Picture

JensG

Viborg

Indlæg: 17

PB

Märklin K-skinne 2210 begrænsninger

Jeg har en bane med Märklin K-skinner 2210 med radius 295,4 mm. Min trækkraft er en 2-akslet Köf, men noget nyt skal komme til. I vejledningen til skinnerne står "Nicht mit langen Fahrzeugen befahrbar." Er der erfaringer her i forum med hvilke lokomotiver, der kan køre på disse skinner - jeg tænker antal aksler, akselafstand osv.

__________________

Jens Grønlund

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Mon ikke du skal nøjes med korte to akslede vogne og mindre tenderlokomotiver !

Den skinne er beregnet til industrispor, så du har vel ikke brugt skinnen til andet ..... 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

De små dieselrangerlokomotiver må vel også kunne køre på skinnerne. Jeg ville holde mig til Märklin, da de nok er bedst egnet til formålet (og mest tilgivende ved krævende sporforløb, også med hensyn til koblinger og den slags).

Har ikke selv erfaring med den type skinner, men har erfaring med at på radius 1 C skinner, skal der af og til en del justeringer til, når man kører med andre fabrikater af vogne og lokomotiver.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.