Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Piko 2025

H0 [www.piko.de
IIm [www.piko.de
TT [www.piko.de
N [www.piko.de]

mvh,
Gert

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Brochure med kun de nye varer

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Desiro Midtjyske Jernbaner:

52982 analog
52983 2 skinner med lyd
52984 3 skinner med lyd

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Nordbyen

Ingeniør

PB

Og lidt vogne, hvor syrekrukkevognen 24543 kunne være interessant for mig.

Endvidere leveringstermin i nyhedskataloget, så man kan lægge en betalingsplan

Christian Nordbyen

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Midtjyske Jernbaners Desiros kommer snart:

52982: 2 skinner analog, slutningen af ​​februar, € 322,- (omkring 2400 DKK)
52983: 2 skinner digital med lyd, slutningen af ​​februar, € 428,- (omkring 3200 DKK)
52984: 3 skinner digital med lyd, slutningen af ​​februar, € 428,- (omkring 3200 DKK)

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Cargoman

PB  Hjemmeside

Alpha Train Vectron er også interessant, hvis det vel at mærke, er den på billedet i kataloget Piko vil lave. Det er nemlig en af dem som kører herhjemme.

193 406, som er den på billedet, kører på nuværende tidspunkt for TX Logistik.

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Cargoman skrev:

Alpha Train Vectron er også interessant, hvis det vel at mærke, er den på billedet i kataloget Piko vil lave. Det er nemlig en af dem som kører herhjemme.

Ja, det vil absolut ikke genere mig, hvis Piko holder ved at udgive Br 193 406 TXL varianten  Smile . . så ryger den i indkøbskurven.

Men desværre kan man ikke altid regne med de billeder og driftsnumre, som PIKO inkluderer i katalogerne. Det er ihvertfald min erfaring.

Br 193 406 er vel også kun udstyret med 3 x pantografer ? Spændende at se om PIKO overser den "detalje", hvis de altså holder ved med 193 406 varianten. Selve undervognen er også anderledes ved hver førerende. Den detalje ser jeg også meget gerne at man gengiver. 

Selv håber jeg dog på en Green Cargo Alpha Train samt en Green Cargo Akiem model i 2025. Men det bliver så desværre ikke fra PIKO. Så må vi krydse fingre for at de kommer fra Roco eller LS Models  Smile

Like 0 kan lide

Picture

mikkelwf

PB

LasseSteen skrev:

Cargoman skrev:

Ja, det vil absolut ikke genere mig, hvis Piko holder ved at udgive Br 193 406 TXL varianten  Smile . . så ryger den i indkøbskurven.

Men desværre kan man ikke altid regne med de billeder og driftsnumre, som PIKO inkluderer i katalogerne. Det er ihvertfald min erfaring.

Br 193 406 er vel også kun udstyret med 3 x pantografer ? Spændende at se om PIKO overser den "detalje", hvis de altså holder ved med 193 406 varianten. Selve undervognen er også anderledes ved hver førerende. Den detalje ser jeg også meget gerne at man gengiver. 

Selv håber jeg dog på en Green Cargo Alpha Train samt en Green Cargo Akiem model i 2025. Men det bliver så desværre ikke fra PIKO. Så må vi krydse fingre for at de kommer fra Roco eller LS Models  Smile

Pikos Vectron er godtnok meget teknisk simpel i forhold til både Roco og LS.
Den har kun alm. rød/hvis lysskift, hvor de andre også har fjernlys og førerrumsbelysning.
Når man så også tager i betragtning, hvad Piko forlanger for modellen, kontra især Roco, så bliver det et pænt nej tak herfra.

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

mikkelwf skrev:

Pikos Vectron er godtnok meget teknisk simpel i forhold til både Roco og LS.

Den har kun alm. rød/hvis lysskift, hvor de andre også har fjernlys og førerrumsbelysning.
Når man så også tager i betragtning, hvad Piko forlanger for modellen, kontra især Roco, så bliver det et pænt nej tak herfra.

Jeg er absolut helt enig. Jeg er ikke utilfreds med mine Piko Vectron loks fordi de kører rigtigt fint. Men jeg synes på ingen måde, at de bør koste 300 Euro plus for en ac model. De er optisk også langt mere skrabede end Roco og LS models. Jeg køber kun Piko Vectron modeller, hvis de ikke er udsendt af Roco eller LS Models. Så jeg venter spændt på de andre 2025 kataloger.

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

René Wilfer holdt sit årlige pressemøde i dag. Piko led et kraftigt fald i eksporten sidste år.
Især Belgien, Holland, Danmark, Frankrig og Italien købte betydeligt mindre.

Desuden er Wilfer nu blevet 75 og - selvom han ikke vil tænke på pension endnu - har han allerede en fremtidig efterfølger er udpeget.

Der ostdeutsche Modellbahnhersteller Piko rechnet nach einem minimalen Umsatzplus im Jubiläumsjahr 2024 mit einer steigenden Nachfrage 
nach kleinen Loks, Wagen und Zubehör. Im vergangenen Jahr sei der Absatz vor allem durch die Kaufzurückhaltung der Modellbahnfans 
in mehreren europäischen Ländern wie Belgien, den Niederlanden, Dänemark, Frankreich oder Italien gebremst worden, 
sagte der geschäftsführende Gesellschafter des Traditionsunternehmens, René Wilfer, am Dienst im thüringischen Sonneberg.  
Nach 0,3 Prozent Umsatzplus im vergangenen Jahr würden in diesem Jahr 2,5 Prozent angepeilt. Der Hersteller von Bahnen im Miniaturformat 
besteht seit 75 Jahren. Traditionell nennt das mittelständische Unternehmen mit knapp 650 Beschäftigten in Deutschland und China 
keine absoluten Zahlen zu Umsatz und Gewinn. Export machte 2024 Probleme 

Während der Absatz von Modellbahnen in Deutschland - und da besonders über den Fachhandel - im vergangenen Jahr 
um vier Prozent zulegte, ging der Export um acht Prozent zurück. Das soll sich auch durch eine Reihe von Produktneuheiten 
bei Loks, darunter mehreren Dampflok-Modellen, sowie detailgetreuen Personenwagen ändern, sagte Wilfer. Im vergangenen Jahr 
sei der Exportanteil am Umsatz auf 35 Prozent zurückgegangen. Der Firmenchef sprach jedoch von einer weiterhin  
«stabilen wirtschaftlichen Situation des Unternehmens». 

Wilfer, der 2024 ein Doppeljubiläum beging - er wurde wie die Firma 75 Jahre - denkt noch nicht ans Aufhören. Er hat allerdings einen 
neuen Geschäftsführer aus Coburg nach Sonneberg geholt. Der 49 Jahre alte Rainer Landwehr gehöre seit Anfang Januar zur Führungsmannschaft 
und solle die Unternehmensleitung perspektivisch übernehmen. In den vergangenen knapp 12 Jahren habe er als Geschäftsführer 
für eine mittelständische Coburger Unternehmensgruppe im Maschinen- und Anlagenbau gearbeitet. 
Wilfer will sich verstärkt auf die Geschäfte von Piko China konzentrieren und mittelfristig ausschließlich den Vorsitz 
im Beirat der Firmengruppe wahrnehmen. Er hatte den Südthüringer Modellbahnhersteller 1992 übernommen. 

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

René Wilfer introducerer sin fremtidige efterfølger.

https://www.mdr.de/video/mdr-videos/f/video-891360.html

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=q17e8T0OdEI

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Overraskelse:

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2987/piko-uberraschungs-neuheit-2025-ho-diesellok-d-445-fs-ep-vi-in-xmpr-lackierung_pdf

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.