Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Lys i heljan Cps 3229

Hej venner.

Har hygget mig lidt og sat ESU lysskinne 50700 afkortet i en Heljan Cps, samt to lysdioder rød / hvid Plcc4 smd diode.

jeg har brugt lys udgangene fra en Esu lokpilot FX version 3.0.

Her er lidt billeder:

Stømoptaget er hjemmelavet af fosforbronce plade der er klippet på midten med en skævbider og filet glat inde i midten, så den kan gå ned over klemmen som holder aklserne.

Der er boret et 1.0 mm hul gemmen centertappen / klemtappen på trucken og derefter gennem bunden på vognen, hvor ledningen fra strømoptaget går igennem, jeg har lavet diogonalt stømoptag, pusset bruneringen af heljans hjul.

Dekoderen er sat op af bagvæggen til førrerrummet og ledningerne trukket under bagvæggen und i førerrummet  efter der er filet et lille hak i den, så den kan komme ned på plads, når ledningerne går under.

Der er som sagt to Plcc2 lysdioder som dekoderen direkte giver stel via funktionsudgangene og plussen kommer fra lysprintet Esu 50700 som har udgang til to sluttere ( røde lysdioder normalt), dette er gjort for så flakser front lyset jo heller ikke.

Lysdioderne er limet direkte på lyslederen / glasset.

Jeg har sat i følge Sikkerhedreglement fra før 1975, toplanternen til at være frontlys ( kør frem), rød nederst til at være slutlys og hvid nederst til at kunne tændes seperat med F1, er jo kun ved Særtog denne skal lyse og kun fremad !

Lysbjælken Esu 50700 styres via F2.

Nu skal jeg i gang med Hobbytrade Cls som skal have samme tur.                                                                                                                                                                                            

Billede Fosforbronce strømoptag med skåret slids                                                                                                  Billede Strømoptag diagonalt                                                                                                      Billede Dekoder på bagvæg                                                                                                  Billede F0 øverst som frontlys samt F1 tændt for særtog Billede F0 frontlys tændt, fremad i kørselsretningen                                                                        Billede F0 baglæns i køreretningen, sidste vogn. Billede Interiør lys ved F2, samt Frontlys F0 og F1 tændt, vognen kører som styrevogn fremad som Særtog.                                                          Mvh. Togsøn Nu er det blevet for nemt, så her kører nu osse Cls 1709 fra Hobbytrade med samme lys, efter Peter Jonasens opskrift på digitaltog.dk.
Like 0 kan lide
Top

Picture

Helweg

Indlæg: 316

PB  Blog  Hjemmeside

Vi mangler den lille ting som Facebook har .... "Like" Knappen Smile

 

Flot Togsøn

__________________

Hilsen

Kim Helweg Madsen

Spor0shoppen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

flot gjort , endnu en ting til en vinteraften , Smile tak 

 Christian

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.