm/Pbm hvor det rangerede i sp. 801 og optog et par Hbis vg. og afgik derefter til Fa.Jeg ved at det senere (de første år efter broen) blev kørt af ME. med x antal Hbis mellem København - Aarhus - Aalborg. Uden stop undervejs og uden togfører. Som var et krav fra P&T. Dette stoppede ved årtusindeskiftet og blev flyttet til lastvogne.

Tak til dig for nogle interressante Oplysninger Triangel også dig Mogens og Martin!

Herhjemme kører jeg med vognene i 1-100 altså 26,5 og 27cm jeg har et par stykker af mærklins Postvogne og har fået fat i 4 tilsvarende vogne der bare skal ommales og have post dekaler på,jeg har også 2 Roco Postvogne fra DB som skal ommodificeres til en Dansk postvogn som man kan se hos jernbanen.dk der er en som ligner den meget!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Mogens

"Mogens V." skrev:
Når toget kørte uden togfører, var det lokomotivførerens pligt til at se at posten var færdig, som jeg skrev [u]før han kørte.[/u]

Det er jeg slet ikke i tvivl om at det var sådan. Jeg ved bare at på de perron-tjenester jeg havde skulle der fuld knald på og portene blev lukket stor set som toget satte i gang.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

Hej alle

"martindahl" skrev:
Det var faktisk sådan at Posttogene kørte i mange år uden Togfører.Martin Wink
Jeg betvivler ikke at posttog har kørt i mange år uden togfører, læs anden sidste linie [u]i mit første indlæg.[/u] De har faktisk også kørt uden egentligt postpersonale.
"martindahl" skrev:
og pludselig får toget signal og de kørte bare.
Nej det ville være fejl i afgangsproseduren.
"Triangel" skrev:
uden togfører. Som var et krav fra P&T.

Det har jeg så lige lidt svært ved at forestille mig. Det måtte være en afgørelse fra DSB.

At togføreren så ikke måtte have adgang til omtalte vogne er så en anden sag.

Det jeg har udtalt mig om, var forretningsgangen i betjening af postførene tog herunder bureauvogne i al almindelighed.

Hvis man så lokalt har aftalt noget andet, som ikke havde noget med sikkerhed at gøre,

må I selvfølgelig ikke holde mig ansvarlig herfor.

Egentlig forsøgte jeg kun at hjælpe på diverse misforståelser,

men jeg syntes ærligt talt at det udvikler sig mere og mere til pedanteri. Stare

Turde man tilsidst sige at Dm 14 stk. og Pm 10 stk., lignede hinanden bortset fra hvid DSB (Dm) og gult posthorn (Pm) og kom i drift omkring 1983. Wink

Lige en undskyldning fra mig til trådens oprindelige forfattere, hvis vi blev for "afsporede". :oops:

Med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

"Mogens V." skrev:
"Triangel" skrev:
uden togfører. Som var et krav fra P&T.
Det har jeg så lige lidt svært ved at forestille mig. Det måtte være en afgørelse fra DSB.At togføreren så ikke måtte have adgang til omtalte vogne er så en anden sag.

Nu er det ikke fordi jeg skal komme med et grimt udfald Mogens. Men prøv lige at læs min sætning igen:

Jeg ved at det senere (de første år efter broen) blev kørt af ME. med x antal Hbis mellem København - Aarhus - Aalborg. Uden stop undervejs og uden togfører. Som var et krav fra P&T. Dette stoppede ved årtusindeskiftet og blev flyttet til lastvogne.

Det har ikke noget at gøre med posttog med bureauvogne. Men derimod de transporter der blev fremført til sidst med ME og godsvogne.

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

gmmz

Lokomotivfører

Indlæg: 83

PB

Hej Alle

jeg kan kun snakke med fra omkring 1993, men posttogene fra Ålborg og Århus videre mod Fredericia og øerne var rene posttog

enten oprangeret af rene bureauvogne eller Hbis, der kom som regel 2 bureauvogne (1Pbm og 1 P) fra Ålborg til Århus,

hvor de blev koblet sammen med 2 andre bureauvogne (1 Pbm og 1P) fra Torsøvej (postterminalen ved Århus) det kørte så videre til Fa,

hvor de blev koblet sammen med 2andre vogen(1Pbm og 1 P) og så videre mod Nyborg og Færgen,

brugen af Bureauvognene ophørte da storebælttunnelen åbnede, da vognene ikke havde NBO(nødbremseoverstropning)

og på nogenlunde samme tidspunkt anskaffede DSB nye 4-akslede Habins-y til transporter mellem landsdelene,

post af jernbanen ophørte omkring 2005, da transporterne gik over til landevejstransport

da var 2 posttog fra Århus mod Fredericia, et med bureauvogne og så et med godsvogne Hbis

mvh

Søren

__________________

mvh

Søren Andersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

Hej igen igen.

