Heljan har i dag lagt sin nye brochure ud på nettet.
http://www.heljan.dk/filarkiv/billeder/12201113059.pdf
Skinnebusserne kommer angiveligt i dette kvartal, men vi må vente et år på tagrytter-udgaven af CM og også på Trianglen. Den kommer så til gengæld både i MC, ME og MF-udgave. Men åbenbart ikke med privatbanelitrering.
Dertil kommer alle de mange lange personvogne, som strøs ud over året i år: AV, BDh, BRh, CA, CAE, CAR, CB/Bjh og CPS.
__________________
Søndenfjords
UTJ
Indlæg: 438
Trianglen kommer ikke med privatbanelitrering, for der er ingen som ved hvilken bane som er interessant. Men den er projekteret med kofanger, som burde gøre det let at ombygge den til privatbane XYZJ.
Terminen er på ? og CM er vel blot et udtryk for mere realisme end tidligere.
Søndenfjords
Indlæg: 284
Når skinnebusserne engang kommer til salg, kunne det måske give Heljan et fingerpeg, hvis man så, hvilken privatbane der var mest efterspørgsel på, Gribskovbanen eller Odsherredbanen. De havde begge et par Triangler med åbne endeperroner.
FFJ nytter det derimod ikke med, for de kørte med lukkede endeperroner.
Det kunne også være fristende at spørge Epoke Modeller, hvordan det ligger med deres efterspørgsel på skinnebusser fra Bryrupbanen, Vestsallingbanen og Hvalpsundbanen - underforstået: Hvilke baner er mest populære.
Men det nytter desværre ikke, for deres Triangler kørte også med lukkede endeperroner alle sammen.
Men så kunne Heljan måske overveje at lave sådan en variant på et senere tidspunkt ...
Søndenfjords
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Mon ikke, den version er indtænkt i muligheden
Tror udfordringen ved netop Trianglerne er undervognen - at få så meget frit udsyn i vognen som muligt. Kunne tro, de bygger videre på erfaringerne, de har gjort sig med skinnebusserne.
Med venlig hilsen
Skott
morten
Indlæg: 306
På billedet af skinnebusserne ser det ud som om de har mistet tagbagagebæren!
Mon det kan være rigtig ?
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Triangel motorvognen:
Hvis bare Heljan kommer med den udgave som er vist på fotografiet af forbilledet (i privatbaneudgaven) SNNB M5 er jeg tilfreds
Svend
UTJ
Indlæg: 438
Der vil være en del tagkølerting på taget, men ellers er den næsten som SNNB M 5, som jo er en ME.
Det er ikke til at lave en OHJ eller GDS, for det er fup - det må man selv lave. ud af Heljans kommende triangel kan man få vogne fra: RGGJ, RØHJ, VLTJ, KRB, ØSJS, LNJ, SNNB. Desuden lejede en hel del privatbaner fra tid til anden en DSB-vogn som supplement, bl.a OHJ.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Øv! Nu må jeg hellere få afbestilt den MC jeg regnede med at omlitrere (klistre en plade med ejendomsmærke på) til VaGJ MC561 - Jeg troede ellers den var identisk med DSB MC561!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
UTJ
Indlæg: 438
Ansager Central Railroad havde selvfølgelig også én ex DSB - den glemte jeg i skyndingen. Men VaGJ har aldrig haft en 561, men derimod en 651
Måske har jeg glemt flere, ETJ måske?
DSB 561 var en nittet 1935 Mo-vogn, senere ombygget til 1961.
Søndenfjords
Indlæg: 284
Et kig på jernbanen.dk viser, at MC652, som Heljan har annonceret, senere kom til RØHJ med samme nr.
Søndenfjords
D 804
Indlæg: 384
Du kan med al ro i sindet lade være med at afbestille din MC'er. VaGJ MC 651 er overtaget fra DSB med samme nummer, så jo, det er den samme! MC 651 er i øvrigt bevaret af ØSJK.
Med venlig hilsen
Jens
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
ME36/623 kom til ETJ i 1956 som ETJ M 6.
Bjarne
Lundgaard
Norway
Indlæg: 136
[u]HBS M2[/u] solgtes til RGGJ som M5, solgtes igen til LB som M5
.
Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner
UTJ
Indlæg: 438
HV M 11-13 og HBS M 1-2 (HV LM 115-117, HBS LM 215-216 og HOJ LM 416) har intet med en DSB MF at gøre. Der er mange dimensioner som er forskellige og det er ikke kun forskellen på lukket og åben endeperron. En tysk messingbygger lader som om de er ens, men det gør dem ikke mere lig hinanden.
RGGJ M 3 var en tidligere DSB ME.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Ifølge motormateriel 1 (1976) ser listen over privatiserede ME/MF/MC således ud:
ME 31/621 -> LNJ M 5 i 1943
ME 32 -> KRB M3 i 1937, bagperron lukket.
ME 33 -> LNJ M 4 i 1937
ME 34/622 -> NPMB M 8 i 1943
ME 35 -> SNNB M 5 i 1936
ME 36/623 -> ETJ M 6 i 1956
ME 39/625 -> RØHJ i 1941
ME 40 -> RGGJ M3 i 1938
ME 42 -> ØSJS M3 i 1934
ME ¤¤ -> ØSJS M 4 i 1934
ME 46 -> AHTJ M 6 i 1936
ME 47 -> RHJ M 3 i 1939
MF 53/633 -> MC 651 i 1950 ->VaGJ MC 651 i 1956 -> ØSJK i 1972
MF 54/634 -> MC 654 -> KRB M 4 i 1956
MF 58/638 -> MC 652 i 1950 -> RØHJ MC 652 i 1956
MF 66/645 -> MC 655 -> ØSJS M 2 i 1956
MF 67/646 -> MC 653 i 1950 -> RØHJ MC 653 i 1056 -> Triangelklubben i 1974
MF 68/647 -> VLTJ M 1 i 1956
Bjarne
Torndahl
Indlæg: 113
Jeg vil gerne spørge dette forum, om der er nogle blandt Jer, der ved noget om, hvilke underepoker, epoke IIIa el. b. el. c. de kommende CA-vogne kan henføres til ?
Der er jo tale om en del udgivelser, og da jeg ikke har råd til at købe dem alle, bliver jeg nødt at være lidt selektiv.
Med venlig Hilsen
LTL
LT
DCC, DSB og DB 1945-64.