Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Danske H0 nyheder i Valby.

Decas/McK: kommer med ABg, Ag, Bg, Bgc, BDg mere på link.

Heljan kommer med tagryttervognene CP og AF samt de andre varianter der kan udledes af AF vognen.

CP vognen

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Fantastisk nyhed med ABg, Ag og Bg

Dem har jeg altid ville have i samlingen  Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Fantastisk nyhed - tak til McK og Dekas for overraskelsen.

Det er godt set, at epoke IV rykker, og at der kunne være stor efterspørgsel efter "gummivognene" Ag/ABg/Bg/Bgc/BDg.

 

Det må være lidt surt for Heljan at blive overhalet indenom, mens de har haft travlt med at lave teaktræ til epoke 1/2/3 - selvom det ellers var så oplagt og ligetil at ændre lidt på CC-vognen og lave ekstra "spin-off" på modellen - mange af løsdelene til Ag/ABg/Bg/Bgc/BDg-vognene har Heljan jo allerede på programmet.

 

Bliver prisen på "Heljan-niveau" eller på niveau med eksklusive, håndbyggede småseriekøkkenbordsmodeller ?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

cbt skrev:
Det må være lidt surt for Heljan at blive overhalet indenom, mens de har haft travlt med at lave teaktræ til epoke 1/2/3 - selvom det ellers var så oplagt og ligetil at ændre lidt på CC-vognen og lave ekstra "spin-off" på modellen - mange af løsdelene til Ag/ABg/Bg/Bgc/BDg-vognene har Heljan jo allerede på programmet.

Nej, sålænge der ikke er lusk, forstået som at man arbejder med et projekt "i skyggen" samtidig med at andre signalerer åbenhed, er det ok. Men hvis man snigløber hinanden, er det ufint og ganske skadeligt. Det vil dog klæde  Kasper og Peter at lægge projektplaner åbent frem, for der skal nok blive sager med dobbeltproduktioner, når man ikke vil fortælle om projekterne på et tilpas tidlige tidspunkt. Nej, hvad disse angår, har Heljan haft rigeligt med tid til at komme med dem, så det er helt fint at andre byder sig til.

 

Heljan har nok at gøre med MR-tog til epoke IV, samt div postvogne. 

Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

UTJ skrev:

cbt skrev:
Det må være lidt surt for Heljan at blive overhalet indenom, mens de har haft travlt med at lave teaktræ til epoke 1/2/3 - selvom det ellers var så oplagt og ligetil at ændre lidt på CC-vognen og lave ekstra "spin-off" på modellen - mange af løsdelene til Ag/ABg/Bg/Bgc/BDg-vognene har Heljan jo allerede på programmet.

Nej, sålænge der ikke er lusk, forstået som at man arbejder med et projekt "i skyggen" samtidig med at andre signalerer åbenhed, er det ok. Men hvis man snigløber hinanden, er det ufint og ganske skadeligt. Det vil dog klæde  Kasper og Peter at lægge projektplaner åbent frem, for der skal nok blive sager med dobbeltproduktioner, når man ikke vil fortælle om projekterne på et tilpas tidlige tidspunkt. Nej, hvad disse angår, har Heljan haft rigeligt med tid til at komme med dem, så det er helt fint at andre byder sig til.

 

Heljan har nok at gøre med MR-tog til epoke IV, samt div postvogne. 

Smile

Hej UTJ

Vi har i Danmark, det vi kalder en åben markedsøkonomi, så hvad der evt. klæder Dekas, er vel sagen ligegyldig Smile Jeg fornemmer en vis nyfigenhed samt en usikkerhed på den lille danske producent, i dette tilfælde Dekas - Kasper og Jesper, som du vælger at kalde dem, som på sigt måske vil vælte den store danske producent af pinden! 

Hvorfor denne angst for dobbeltproduktion, eller "sager", som du vælger at kalde dem: bring it on! Jo flere, jo bedre, det vil nemlig tvinge producenterne til, at yde deres allerbedste for, at få forbrugernes penge op ad lommen. 

Jeg har muligvis misforstået dit indlæg, men jeg opfatter det altså, som om den " store" føler sig presset af den " lille"

I øvrigt synes jeg at d' herrer fra Dekas informerer ganske udmærket om fremtidige projekter, bla. her på dette forum. Smile

 

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Jan Nøhrgaard skrev:
Jeg har muligvis misforstået dit indlæg, men jeg opfatter det altså, som om den " store" føler sig presset af den " lille"

I øvrigt synes jeg at d' herrer fra Dekas informerer ganske udmærket om fremtidige projekter, bla. her på dette forum. Smile

Selvfølgelig har du misforstået det. For du belærer om markedsøkonomi mm, hvilket er en banal gang sludder sladder. Det jeg anker om er timingen af produktafsløringerne. For ved at gøre det på et tidligere tidspunkt medfører det mindre spild for alle. Og i sidste ende skal alle tab betales af kunderne. Enten i form af færre nyheder på længere sigt eller i form af fremtidigt højere priser. For dobbelt-udvikling skal betales af nogle og det er enten af kunderne eller sponsorer (venture-kapitalister som så må realisere et tab).

