Picture

Hilthyr

Lokomotivfører (DSB)

Indlæg: 5

PB

Hobbytrade ME (1505) vejledning ??

Hej

Min Hobbytrade ME 1505 virker til at være blevet mæt af dage. Den har kørt noget ustabilt (hakker) på det sidste, og efter en afsporing gik det helt galt. 

Nu er mit spørgsmål så - Findes der nogle gode vejledninger fra hobbytrade til adskillese af disse maskiner ??. Har søgt på nettet i længere tid.

Mange hilsner HC Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

hpe1

it-konsulent

Maribo

Indlæg: 34

PB

Hej HC

Ved ikke om det var noget i den stil her

 mvh

HPE

AttachmentStørrelse
ME indlfg.pdf 277.85 kB
__________________

Hilsen

HPE

Märklin, Tysk mest epoke 2og 3 samt lidt dansk epoke 3-4, Windigi-Pet 2015, CS1, ESU ECOS 50200

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hilthyr

Lokomotivfører (DSB)

Indlæg: 5

PB

Hej og tak.

Nej, desværre, den havde jeg også fundet. Det er mere noget med adskillese af bogier og trækket fra motoren.

HC

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Det finnes ikke.
__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hilthyr

Lokomotivfører (DSB)

Indlæg: 5

PB

Jeg synes bare at have set noget engang, hvor der var vist hvordan bogier skulle afmonteres.Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Hilthyr skrev:

Jeg synes bare at have set noget engang, hvor der var vist hvordan bogier skulle afmonteres.Smile

Det kunne i så fald have været i banen - måske har Vagn Holstein beskrevet det iforb. med udskiftningen af hæftringe, da han i sin tid lavede en omtale af modellen.

Men i hvilket nr. ?  Sad

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

87-Gruppen

Ingeniør

Indlæg: 21

PB

Hej Torben

Fandt tilfældigvis min anmeldelse af Me, det var i BANEN nr 65 (det er over 10 år siden!) Der var ikke nogen egentlig opskrift på at skille bogien ad, men da den er konstueret meget lig Heljan's My / Mx er det noget med at klipse bundskjoldet af, så er der adgang til akslerne, vil man have bogien skildt helt ad skal det øverste klips, som er en del af bogie ophænget, ligeledes klipses af. Frisk mod det er ikke svært, brug en lille skruetrækker til at hjælpe klipsene af.

Mvh Vagn

__________________

87-Gruppen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hilthyr

Lokomotivfører (DSB)

Indlæg: 5

PB

Takker, Så er der lidt at arbejde med Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.