Som det kan ses andetsteds herinde, så er det nye nr. af Banen på vej ud i disse dage.
I nummeret er der et besøg hos Hobbytrade, som bekræfter de rygter der også har været herinde, nemlig at det næste damplokomotiv herfra bliver en S-maskine, fordi den passer sammen med CL-vognene der kommer først i det nye år.
Og man vil med jævne mellemrum komme med et damplokomotiv, ligesom der også er kig på privatbanemateriellet, der jo må siges at mangle endnu.
Så nu kan vi på sigt nok også glæde os til R-maskinen, H-maskinen.........
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Og lad os også håbe, at der også kommer Cle, Al og Da, så der kan laves "ægte" kystbaneoprangeringer!
Bjarne
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Cl/Cls vogne regner de med at kunne fremvise til nurnberg næste år
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Mikael
Udviklingsingeniør
Indlæg: 597
Det er lidt med blandede følelser, jeg læste om S maskinen. Ja, jeg vil meget gerne have sådan en, og efter D-maskinens imponerende kvalitet, bliver den nye ganske sikkert et nærmere bekendtskab værd.
Og så det sure: Jeg har allerede et komplet sæt fra Tikøb liggende, som jeg skulle have bygget på nogle kedelige efterårs-/vinterdage. Men nu med denne nyhed kan min motivation for at bygge dette sæt ligge på et meget lille sted.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Tjaeeeee - er i samme situation med en skinnebus..................
hyg jer med noget modeltog...
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Jeg har så 2 sæt til S-maskinen. Det, der i sin tid kom som byggesæt i en masse ætsede dele og så et påbegyndt ombygning af en BR23 med en Bodan S-støbningsoverdel...
Med venlig hilsen
Skott
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Til alle jer der har samlesæt liggende:
BYG DEM!
Der er ikke noget mere tilfredstillende end at have bygget dem selv. De loks og vogne jeg har patineret ender jeg altid med at være mere glad for i sidste ende. Det samme gælder, hvad end jeg måtte bygge selv.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Det er skam også planen - men der er så meget andet, der liiiige skal på plads først, især færdiggørelse af vores renovering af huset...
Med venlig hilsen
Skott
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Nu er det også kommet frem på hobbytrades hjemmeside http://www.hobbytrade.dk med priser og varianter.
Men det er efterhånden ved at være halvkostbare modeller, specielt hvis man vil have lyd. Men flot bliver det.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
3000.- for et lokomotiv med lyddekoder er da en slags penge. Men hvis du så tænker på, hvor mange timers fornøjelse, du vil have de næste mange år, så er det lige pludselig ikke så dyrt mere.
Sådan en maskine kan sikkert holde 10 år eller mere, hvis den bliver passet og plejet, og det gør den jo selvfølgelig.
Jeg vil ihvertfald ikke betænke mig et øjeblik på at anskaffe en S med lyd, når den tid kommer.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Ja det lyder da af rimeligt mange penge. Men det er heller ikke gratis at fremstille en sådan model. Formene kan meget let løbe op i 300.000 - 500.000 kr., dertil skal så lægges div. arbejdslønninger samt transport fra Kina.og så er prisen da helt fornuftig.
Carl
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
Hj med jer alle
Jeg glæder mig tiol at se den model når den engang kommer. Det er jo nok en model jeg også må have. Dog vil jeg sige, at den er lidt egnsbestemt, men stadig meget flot.
Kúnne godt have ønsket en litra F eller en litra H og måske en af R-maskinerne...
Jeg er sikker på, at den vil være af samme høje kvalitet som litra D...
med venlig toghilsen
:roll: :roll: :roll:
Togthom
Thomas Thomsen
2 skinnekører
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja iflg. Banens artikel, hvor de interviewede Hobbytrade, så vil de komme med en damphest ca. hvert andet år. Så både H, R og F skal nok komme på et tidspunkt.
Specielt F´eren er meget interessant, vi mangler hårdt rangermaskiner i H0 :!: Den bliver med garanti en sællert, for hvor mange vil ikke købe mindst et par stykker?
Skal da også selv have S´eren, og nej 3000 kr. for en maskine med lyd, er vel ikke galt når man taler om det danske marked og om modeller på det niveau som D-maskinen.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Ja, specielt F'eren er interressant. Så kan vi slippe for en fekumdek-model med forkert styring
Men : Som jyde er jeg jo også nødt til, at investere i R og H
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
Hej med jer
Dybest set er det egentlig lidt mærkeligt, at man ikke var gået i kast med Fèren men det kunne måske ligge i, at den ikke er ret stor og derfor noget mere kompliceret at fremstille. Der er ingen tvivl om, at litra S er nemere da der er en del mere plads bag vandtankene. Vi må da bare vente, men hvis det var en Fèr ville det helt sikkert blive en kæmpe sællert...Det kommer nok endag... :roll: :roll: :roll:
Mvh
Togthom
Thomas Thomsen
2 skinnekører
otkjaer
Indlæg: 65
Jeg er helt enig! En ordentlig F har vi manglet længe og næste ønske kunne så være Hs, men de er jo nok noget komplicerede pga. størrelsen, som du skriver
Mvh. Jan Otkjær
3-skinne H0, dansk, epoke III
Bjerringbro Modeljernbaneklub
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej alle sammen!
