Picture

Mols

PB

Roco 2025

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Uha . . . ÖBB autotransportvogne har mine ÖBB liggevogne og sovevogne savnet i mange år. Det blir et stort "ja tak" til den nyhed fra min side  Laughing out loud

Og "Italien Piercer" Vectron´en fra SBB Cargo har faktisk været et af mine helt store Roco ønsker for 2025  Smile Den er fluks tilføjet ønskesedlen.

Så håber jeg bare, at Roco vælger at lancere flere Hupac T5 vogne i 2025 med bare lidt mere spændende last, end hvad de hidtil har præsenteret os for  Puzzled
Roco, kig nu lidt mere koncentreret på, hvad de her vogne rent faktisk kører mest rundt med på de europæiske skinner. 

Like 2 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Efter at have modtaget Roco´s nye "Metronom" dobbeltdækker vognsæt, krydser jeg nu endnu mere fingre for en DSB dobbeltdækker vognstamme i Roco´s 2025 katalog. 

Hold da helt op, hvor er det Metronom vognsæt flot og ekstremt detaljeret. Desuden er vognene meget velkørende, men andet ville også undre mig, når vi taler om Roco.

Og bare lige for at tage eventuelle spørgsmål på forkant:

• Ja, Roco har lavet forskellige mellemvogne med både høj indstigning og lav indstigning (Som på DSB vognene)
  • Nej, vognene er ikke længere produceret af Hobbytrade, som tidligere. De her vogne er en ny egenudvikling fra Roco. 

Nu når Roco har lavet de her nye vogn modeller, så ligger den lige til "højrebenet" at udsende en DSB vognstamme. Men lad os nu se, når kataloget kommer  Smile

Like 0 kan lide

Picture

OLL

PB

Af rygter jeg har hørt, så skulle netop DSB DD vogne være noget som skulle være en del af Rocos 2025 nyheder. Om det så er som sæt eller kun enkeltvogne ved jeg ikke. 

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

OLL skrev:

Af rygter jeg har hørt, så skulle netop DSB DD vogne være noget som skulle være en del af Rocos 2025 nyheder. Om det så er som sæt eller kun enkeltvogne ved jeg ikke. 

Ja, jeg havde en lille anelse om det  Smile

Jeg håber det holder stik og jeg vil næsten kun tro, at der vil være tale om et helt vognsæt inkl styrevogn . . . . og måske en løs enkeltvogn. Men lad os nu se Smile

Jeg krydser som sagt fingre  Smile

Det vil heller ikke være dumt med en Green Cargo Vectron indlejet fra Akiem . . . og hvis vi skal rigtig forkæles, så også Alpha Train varianten, ligeledes med Green Cargo logo.

Like 0 kan lide

Picture

Mols

PB

Så er Rocos nyhedskatalog sluppet ud. Der kommer et sæt DSB dobbeltdækkervogne. Af andet interesse set med danske øjne kan nævnes Snälltåg Vectron og 2 Snälltåg vogne. 
se det hele her: https://publuu.com/flip-book/768385/1703964

Michael

Like 2 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Mange spændende El loks til ønskesedlen . . . . og så fik vi endelig DSB dobbeltdækker sættet med det nye logo  Smile

Og så var det dæleme også på tide, at Roco genudsendte Habbilns vognen fra ÖBB Rail Cargo. Der blev solgt 1 stk af den gamle model på Ebay forleden til svimlende 172 Euro. Den køber vil nok bande det nye Roco katalog langt væk  Big smile

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Det er slående, at flere lokomotiver (ikke kun damplokomotiver, men også elektriske lokomotiver) ikke længere findes i en AC 3-skinne variant.

mvh,
Gert

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Gert skrev:

Det er slående, at flere lokomotiver (ikke kun damplokomotiver, men også elektriske lokomotiver) ikke længere findes i en AC 3-skinne variant.

mvh,
Gert

Jeg har noteret mig ca. 10 til 15 stk nye lokomotiver fra 2025 kataloget, som jeg er interesseret i og de findes da alle i AC version. (Jeg kører nemlig selv AC)

Men jeg kan da godt se, at der er nogle få E-lok modeller, der kun fåes i DC. Men det er da heldigvis kun få modeller. (Damplokomotiver har jeg slet ikke kigget på)