Det kan undgås med tidlig annoncering, for så kan man agere rationelt på det, ved enten at "gå i konkurrence" eller afstå fra konkurrence. Men hvis kunderne ønsker lukkethed kan de da også få det fra alle, herunder Heljan.

Selve seriøsiteten i McK's produktioner er jeg på nuværende tidspunkt ikke i tvivl om og denne vil jeg fastholde sålænge der ikke bliver tale om tids- og prismæssige hug i udviklingsarbejdet som er dræbende for godt modeltog. Jeg bifalder også den gode virkning af konkurrence som bevirker bedre produkter og eventuelt også gunstigere prissætning for kunderne.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Tror vi er mange, der simpelthen bare fryder os over, alle de fantastiske danske modeller der kommer ud.... Smile

 

Personligt, glæder jeg mig sindsygt til både Y-togene, såvel som MR togene kommer ud.... Håber vi snart kommer til at se nogle prøvestøbninger af dem. 

 

Mht. prisen på DEKAS/MCK vognene, så bliver de næppe i den billige ende, med fjedrende puffer og ætsede indretningsdetaljer, men smager det, så koster det.....  

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sydbanen

Indlæg: 321

PB

Prisen er iorden! jeg hørte 550 kr. ca +- 25 kr. 
Med alle de detaljer der kommer så passer prisen fint. modsat BL/Bf som er ALT for dyre i forhold til hvad man får... 

__________________

Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Sydbanen skrev:

Prisen er iorden! jeg hørte 550 kr. ca +- 25 kr. 
Med alle de detaljer der kommer så passer prisen fint. modsat BL/Bf som er ALT for dyre i forhold til hvad man får... 

 

Ok.... Ja, det må siges, at være helt ok, med den detaljeringsgrad der er lagt op til der...  Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Sydbanen skrev:

Prisen er iorden! jeg hørte 550 kr. ca +- 25 kr. 
Med alle de detaljer der kommer så passer prisen fint. modsat BL/Bf som er ALT for dyre i forhold til hvad man får... 

Hej Mikkel

Jeg købte et par Bl vogne i på messen i Valby til 525,- pr. styk, og er ganske godt tilfreds. Hvad synes du, der kunne have været gjort bedre?!

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sydbanen

Indlæg: 321

PB

Jan Nøhrgaard skrev:

Sydbanen skrev:

Prisen er iorden! jeg hørte 550 kr. ca +- 25 kr. 
Med alle de detaljer der kommer så passer prisen fint. modsat BL/Bf som er ALT for dyre i forhold til hvad man får... 

Hej Mikkel

Jeg købte et par Bl vogne i på messen i Valby til 525,- pr. styk, og er ganske godt tilfreds. Hvad synes du, der kunne have været gjort bedre?!

 

Hej Jan. 

Vidues sprosserne sidder ikke på midten, på Bf vognene er elvarmekablet rødt, burde være sort, generelt er de alt for grovt detaljeret i forhold til prisen. og så lever de bare ikke op til det som vi f.eks. ser McK udkommer med nu til samme pris men hvor detaljegraden er langt højere.. Wink

 

 

__________________

Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Det bliver spændende, når leveringerne sker og så høre om hjullene falder af eller om vognen er ret

Og om alle smådelene er installeret

Mon de leveres med passende AC hjul ?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Prisen for BL-vognen er vel helt ok, taget i betragtning af at der kun kørte 20 stk. af dem hos DSB. Det er jo ikke ligefrem en model man vil anskafffe sig diverse af som med CC- og B-vogne.

BL-vognen fra Heljan er en ualmindelig nydelig model, med en høj detaljeringsgrad, ligesom med de andre personvogne der er kommet. Den kører meget fint og jeg har i hvert fald ikke oplevet noget som helst med hjul der falder af, ved ikke lige helt hvor det kommer fra. Den kan snildt oprangeres i fx en ekspres med CC-vogne for de tidligere udgavers vedkommende. Det var i øvrigt sjældent at der var oprangeret mere end en BL´er i en stamme, og den er med til at give noget variation fra de mere ens stammer med lutter CC- eller B-vogne. Den bliver nok hurtigt udsolgt, så man skal nok ikke vente for længe med at købe. Og som det bliver nævnt, kan man være heldig at finde en BL til en god pris. 

Der er vel heller intet at sige til at producenterne begynder at interessere sig for epoke IV, med alt det der efterhånden er kommet i epoke III.   

Dog mangler vi i epoke III hårdt en AC-vogn og også meget gerne en AL-vogn til S-maskinen/MX´eren og CL-vognene, så der kan komme en helt korrekt Nordbane- eller Kystbanestamme.  Det er meget fint at der kommer flere tagryttervogne og nu også postvogne. Dem skal jeg i hvert fald også have. Og det samme med den nye MO. 

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Sydbanen skrev:

Jan Nøhrgaard skrev:

Sydbanen skrev:

Prisen er iorden! jeg hørte 550 kr. ca +- 25 kr. 
Med alle de detaljer der kommer så passer prisen fint. modsat BL/Bf som er ALT for dyre i forhold til hvad man får... 

