Så er jeg klar med mit første Wintrack layout.
Hensigten er at lave en dobbeltsporet bane som løber under bordet gennem en skyggebanegård. Der er et overhalingsspor på stationen i begge retninger, men er det overkill? 1 spor er vel nok inkl. et flettespor/krydsspor...?
Samtidig er der et lille sidespor hvor der skal være en lille industri - sikkert et savværk.
Ja, der er 2 drejeskiver, men jeg vil gerne køre damp og ved ikke lige hvordan jeg skal få vendt lokket på sidesporet...?? Gider ikke en vendesløfe
Stationen har plads til lok+4 passagervogne - 5 med lidt god vilje fra togføren...
Jeg roder en del med mit rangerspor som mildelst talt er kedeligt designet - nogle forslag?
Min remisse er nok også for stor - skal nok ikke have plads til mere end 6 lok højest.
Ellers vil jeg gerne have lidt feedback.
OBS: start med at se på layout 16 !
Jens
DC bane i dansk epoke III
Mads H
Studerende på HTX Thisted
Indlæg: 662
I Thisted havde man også førhen en dreje skive, der lå for enden af perronen.
I dit rangerareal har du et krydsskifte for enden af det yderste spor. Det vil du ikke kunne komme til at bruge til ret meget. Måske skulle det flyttes lænegere opaad sporet.
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
JD
Indlæg: 712
Drejeskive: helt enig - der ser bare så voldsomt ud med 2 drejeskiver på 4x4 meter anlæg... men realistisk er det da
Rangerareal: ideen var at rangerlokomotivet skulle trække de lange vognstammer væk fra stationen og helt ned i bunden af rangeringsarealet, koble af og derefter selv kunne "slippe væk".
Nu ved jeg ikke hvordan sådan noget fungere in real life så måske der er en bedre løsning?
Jens
DC bane i dansk epoke III