Jeg citerer lige mit første indlæg.

"Mogens V." skrev:
Hej alleNu var det sådan, at når der var arbejdene personale i postvogne, skulle togførerenvente på færdigmelding fra postpersonalet. Postvognene var forsynet med signal(blåt blink så hvidt jeg husker), som betød færdig i postvognen.Det skete at postpersonalet ikke var orienteret om meldingen, eller kontakten ikke blev afbrudt igen.Man kunne også bruge håndsignaler, eller et blåt flag .Kørte et tog uden togfører skulle lokomotivføreren overvåge klarmeldingen.Selvfølgelig kunne man ikke bare køre, det ville være en fejl og meget farligt.Med venlig hilsen

Tak Triangel, jeg har igen læst det med blåt.

Ved et gennemkørende tog, som du jo så omtaler, bliver udveksling af post næppe nødvendig.

Jeg har ikke udtalt mig om indlejede godsvogne eller kørsel med bloktog. P tog contra G tog.

Jeg kommer først ind i diskutionen, da der kom et indlæg fra Martin, at toget pludselig får signal bare kørte.

Det er det, som jeg kommenterer i min nederste linie.

Jeg syntes faktisk at vi er langt ude.

Venlig hilsen til alle, der gad at hænge på.

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

Hej allesammen

Nu når vi er igang med den store postvognsnak. Vil jeg gerne høre om at den der postvogn litra Pbm om den kan findes i model (HO) ????

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"kifa" skrev:
Hej allesammenNu når vi er igang med den store postvognsnak. Vil jeg gerne høre om at den der postvogn litra Pbm om den kan findes i model (HO) ????

Hej Roco har en godtnok i 26,5 cm men den kan laves om til en Pbm vogn

se inde på jernbanen.dk eller se Rocovognen her

http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/11228339

Der er også linket til jernbanen.dk se under danske vogne 1966-2009 pbm

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

Hej Jimmy

tak for det hurtige svar !! jeg mener ikke at de vogne er i det ny katalog fra Roco !!

Har du evt. et Roco nr på dem så jeg kan lede efter dem !!! Laughing out loud de er ellers flotte dem inde på hjemmesiden Shock

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"kifa" skrev:
Hej Jimmytak for det hurtige svar !! jeg mener ikke at de vogne er i det ny katalog fra Roco !!Har du evt. et Roco nr på dem så jeg kan lede efter dem !!! Laughing out loud de er ellers flotte dem inde på hjemmesiden Shock

Hej Kifa!

Du må holde øje med vognene på QXL under ROCO, det sker jævnligt de er på der, jeg har ikke nummeret på dem!! det er DB tyske Postvogne

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

Hej Jimmy

Har du selv malet de postvogne inde på din hjemmeside? Men de er under alle omstændigheder virkelige flotte. Kunne du så få fat litraeringer til dem ??

Det ville være flot hvis du tog nogle nærbilleder af dem og lage dem ud her, så vi alle kunne se det flotte vogne

God Påske til jer alle !!!

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Larsen

Lærer og musiker

Indlæg: 151

PB

Citat:
Kunne du så få fat litraeringer til dem ??

Både Skilteskoven og KM-Text laver litreringer til dem!

Og desuden, hvis man vil have en Pbm i korrekt længde, lavede Sachsenmodelle grundvognen (endda med korekkte dobbelt-/enkeltdøre, og de kan stadig findes rundt omkring.

- Kim

__________________

På vore modelbaner søger vi at undgå afsporinger. Kunne vi dog ikke have samme målsætning her.....?!?!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"kifa" skrev:
Hej JimmyHar du selv malet de postvogne inde på din hjemmeside? Men de er under alle omstændigheder virkelige flotte. Kunne du så få fat litraeringer til dem ??Det ville være flot hvis du tog nogle nærbilleder af dem og lage dem ud her, så vi alle kunne se det flotte vogne God Påske til jer alle !!!

Hej Kifa !

Nej de Postvogne er fra Mærklin de andre du ser afbilledet er og så Mærklin og samme type vogn, på nær de 2 sidste Grøn og Cremefarvede som er Roco, de skal alle ommales og korrekt have nye Danske dekaler på Litreringer,og for mærklinvognenes vedkommende så bliver de lige som mærklins Røde Danske Postvogne!!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Kim Larsen" skrev:
Citat:
Kunne du så få fat litraeringer til dem ??
Både Skilteskoven og KM-Text laver litreringer til dem!Og desuden, hvis man vil have en Pbm i korrekt længde, lavede Sachsenmodelle grundvognen (endda med korekkte dobbelt-/enkeltdøre, og de kan stadig findes rundt omkring.- Kim

Det er rigtigt nok at det selfølgelig er bedst med korrekt længde, i klubben bruger vi HK Piko Postvognen 30,3 cm,men herhjemme bruger jeg 26,5-27cm vogne,har formange i den længde til at bytte om !