Så er der billede af prøvestøbning af S-maskinen på Hobbytrades hjemmeside!
http://www.hobbytrade.dk/dk/nyheder/nyheder.shtml#aug24
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Sådan noget skod......
Det ser så lovende ud, at jeg ærger mig gul og grøn over at være i komstant krone-nød... D-maskinen ville jeg også gerne investere i sammen med et hav af deres vogne, og så bygge det selv som ingen fabrikant vil fremstille. -F.eks Milling´s tre-kobler........ -ved det godt, fabler altid om tre-koblere, men synes bare de er så flotte/nuttede/søde...
Men S-maskinen ser ud til at blive en succes.
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Tænk ikke på det, sæt 250 kr. til side hver måned fra nu af, og så har du råd samme tid næste år. Det gør jeg tit, og det har jeg det ganske udmærket med.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Tjah, det har du jo ret i......
Jeg kunne jo osse bare spille lidt lotto, og vinde den store præmie..... Tænk hvis man vandt
........ Så skulle der handles ind..........
Noget helt andet er, at det ville give et helt andet præg af luksus-kvalitet, hvis røgpladerne var lavet af ætsning. Jeg ville gerne give en hund eller to mere hvis det var det der skulle til, for at få det med ætsning........
Ikke for at være negativ eller andet i samme retning, men jeg kommer altså til at tænke på det ligner nogle byfer-plader der er skrut på, i den tykkelse sammenlignet med resten af loko'et, som lover rigtig godt......
Eller er det bare mig der er et brokkehoved fordi jeg er vant til at se på størelse 0 ?
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Der skal jo også være noget at lave for tilbehørsproducenterne.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hej Klaus
Jo, selvfølgelig skal der det. Vil man have ætsede plader på, så kan man så bare sætte dem på selv, eller få andre til det...
Ombygger du osse selv ?
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Alt alt for lidt. Renoverer og isættere dekodere er mest, hvad det bliver til. Har godtnok en N-maskine med lys i øverste lanterne og den skal også have 2 frontlanterner, men tiden.........Næste trin tager 3-4 timer i rap, for at komme over et par hurdles og tiden er for knap.
I dag var jeg på arbejde i 11 timer og skulle også lige en tur i klubben - så er den dag gået.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Tjah, kender godt problemet med tiden. Har kørt for en vognmand, og havde ikke under 12 timer om dagen. Skæppede godt i kassen men blev enig med mig selv om at finde noget andet, så jeg undgik en kæmpebøde hvis jeg en dag skulle møde bror snup og fætter haps..... Men har god tid lige nu, går sygemeldt efter mødet med en ventilløs trykflaske, men nu kan jeg da gå med forsigtighed...... Held i uheld. Får da lavet lidt på de forskellige projekter. Snart færdig med med motorophæng i tenderkassen på spor0 H'eren, og også nået et godt stykke med undervogn til tre-kobleren. Så der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget....
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Det kunne være fedt hvis hobbytrade kom med K-maskinen
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja den kommer jo nok på et tidspunkt, hvis man kan vente længe nok. I det sidste nr. af Banen er der et interview med Hobbytrade, og her regner de faktisk med en dansk dampmaskine ca. hvert andet år.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
K-maskinen er en logisk opfølger til D-maskinen idet, den også har kørt over hele landet. Og tenderen har de jo nu
Mon de så ikke, hvis de en gang laver K-maskinen, laver underdelen til maskinen, så både ombygget og uombygget K-maskine kan produceres?
Med venlig hilsen
Skott
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hej
Du siger Skott, om de laver K-maskinen så den kan bygges om ? -uha, der er jo mange dele der skal ændres. Hele styringen, gliderkasse, dom, og vist et par andre ting jeg ikke lige husker, hvis der er flere...
Men det vil da være en oplagt sag for diverse tilbehøre/stumpe fabrikanter. Tror da Tikøb hurtigt vil komme med dele til ombygning. Nemmest vil det da være at hele cylinderblokken bare er skruet fast, så den kan udskiftes med et snuptag. Det er så bare en anden sag med domen...
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Det var ikke lige det, jeg mente.
De oprindelige maskiner havde jo en lavtliggende kedel. Da man overgik til trykluftsbremser, blev maskinparken jo ombygget med bla. tryktanke, men sandkasserne blev også indbygget i domen ovenpå kedlen, deraf den forlængede dome. De beholdt dog den lavtliggende dome - deraf lave K-maskiner/uombyggede.
Nogle af K-maskinerne fik så også ny og højereliggende kedel - deraf høje K-maskiner/ombyggede.
Med venlig hilsen
Skott