Hvad er egentlig forskellen paa disse tre?
1) Kan de umiddelbart koere i dobbelttraktion?
2) Hvis jeg fjerner rangerplatformene bliver det saa til epoke IV?
3) Jeg kan ikke se forskel paa MVeren og MYerne?
https://www.marklin.com/products/details/article/39677
https://www.marklin.com/products/details/article/39674
https://www.marklin.com/products/details/article/39685
Mvh
Henrik
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 400
Hvad er egentlig forskellen paa disse tre?
1) Kan de umiddelbart koere i dobbelttraktion?
2) Hvis jeg fjerner rangerplatformene bliver det saa til epoke IV?
3) Jeg kan ikke se forskel paa MVeren og MYerne?
1) De kan umiddelbart godt køre sammen - der er ikke store synlige forskelle som adskiller dem fra hinanden (på nær rangerplatformene som du selv nævner). Dog er det kun en begrænset tidsperiode de har kørt sammen i den bemaling.
1102 blev designmalet i 1980 og udrangeret i 1986
1110 blev designmalet i 1984
1121 blev designmalet i 1983
Altså var det kun 2-3 år at de har kørt sammen, på nær rangerplatformene som først kom på omkring 1995.
2) Da MY'erne fik monteret rangerplatforme fik de også lavet andre små forberdringer (levetidsforlængelse), men de fleste ting ses ikke for det utrænede øje. Den kørte faktisk kun i den udgave et år eller to, inden den blev udrangeret.
3) MY kontra MV handler kun om motorydelsen, så planlægningen kunne udregne acceleration mv., så der er ikke udvendig forskel
Se evt. jernbanen.dk for yderligere oplysninger.
Mvh
Johnni Christensen
morsing
IT Konsulent
Bierton United Kingdom
Indlæg: 124
Hej Johnni,
Tak for svar. Med dobblettraktion mente jeg nu modellen. Samme Marklin motor og dekoder?
Jeg syntes engang at have laest MVeren var kortere eller havde faerre ventilationsriste eller noget, men jeg huske nok galt.
Jeg har allerede 674eren.
Mvh
Henrik
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.931
Jeg tænker, det er MX, du tænker på.
De første 5 MY'ere blev leveret med en mindre motor end de efterfølgende leveringer. Senere, når de små motorer blev isat andre lokomotiver, blev disse litreret MV, så man kunne skelne dem fra de MY'ere med de større motorer.
Så udseendesmæssigt er der ingen forskel på MY og MV - andet end litreringen
Med venlig hilsen
Skott
morsing
IT Konsulent
Bierton United Kingdom
Indlæg: 124
Jeg tænker, det er MX, du tænker på.
[...]
Du har ret, MV / MX forvirrede mig. Tak.
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 400
Tak for svar. Med dobblettraktion mente jeg nu modellen. Samme Marklin motor og dekoder?
Jeg er ikke klar over om de teknisk er identiske.
Mvh
Johnni Christensen
TogSvendsen
Indlæg: 466
39674 er forskellig fra de to andre. Den er produceret i 2014, selvom det dengang var en ny konstruktion, så var det en brandærgerlig konstruktion en af slagsen, som Märklin endte med at kassere. Det er noget rigtig skrammel!
De to andre er fra den ombyggede serie, og fungerer ens, og upåklageligt.
morsing
IT Konsulent
Bierton United Kingdom
Indlæg: 124
39674 er forskellig fra de to andre. Den er produceret i 2014, selvom det dengang var en ny konstruktion, så var det en brandærgerlig konstruktion en af slagsen, som Märklin endte med at kassere. Det er noget rigtig skrammel!
Min fungerer fint - hvad var problemerne?
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 754
39674 er forskellig fra de to andre. Den er produceret i 2014, selvom det dengang var en ny konstruktion, så var det en brandærgerlig konstruktion en af slagsen, som Märklin endte med at kassere. Det er noget rigtig skrammel!
Min fungerer fint - hvad var problemerne?
Min fungerer også fint - så jeg er også nysgerrig. Hvilke problemer er der med den model?
/Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner