Picture

Karbo

Indlæg: 7

PB

AK International Breuer TYPE IV 1:35

Hej 

Jeg faldt tilfældigt over den her. Jer er ikke sikker på at den passer her på siden, men syntes alligevel den skulle deles.

Den kunne måske blive til DSB 31-36. 

Buy BREUER IV RAIL SHUNTER 1/35 - TREN DE MANIOBRAS online for 35,95€ | AK-Interactive

Med venlig hilsen

Jesper

AttachmentStørrelse
Breuer TYPE IV.jpg266.56 kB
Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne Nielsen

Seniorborger

Indlæg: 8

PB  Hjemmeside

Hej Karbo

Den finde også i en både mortoriseret og digitaliseret udgave fra Brawa!

https://hobbykaeden.dk/shop/brawa-31002-breuer-klaedeskab-97960p.html

 

Jeg ejer sådan en Brawa tingest, og er yderst tilfreds med den, bortset fra at selve dekoderen driller i forhold til lys funktionen = sikkert bare en bagatel!


Mvh
Arne

Like 0 kan lide
Top

Picture

CBorch

Skolelærer

Frederiksberg C

Indlæg: 270

PB

Arne Nielsen skrev:

Hej Karbo

Den finde også i en både mortoriseret og digitaliuseret udgave fra Brawa!

https://hobbykaeden.dk/shop/brawa-31002-breuer-klaedeskab-97960p.html

 

Jeg ejer sådan en Brawa tingest, og er yderst tilfreds med den, bortset fra at selve dekoderen driller i forhold til lys funktionen = sikker bare en bagatel!


Mvh
Arne

Brawamodellen er Skala 0 med sporvidde 32mm

Modellen fra AK er 1:35 og har -hvis den er skalekorrekt hjulafstand passende til en sporvidde på 41mm. 

Måske den kan tvinges til at passe på et skala 1-anlæg (1:32,5), hvor sporvidden er 45mm.

Prisen på de to modeller er for øvrigt også væsensforskellige.

Så konklusionen fra min side af er, at det er et fint, billigt alternativ til en stationær model i omegnen af Skala 1 (hvis man kan leve med at den er en lille smule for lille. (7,1%))

Selv kører jeg h0 og har to ganske fine, digitaliserede -og velkørende Breuer-klædeskabe fra Rivarossi, men det er uden relevans i forhold til det oprindelige opslag.

De bedste skalakorrekte toghilsner.

Cristian

 

__________________

2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.