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

"kifa" skrev:
Hej allesammenNu når vi er igang med den store postvognsnak. Vil jeg gerne høre om at den der postvogn litra Pbm om den kan findes i model (HO) ????

Hej Gruppe

Min Pbm vogn er en ommalet ADE. Det vil sige rigtig længde, bremsetravers

og en mængde andre detailjer, som normalt kun forefindes af dette mærke.

Passet iøvrigt flot sammen med Pico's Pm vogn.

med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Petersen

Elev

Indlæg: 18

PB

Skal lige høre oraklerne herinde med hensyn til Pm

Kan jeg med sindsro godt lave en oprangering der hedder

ME/MZ -Bcm-WLABr-WLABr-Bcm-Bcm-WLABr-WLABr-Bcm-Bcm-o-Pm-Pm

SÅ har jeg godt nok en noget lang stamme meeen vill jo se fedt ud ;-D

Denis

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Denis Petersen" skrev:
Skal lige høre oraklerne herinde med hensyn til PmKan jeg med sindsro godt lave en oprangering der hedder ME/MZ -Bcm-WLABr-WLABr-Bcm-Bcm-WLABr-WLABr-Bcm-Bcm-o-Pm-Pm SÅ har jeg godt nok en noget lang stamme meeen vill jo se fedt ud ;-DDenis

Hej der er delte meninger om hvormange der var koblet sammen,nogen siger 2 andre 3 andre igen siger 6 Postvogne P og Pbm opsamlet forskellige steder på vej øst på!

i klubben har vi 4 af HK modeller's Postvogne ,de kunne mener jeg være koblet sammen med Nattogene mellem fastlandet og Øerne!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"kifa" skrev:
Hej JimmyHar du selv malet de postvogne inde på din hjemmeside? Men de er under alle omstændigheder virkelige flotte. Kunne du så få fat litraeringer til dem ??Det ville være flot hvis du tog nogle nærbilleder af dem og lage dem ud her, så vi alle kunne se det flotte vogne God Påske til jer alle !!!

Hej Kifa jeg faldt lige over denne Marklin model på QXL ,den skal bare ommales og have nye danske litreringer på,var det noget det er denne model Marklin har brugt til deres DSB postvogns sæt Laughing out loud

http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rcfjernstyret-leg/skala-h0/mrklin/vogn...

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
"kifa" skrev:
Hej JimmyHar du selv malet de postvogne inde på din hjemmeside? Men de er under alle omstændigheder virkelige flotte. Kunne du så få fat litraeringer til dem ??Det ville være flot hvis du tog nogle nærbilleder af dem og lage dem ud her, så vi alle kunne se det flotte vogne God Påske til jer alle !!!
Hej Kifa jeg faldt lige over denne Marklin model på QXL ,den skal bare ommales og have nye danske litreringer på,var det noget det er denne model Marklin har brugt til deres DSB postvogns sæt Laughing out loud http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rcfjernstyret-leg/skala-h0/mrklin/vogne/godsvogne/deutsche-bundespost/v/an604113570/

Ok !! Tak for det Jimmy !! Den havde jeg ikke set Laughing out loud Er det ikke i 1/100 størelse, så vi den jo fremstå lidt lille ???

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"kifa" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
"kifa" skrev:
Hej JimmyHar du selv malet de postvogne inde på din hjemmeside? Men de er under alle omstændigheder virkelige flotte. Kunne du så få fat litraeringer til dem ??Det ville være flot hvis du tog nogle nærbilleder af dem og lage dem ud her, så vi alle kunne se det flotte vogne God Påske til jer alle !!!
Hej Kifa jeg faldt lige over denne Marklin model på QXL ,den skal bare ommales og have nye danske litreringer på,var det noget det er denne model Marklin har brugt til deres DSB postvogns sæt Laughing out loud http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rcfjernstyret-leg/skala-h0/mrklin/vogne/godsvogne/deutsche-bundespost/v/an604113570/
Ok !! Tak for det Jimmy !! Den havde jeg ikke set Laughing out loud Er det ikke i 1/100 størelse, så vi den jo fremstå lidt lille ???

Jo 26,5cm men ellers kan du jo vælge HK modeller den er 30,3cm

Jimmy Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.