Picture

grabow

Lærer

Indlæg: 37

PB

Ombygning af DSB MZ 1401 fra Lima

Min søn ønsker sig at få et DSB MZ'er til at køre på sin togbane (H0 - c-skinne), og vil gerne købe et brugt analogt DSB MZ fra Lima, som vi sammen kan ombygge til digitalt med decoder og lys. Derfor har vi nu et par spørgsmål. Jeg har før ombygget mine gamle märklin tog til digital drift, men er der ikke noget med, at Lima togene ikke fungerer på märklins c-skinner? I så fald, er det så muligt at ombygge så det vil kunne komme til at køre på min søns märklin c-skinne bane.

Derudover er jeg lidt interesseret i at finde ud af om der er mulighed for at udskifte motoren i en gammel analog lima ved samme lejlighed, således den kommer til at køre mere smidigt og mere støjfrit.

Mvh

Jeppe Bøgh

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Spørg jer selv om i vil bruge al den tid og alle de penge på at bygge et - ja unskyl mig udtrykket - gammelt lortelokomotiv om til noget der aldrig bliver rigtigt godt, i forhold til at købe et brugt lokomotiv der allerede er digitaliseret.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

grabow

Lærer

Indlæg: 37

PB

Det kan du selvfølgelig have ret i, men hvad vil du anbefale os at købe i stedet? Märklin laver så vidt jeg kan se ikke MZ'eren og den skulle jo gerne kunne køre på c-skinnerne. Når jeg søger på dba. kommer der nogle frem fra ROCO og LIMA som er digitale, men jeg er i usikker hvordan jeg vurderer om der er tale om et lokomotiv der er født digital eller om det er et ombygget der sælges.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

En Roco Mz til treskinnedrift er altid født som digital. Den finnes ikke i analog, når den er til treskinne. Lima lokomotiverne var alle analoge. De blev produceret før digital drift var opfunnet.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Nu ved jeg ikke, om I skal køre med rødt/sort materiel (Epoke IV - V) eller i vinrød (Epoke IIIc)?

Ellers er der et godt køb her: 

 MZ Epoke IIIc eller 

 

 MZ Epoke IV - V

 

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

grabow

Lærer

Indlæg: 37

PB

De ser sørme fine ud. Smile
Det er sort/rød materiel han gerne vil købe/køre, så den nederste ser ud som et godt valgt. Kender ikke til Hobbytrades tog. Er de også til tre-skinnedrift og født digitalt?

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Hvis du klikker på linket efter billedet, så bliver du ledt til Nettogs webbutik - til 3 skinne digital, så ja

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

grabow

Lærer

Indlæg: 37

PB

Kan se, at prisen på en ny MZ'er fra Hobbytrade og fra Roco ligger nogenlunde på det samme niveau, så er der fordele og ulemper ved den ene producents udgave frem for den andens. Køreegenskaber, detaljegrad osv.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Roco modellen har Roco motoren. Og så bliver du ved med at kunne få reservedele til den.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 307

PB

Hej,

Hobbytrade udgaven kan efter min mening anbefales lige så varmt. Min Mz1448 AC har kørt upåklageligt i henved 10 år.

mvh

Niels

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.