Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med ESU lokomotiver, så som køreenskaber, strømoptag osv det gælder både DC og AC.
Jeg overvejer meget at sætte den nye class 66 i order ved min tog pusher. ESU nr 31070 den er rigtig flot og har mange funktioner lys som lyd og gnister fra bremserne af.
Når man kigger på foto af ESU tog om det er br 218 eller v 60 ser de alle rigtig flotte ud meget detaljeret, og ser ud til kvalitet messe at ligge i top.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
TonnyH0-87
Indlæg: 7
Hej tognarkoman, jeg venter også bare på Class 66 fra Esu. Med hensyn til strømoptag, så tror jeg ikke du skal være bekymret. Jeg har en MH fra Togmodelle, hvor der er monteret dekoder og powerbank. Powerbank gør, at hjulene på MH kører rundt i et par sekunder, selv om man løfter det af skinnerne. Esu har også powerbank i deres lokomotiver, hvilket gør, at de kan køre over strømløse punkter i for eksempel skiftespor. Man skal dog lige tage hensyn til det, hvis man har automatiske stopstrækninger, eller hvis man er nødt til at tage nødstopknappen
Jeg tror Esu har lavet nogle lokomotiver, fordi andre producenter ikke udnytter Esu dekodere til fulde. At man kan hører skinnestøj fra sving, uden at taste på en F-tast, og at der er diselrøg i forbindelse med opstart, lyder i mine øre som lokomotiver, som der er kræset for, og dermed noget der er pengene værd. Jeg glæder mig til Class 66 kommer.
SC
Mekaniker
Indlæg: 466
Hej
Decoderen og dens enskaber er jeg ikke nervøs for bruger ikke selv andet end ESU decoder. Det var mere køreenskaber med hensyn til den motor der bruger sammen med decoderen. Mit indtryk når men kigger på br 218 fra esu er at deres tog ligge oppe ved roco og märklin hvad angår kvalitet. De film man kan finde på you tube og som der også har været linket til her på sporskiftet ser de ud til at kører rigtig godt.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
V P B
Vognstyre
Vildbjerg
Indlæg: 3
Hej
BR 215 køre uden problemer op og ned af banen, kan bare ikke bruge alle F tasterne
VPB
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med ESU lokomotiver, så som køreenskaber, strømoptag osv det gælder både DC og AC.
Jeg overvejer meget at sætte den nye class 66 i order ved min tog pusher. ESU nr 31070 den er rigtig flot og har mange funktioner lys som lyd og gnister fra bremserne af.
Når man kigger på foto af ESU tog om det er br 218 eller v 60 ser de alle rigtig flotte ud meget detaljeret, og ser ud til kvalitet messe at ligge i top.
Jeg har ESUs 215 og 151, og de kører begge perfekt.
151èren har også bremse gnister, som kun ses ved nat kørsel.
Mvh. Ole Vedel
SC
Mekaniker
Indlæg: 466
Hej Ole.
Er nogle af dine ESU loks lavet på den måde med dc drift af med slæbe sko og ac drift på med slæbe skoen, så de universsal hjul på sinde de kan køre DC og AC drift med et klik (slæbe skoen). Det er jeg ret spændt på da normalt er det ikke så godt før man justere afstanden mellem hjul flangerne.
Ole er du 2 skinne eller 3 skinne kører???
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Hej Ole.
Er nogle af dine ESU loks lavet på den måde med dc drift af med slæbe sko og ac drift på med slæbe skoen, så de universsal hjul på sinde de kan køre DC og AC drift med et klik (slæbe skoen). Det er jeg ret spændt på da normalt er det ikke så godt før man justere afstanden mellem hjul flangerne.
Ole er du 2 skinne eller 3 skinne kører???
Hej Søren
151èren er født med slæbesko. Det sidder en kontakt i bunden, som når man fjerner slæbeskoen kobler om til 2 skinne drift.
Så det er Universal hjul.
Jeg kører 2 skinne, men har læst på ESUs forum at nogle har måtte ændre hjulafstand.
http://www.esu.eu/support/tipps-tricks/br151-radsaetze-einstellen/
Mvh. Ole Vedel