Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Roco 2026

https://www.roco.cc/rde/roco-news/roco-gratuliert-oebb.html

mvh,
Gert

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Mens vi venter på 2026 kataloget, krydser jeg fingre for Green Cargo Vectron lokomotiver l både Akiem og Alpha Trains variant. Jeg tror dog ikke vi kommer til at være så heldige, at begge modeller kommer fra Roco, men kan vi få bare den ene, bliver jeg glad  Smile

Ellers må det blive ombygnings/dekal projekt for i år  Smile

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

PDF 2026: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/3525/roco-neuheiten-2026_pdf

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Stor dansk nyhed . . 1 stk godsvogn (eller er der andet, som jeg har overset ?)

Ellers er der da en del udenlanske interessante lokomotiver og vogne for mit vedkommende. Største nyhed for mig er Nah.sh vognsættet. Det vil jeg glæde mig MEGET til at få i samlingen. 

Men ellers bliver det ikke et stort Roco år for mig mht 2026 nyhederne. Det er måske egentlig meget godt for min økonomi  Tongue

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Denne godsvogn 

Billede

ser ud som om den var baseret på et foto fra Jernbanen.dk

(fjerde billede fra toppen)

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Thomas Jespersen

PB

Jeg glæder mig ihvertfald til en svensk DA. Den er helt umulig at opdrive, selv som brugt. At den får slikkepinde i A-enden gør den bare endnu bedre.

Thomas

Like 0 kan lide

Picture

mikkelwf

PB

LasseSteen skrev:

Stor dansk nyhed . . 1 stk godsvogn (eller er der andet, som jeg har overset ?)

Ellers er der da en del udenlanske interessante lokomotiver og vogne for mit vedkommende. Største nyhed for mig er Nah.sh vognsættet. Det vil jeg glæde mig MEGET til at få i samlingen. 

Men ellers bliver det ikke et stort Roco år for mig mht 2026 nyhederne. Det er måske egentlig meget godt for min økonomi  Tongue

De har meget lækkert fra Schweiz, og ENDELIG et nyoplag af RABDe 500 / ICN - selvfølgelig til en fantasitiard euro (fordi det er en schweizisk model). 

Man kan håbe på den kommer på dauerverkauf, som det meste af Roco's oplag de sidste par år.

Like 0 kan lide

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

Der er nævnt Z21 START newGen - men jeg kan ikke finde mere information omkring denne enhed.

Er der nogen som ved noget.

www.z21.eu har ikke noget om den, heller ikke Roco's egen hjemmeside

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Picture

Cargoman

PB  Hjemmeside

For mig som kører epoke V og frem til i dag, er der ikke meget at komme efter i nyhederne fra Roco. Den eneste danske nyhed, den 2-akslede Hbbilnss, skal nok ryge i kurven. Den passer perfekt til mit papirtog.

Den dobbelte Transwaggon kunne også godt fange min interesse, men jeg vil lige vente til den udkommer for at se, hvordan den rent faktisk kommer til at se ud. Som den fremgår af billedet lige nu ser den ikke helt rigtig ud.

Billede

I det hele taget bliver 2026 også et tyndt år for mig, hvad angår anskaffelse af nyt materiel.

Der er dog nogle andre interessante ting i Roco´s nyhedskatalog. At Roco vælger at lave modeller af Stadler´s Kiss og Flirt, er en god nyhed, og de skal fremover nok kaste en masse forskellige modeller af sig. Her kan vi måske krydse fingre for en model af Lokaltog`s kommende nye tog. Og når Roco har fået styr på deres Railjet II, så er det jo oplagt, at sende en Comfortjet på de små skinner.

Så alt i alt, de penge, der spares i år, skal nok pyttes i sparegrisen til senere Laughing out loud

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

PB  Blog

Jeg kører primært preussisk epoke 1, så der er en del interessante nyheder for mig i år. Den S10 med tilhørende vogne kommer til at pynte på anlægget.

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

PB  Hjemmeside

fkm skrev:

Der er nævnt Z21 START newGen - men jeg kan ikke finde mere information omkring denne enhed.

Er der nogen som ved noget.

www.z21.eu har ikke noget om den, heller ikke Roco's egen hjemmeside

Når jeg læser den tyske tekst, får jeg indtrykket af, at der er tale om, at Roco "genudsender" z21 Start (den er jo uden netmulighed, med mindre man betaler for det) som en billig konkurrent til f.eks. Märklin MS2 og Pikos Uhlenbrockbaserede start.

Jeg kunne ønske mig, at z21 og Z21 (sort) får redesignet netværksadgangen - og gerne med WiFi. Får startversionen det uden at Z21 (sort) opgraderes, får Roco svært ved at sælge den meget dyrere sorte. Derfor tror jeg, at det blot er en redesignet og billig z21 (hvid).

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

Side 173 i Nyhedskataloget (tysk udgave)

BilledeBillede

Umiddelbart så er den til WiFi, men kan intet finde på nettet om den.

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Cargoman skrev:

Den dobbelte Transwaggon kunne også godt fange min interesse, men jeg vil lige vente til den udkommer for at se, hvordan den rent faktisk kommer til at se ud. Som den fremgår af billedet lige nu ser den ikke helt rigtig ud.

Billede

Ja, den har jeg også luret på. Men du har helt ret. At dømme udfra billedet, ser den ikke helt rigtig ud. Men lad os se, når modellen rammer hylderne. Måske har Roco fået rettet lidt til  Smile

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.