Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

fleischmann 825307-koblings problem

hej

er her nogen ,der har tegninger over en fleischmann 825307 (dhl)jeg mangler info om hvordan man sætter en ny kobling på

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

LJJ skrev:

hej

er her nogen ,der har tegninger over en fleischmann 825307 (dhl)jeg mangler info om hvordan man sætter en ny kobling på

Hvad er det, der er svært her ?.

Er der ikke NEM-skakt på vognen ?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

tja søger et svar og ikke et nyt spørgsmål

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars

Indlæg: 538

PB  Hjemmeside

LJJ skrev:

tja søger et svar og ikke et nyt spørgsmål

Nå, nå, det var vist et venligt forsøg på at hjælpe.

8253-serien er forsynet med kortkoblingskinematik. det betyder, at koblingen kan trækkes ud og erstattes med en anden, f.eks. en kortkobling.

Du burde derfor ved forsigtigt at trække koblingen væk fra vognen få den til at slippe. Du kan derefter indsætte en anden kobling i kulissehullet.

Det skal være en kobling, som er beregnet til det. En almindelig standardkobling, du har taget fra en anden vogn, passer ikke nødvendigvis.

Denne vognserie bruger standardkobling nr. 9525 og profikobling nr. 9545. Du kan finde billeder af dem på nettet.

Håber det kan hjælpe.

__________________

mvh
Lars
http://www.skala-n.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

ct

Indlæg: 201

PB

Brug evt en pincet til at klemme "modhagerne" sammen således at koblingen bare kan trækkes ud af skakten uden modstand. Det er en fin måde at slippe for at ødelægge vognen når koblingen ellers bare giver efter hvis du trækker den ud! /Chris
Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

jeg mangler tegning overdet ,da det hele er "raslet fra hinanden"

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

tak for  hjælpen alle, nu er problemet løst,,,, takker for  det

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.