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Damplokomotiver kun som 2-skinne model:

CSD Rh 354.1
DB 89 7296
MAV Rh 302
VSM 23 071

El-lokomotiver kun som 2-skinne model:

Sonnblick Bahn
SNCF BB 25182
FS E.444.301
GTR Rail BR 191
PKP EP05-01

Diesellokomotiver kun som 2-skinne model:

CSD T 466.2129
CSD T 669.0107
CSD T 478.3137
CSD T 679.1
CD 749 218-4
CD 742 007-8
DR 174 001-8
SNCF BB 62405
MAV M62 221
PTKiGK M62
ZSSk 750 183-6

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Altså størstedelen til det østeuropæiske marked, vor treskinnedrift ikke er særligt udbredt. 89.7 er den gamle Fleischmann model og har vistnok aldrig haft plads til en slæbesko.

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

Thomas Jespersen

PB

Bent_P skrev:

Altså størstedelen til det østeuropæiske marked, vor treskinnedrift ikke er særligt udbredt. 89.7 er den gamle Fleischmann model og har vistnok aldrig haft plads til en slæbesko.

Bent_P skrev:

Den har nu været med slæbesko førhen, den havde også en hæftering. Den skrue der holder slæbeskoen fast er lavet af kunststof og har det med at knække, hvis den bliver spændt for hårdt. Du kan fint finde en brugt vekselstrømsvariant med katalognummer 1011, hvis du leder lidt. 

Thomas

Like 0 kan lide

Picture

4464 Bittern

PB

Mols skrev:

Så er Rocos nyhedskatalog sluppet ud. Der kommer et sæt DSB dobbeltdækkervogne. Af andet interesse set med danske øjne kan nævnes Snälltåg Vectron og 2 Snälltåg vogne. 
se det hele her: https://publuu.com/flip-book/768385/1703964

Michael

Ja den må være undsluppet, siden det ikke er en officiel Roco udgivelse du har fundet.

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Roco vil formentlig gøre det officielt tirsdag eller onsdag. I Tyskland er der et rygte om, at denne fil var en ukorrigeret og ikke-godkendt version.
Under alle omstændigheder er fejlen med ICE 3neo (side 91/92) slående. Det kan selvfølgelig aldrig være et tog med kun én førende vogn.

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Gert skrev:

Damplokomotiver kun som 2-skinne model:
CSD Rh 354.1
DB 89 7296
MAV Rh 302
VSM 23 071

El-lokomotiver kun som 2-skinne model:
Sonnblick Bahn
SNCF BB 25182
FS E.444.301
GTR Rail BR 191
PKP EP05-01

Diesellokomotiver kun som 2-skinne model:
CSD T 466.2129
CSD T 669.0107
CSD T 478.3137
CSD T 679.1
CD 749 218-4
CD 742 007-8
DR 174 001-8
SNCF BB 62405
MAV M62 221
PTKiGK M62
ZSSk 750 183-6

mvh,
Gert

Jeg synes faktisk det giver god mening, hvis disse modeller udelukkende produceres til DC drift. Hoveddelen af dem henvender sig til det Østeuropæiske marked og som Bent skriver, så er AC drift meget lidt udbredt på "de kanter". Det ved jeg af erfaring fra diverse modelstog-venner i mange af de lande. Det er samme situation i Italien, hvorfor A.C.M.E. stort set slet ikke producerer lokomotiver til AC drift. (Til MEGET stor ærgelse for undertegnede).

Til gengæld tror jeg det næsten er utænkeligt, at Roco stopper med at producere AC modeller, der henvender sig til det Nordeuropæiske marked . . . . og især Tyskland.

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Roco 2025 officielt: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2909/roco-neuheiten-2025_pdf

mvh,
Gert

Like 2 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Fejlen på side 91 er rettet. Så gårsdagens fil var sandsynligvis en ikke-godkendt version, der blev lækket.

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Destination DSB Dobbeltdækkersæt: Helsingør via København H

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Overraskende nyheder:

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2971/roco-uberraschungsneuheiten-2025_pdf

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=fasZa8LOZkg

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.