Hejsa.
Heljan har en MY i "Sparebemaling". Hvad betyder dette? Og hvilken epoke tilhører den vinrøde MY i sparebemaling?
Venlig hilsen
__________________
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Sådan ved første øjekast, så mangler den de hvide striber, men om det er det hele, er jeg lidt usikker på, men tror det
http://www.modeltog.nu/popup_image.php?pID=13733&sessionid=f5ee4e5514615...
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Ja okay, jeg fik formuleret mig udtydeligt. Jeg mente: Hvorfor gjorde man dette?
Samtidig kan jeg se at min 1132 (jvf. jernbanen.dk) blev malet i sparebemaling i 1976, hvilket vel placerer den i epoke IV. Det er vel så tæt på epoke III, at det lige kan gå?
Hvordan ved jeg hvilke godsvogne der tilhører epoke III? De forskellige forhandlere, skriver det sjældent på kasserne, hvilket et meget irriterende.
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Her kan du finde DSB´s vogne gennem tiden, den er tids inddelt, så kan du søge i den tid du ønsker
http://www.jernbanen.dk/
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Selv bruger jeg lokomotivets epokeopdeling til dansk materiel, den kan også sagtens diskuteres, men jeg synes den er god nok.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Med danske godsvogne er det ret nemt. Hvis der er kongekrone og "kort litrering" er den epoke III.
Med "kort litrering" mener jeg at vognen ikke er UIC litrereret. Tag Gs 40001 som eksempel. Den blev i 1965 omlitreret til Gs 01 86 120 1 001 - 9.
For udenlandske godsvogne er det nogenlunde det samme. Hvis ikke der er mærkelige bindestreger i litreringen og den er kort, er det en epoke III vogn.
mvh. Dampfmeisteren
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Det er jo op til dig selv at beslutte. Personligt synes jeg at den vil passe bedre i en stamme med blandede røde og brune personvogne.
Hvorfor køber du ikke en rigtig epoke III MY, hvis det er det du vil have? Der er da masser at vælge imellem.
mvh. Dampfmeisteren
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Okay Dampfmeister.
Det er jo nemt så. Det anede jeg ikke. Jeg har gjort et par "forkerte" køb, fordi jeg ikke kunne finde ud af det.
Tak for det.
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Det tror jeg ikke, du er ene om. Hvis de fejlkøb, du har gjort er af ubrugt materiel, kunne du jo prøve at tage det med derned, hvor du har købt det og bytte det til det rette materiel.
Jeg købte selvsamme MY, da den kom på markedet, men blev aldrig tilfreds med udseendet, så jeg byttede den til en P-maskine i stedet mod prisforskellen de to maskiner imellem. Det var der intet problem med.
Med venlig hilsen
Skott
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Man kunne godt argumentere for at MY 1132 i sparebemaling kan strække sig til at omfatte epoke III. Min MV 1102 kan der slet ikke være tale om. Jeg vælger dog at beholde den. Jeg synes den er pæn. Fremover er det dog kun vinrøde med striber som jeg køber. Jeg skal have nogle flere MY'er. Bl.a. skal jeg omlitrere en MY til at hedde MY 1140, da den har en helt speciel plads i min fars hjerte. Så den skal køre når han skal se anlægget. Hehe.
Venlig hilsen og go weekend
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Lyder som en rigtig god idé. Havde selv i planerne at skaffe P917, da den oprindeligt kom var undervejs fra Heljan til min fars 60'års fødselsdag. Han er tidligere lokofører og den stod som hans ynglingsmaskine.
Men den nåede dog at blive så forsinket, at han forlængst havde haft fødselsdag, da den endelig kom i handlen.
Med venlig hilsen
Skott