Picture

Jaco

Give

Indlæg: 77

PB

Piko MY 1110 kom til skade

Hej,

Så skete det, der ikke må ske: Jeg ville sætte en æske tilbage på den øverste hylde i skabet, og så kom en anden æske alt for hurtigt farende ned  Shock. Det var så min gamle, analog Piko MY 1110. Og desværre kunne dens orginale æske ikke beskytte den godt nok, da den ramte gulvet efter 2 meter frit fald.

Resultatet: 1 trykcylinder og en 1 boogieside brækket af og i stykker, desuden nogle smådele, der rasler rundt i det indvendige   Sad

Spørgsmål 1: Hvordan får jeg overdelen afmonteret, så jeg kan tjekke det indvendige for skader?

Spørgsmål 2: Har nogen nogle overskudsreservedele til at ligge, som jeg må få/købe, så jeg kan få min go' gamle Piko til at køre igen?

__________________

Hilsen, Jaco

System : 2-skinne h0, piko digital/selvbyg pulsbreddestyring/LokMaus2

Materiel: primært dansk og hollandsk, epoke IV-V "pre-Raillion" 

Mellem af DHL (Dansk-Hollandske Laminatkører)

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Hej Jaco,

Æv, altid trist når materiel går i gulvet... Sad

Jeg har ikke nogen Piko MY eller dele til dig - men fejler alt andet er jeg sikker på at Bjørn fra På Sporet kan hjælpe dig, jeg ved han har en masse gammelt Piko i kælderen.

Mvh,

Peter W

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.