Hej Mikkel

Jeg købte et par Bl vogne i på messen i Valby til 525,- pr. styk, og er ganske godt tilfreds. Hvad synes du, der kunne have været gjort bedre?!

 

Hej Jan. 

Vidues sprosserne sidder ikke på midten, på Bf vognene er elvarmekablet rødt, burde være sort, generelt er de alt for grovt detaljeret i forhold til prisen. og så lever de bare ikke op til det som vi f.eks. ser McK udkommer med nu til samme pris men hvor detaljegraden er langt højere.. Wink

 

 

Hej

Der er i en anden tråd beskrevet, at der er indgået visse kompromiser i forbindelse med disse vogne, da det vil virke for dominerende og ødelægge helhedsindtrykket. Sprosser? Hvor præcis? 

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Skovsøekspressen skrev:

Prisen for BL-vognen er vel helt ok, taget i betragtning af at der kun kørte 20 stk. af dem hos DSB. Det er jo ikke ligefrem en model man vil anskafffe sig diverse af som med CC- og B-vogne.

BL-vognen fra Heljan er en ualmindelig nydelig model, med en høj detaljeringsgrad, ligesom med de andre personvogne der er kommet. Den kører meget fint og jeg har i hvert fald ikke oplevet noget som helst med hjul der falder af, ved ikke lige helt hvor det kommer fra. Den kan snildt oprangeres i fx en ekspres med CC-vogne for de tidligere udgavers vedkommende. Det var i øvrigt sjældent at der var oprangeret mere end en BL´er i en stamme, og den er med til at give noget variation fra de mere ens stammer med lutter CC- eller B-vogne. Den bliver nok hurtigt udsolgt, så man skal nok ikke vente for længe med at købe. Og som det bliver nævnt, kan man være heldig at finde en BL til en god pris. 

Der er vel heller intet at sige til at producenterne begynder at interessere sig for epoke IV, med alt det der efterhånden er kommet i epoke III.   

Dog mangler vi i epoke III hårdt en AC-vogn og også meget gerne en AL-vogn til S-maskinen/MX´eren og CL-vognene, så der kan komme en helt korrekt Nordbane- eller Kystbanestamme.  Det er meget fint at der kommer flere tagryttervogne og nu også postvogne. Dem skal jeg i hvert fald også have. Og det samme med den nye MO. 

Mvh

Claus

 

Netop Smile Sammen med et par CC vogne. Det er flotte velkørende vogne. Støt op om projektet, alternativet er vel at de engelske modelbane entusiaster får første prioritet... Wink

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

bygger01 skrev:

Det bliver spændende, når leveringerne sker og så høre om hjullene falder af eller om vognen er ret

Og om alle smådelene er installeret

Mon de leveres med passende AC hjul ?

Hej Steff

Har  læst det med hjulene, men mine vogne har stadig deres og taget krummer heller ikke. Nu er det jo ingen hemmelighed at Heljans vogne leveres med " DC hjul" , men mon ikke din forhandler bytter uden beregning?

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

UTJ skrev:

Jan Nøhrgaard skrev:
Jeg har muligvis misforstået dit indlæg, men jeg opfatter det altså, som om den " store" føler sig presset af den " lille"

I øvrigt synes jeg at d' herrer fra Dekas informerer ganske udmærket om fremtidige projekter, bla. her på dette forum. Smile

Selvfølgelig har du misforstået det. For du belærer om markedsøkonomi mm, hvilket er en banal gang sludder sladder. Det jeg anker om er timingen af produktafsløringerne. For ved at gøre det på et tidligere tidspunkt medfører det mindre spild for alle. Og i sidste ende skal alle tab betales af kunderne. Enten i form af færre nyheder på længere sigt eller i form af fremtidigt højere priser. For dobbelt-udvikling skal betales af nogle og det er enten af kunderne eller sponsorer (venture-kapitalister som så må realisere et tab).

Det kan undgås med tidlig annoncering, for så kan man agere rationelt på det, ved enten at "gå i konkurrence" eller afstå fra konkurrence. Men hvis kunderne ønsker lukkethed kan de da også få det fra alle, herunder Heljan.

Selve seriøsiteten i McK's produktioner er jeg på nuværende tidspunkt ikke i tvivl om og denne vil jeg fastholde sålænge der ikke bliver tale om tids- og prismæssige hug i udviklingsarbejdet som er dræbende for godt modeltog. Jeg bifalder også den gode virkning af konkurrence som bevirker bedre produkter og eventuelt også gunstigere prissætning for kunderne.

Hej UTJ

Naturligvis har jeg misforstået dit indlæg. Der kan enhver da sige sig selv, eller noget... Sad

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

Jan Nøhrgaard skrev:
Naturligvis har jeg misforstået dit indlæg. Der kan enhver da sige sig selv, eller noget... Sad

Bevares. Jeg kan ved genlæsning godt se at det kunne misforstås. Beklager. 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.