Picture

Rottenikken

Indlæg: 10

PB  Hjemmeside

Rivarossi BR216 i skala O men en slags "Faulhaber"

Jeg lager et konverteringskit til Merkur drivenhet for BR216. Akselavstanden er inne i boogien er identisk med BR216. Merkur drivenhet kan sammenlignes med en Faulhaber i kjøreegenskaper, den kan krypkjøre uten hakking og den er mer stillegående enn Rivarossi sin samt mye tyngre. Jeg utvikler nå et kit til dette og da må jeg lage nytt chassie som passer og riktige boogier som passer Merkur drivenhet. Størrelsen på hjulene er også det samme som på BR216. Når jeg tegner Boogiene så blir den NEM i boogien som passer Lenz koblinger i stedet for originale dårlige Rivarossi koblinger. (stygge er de også) Dette blir en vanvittig oppgradering som vil koste ca 300 euro komplett med alt. Da har du fått et smellfint lok. Jeg har bare gode erfaringer med Merkur som er O-skala sitt svar på Faulhaber. Om det kan gjøres digitalt vet jeg ikke men det kan det sikkert. 

Alt blir 3D printet i Einhoven i Nederland. 

Jeg må reklamere for denne butikken som selger disse drivenhetene. www.blik-en-speelgoed.nl  Du kan få opp siden på engelsk også. Han selger bare skala O.

Og kjempegod service og kvalitetsprodukter. Jeganbefaler på det sterkeste denne butikken.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rottenikken

Indlæg: 10

PB  Hjemmeside

Er det noe marked for dette kitet? BR216 er rimelig godt utbredt. Har man en Rivarossi så konverterer man den vil i stedet for å kjøpe maken i Lenz, ville jeg tro, så... En ting: Det er likestrømshjul og drivenheten kan også bestilles i 3-rail skinner om ønskelig. 

Så hva tror dere? Er dette noe folk vil ha? Ca 290euro totalt og båre 2rail og 3rail?

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.