|
så har vi da noget nyt at se på når der er udstilling i Køge , vil se dem køre , har nu ellers været heldig med min fra første gang de lavede E maskiner , den har altid kørt pænt
Christian
__________________
|
så har vi da noget nyt at se på når der er udstilling i Køge , vil se dem køre , har nu ellers været heldig med min fra første gang de lavede E maskiner , den har altid kørt pænt
Christian
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Min med Faulhaber kører helt fint på det K-spor jeg har. Overvejer faktisk også en mere. E-maskinerne blev også brugt til godstog, og ikke kun i dampens sidste år i sidste halvdel af 1960´erne. De nye modeller har større hjulflanger på, hvilket skulle give færre problemer. Men man skal nok ikke køre i R1-R3-kurver og små sporskifter med den!
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
gejo
Indlæg: 681
Jeg har med stort held og enkle midler fået min guld E-maskine (AC) til at køre fint også gennem R2 sporskift.
Jeg har skiftet til større hjulflanger (jeg brugte Fleischmann AC egerhjul) på forløber og tender. Fik drejet ringe til gummi på hjulene på tenderens 2 trækkende aksler. Større flanger på bagløber ved hjælp af Märklin løberhjul. - og meget vigtigt justeret hjulafstanden til treskinnenorm.
Helt perfekt ville det have været, hvis jeg også kunne justere hjulafstanden på drivhjulene til treskinnenormen, men det er desværre ikke umiddelbart muligt.
Jeg har også sat den foreste ekvilibrering delvis ud af kraft, så jeg har fået større vægt på forløberen.
Disse ændringer er alle nogle, som Heljan nemt vil kunne gennemføre uden store omkostninger. Om kort tid vil det så afsløres, hvilke ændringer, der reelt er foretaget.
Gert
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tak for tippet, tror det ender med en E-maskine mere her.
Men den kan nu godt sagtens trække de tog den skal, på den plads de fleste af os har. Også på stigninger. Men enig, Märklins N-maskine er svær at overgå, den skal nok klare mosten uanset hvad.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Eller Roco's ditto - Havde engang mere end 7 meter vogne bag - No problem. Først op af stigninger begyndte maskinens egenvægt at skabe problemer, men trykkede man en smule ned på maskinen, trak den videre op af bakkerne også
Med venlig hilsen
Skott
cbt
Indlæg: 1.165
Märklins N-maskine er svær at overgå... .
Dens motor er i hvert fald svær at overdøve
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
nåååååååååå
i 1988 ved genåbningen af jernbanemuseet trak og kørte en Lima MZ med Lima motor et 11meter godstog, med opstart af en stigning 2 % og 2 m radius uden besvær - og kørte hele dagen og flere dage derefter - og der var absolut ingen brug for lyddecoder. så..........
......kom ikke her (tak til monrad og rislund for "kom ikke her") - på det tidspunkt var Faulhabermotoren jo ligesom det eneste "must" - men ........ 
-
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Triangel
Odense
Indlæg: 269
Hej
Ja det gjorde det sku godt de Lima MZ´ere vi fik pillet ved den gang
og så var de 100% analoge...
Med venlig hilsen
Peter
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
ja og så kostede Lima MZén kun 200 kr - det var skisme billigt den gang - kunne også fås i Bilka efter jul til 100 kr stk - så der blev købt en hulens masse dengang. - men det var også lidt sjovt at se folks ansigter dengang - især når det ikke var en Faulhaber, hvad de fleste troede - men en "elendig" Lima motor eller to - høhø
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Hvorfor det hele ender op i E maskiner - der forøvrigt trækker af med 3 - 4 meter lange tog uden problemer - contra N maskiner - der såmænd også kan trække et langt tog.
Her er det Guld modellen - uden faulhabermotor - der trækker alle de godsvogne der stod på anlægget den dag (11/6 2010)
I skal heller ikke snydes for en Roco N maskine - her under fordanskning med ombygningssæt fra Freja - længden må i selv tælle jer frem til
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
hej
ja og så kostede Lima MZén kun 200 kr - det var skisme billigt den gang - kunne også fås i Bilka efter jul til 100 kr stk - så der blev købt en hulens masse dengang. - men det var også lidt sjovt at se folks ansigter dengang - især når det ikke var en Faulhaber, hvad de fleste troede - men en "elendig" Lima motor eller to - høhø
mvh
henning h087
Ja, man kunne købe et begyndersæt indeholdende LIMA MZ + B-vogne for 100 kr - også i OBS. Selv dengang (sidst i 70´erne) var det billigt!
Svend