H0 [www.piko.de]
IIm [www.piko.de]
TT [www.piko.de]
N [www.piko.de]
mvh,
Gert
__________________
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
H0 [www.piko.de]
IIm [www.piko.de]
TT [www.piko.de]
N [www.piko.de]
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
Brochure med kun de nye varer
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
Desiro Midtjyske Jernbaner:
52982 analog
52983 2 skinner med lyd
52984 3 skinner med lyd
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 140
Og lidt vogne, hvor syrekrukkevognen 24543 kunne være interessant for mig.
Endvidere leveringstermin i nyhedskataloget, så man kan lægge en betalingsplan
Christian Nordbyen
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
Midtjyske Jernbaners Desiros kommer snart:
52982: 2 skinner analog, slutningen af februar, € 322,- (omkring 2400 DKK)
52983: 2 skinner digital med lyd, slutningen af februar, € 428,- (omkring 3200 DKK)
52984: 3 skinner digital med lyd, slutningen af februar, € 428,- (omkring 3200 DKK)
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Cargoman
Indlæg: 495
Alpha Train Vectron er også interessant, hvis det vel at mærke, er den på billedet i kataloget Piko vil lave. Det er nemlig en af dem som kører herhjemme.
193 406, som er den på billedet, kører på nuværende tidspunkt for TX Logistik.
Moderne tog på danske skinner
LasseSteen
Indlæg: 1.802
Alpha Train Vectron er også interessant, hvis det vel at mærke, er den på billedet i kataloget Piko vil lave. Det er nemlig en af dem som kører herhjemme.
193 406, som er den på billedet, kører på nuværende tidspunkt for TX Logistik.
Ja, det vil absolut ikke genere mig, hvis Piko holder ved at udgive Br 193 406 TXL varianten
. . så ryger den i indkøbskurven.
Men desværre kan man ikke altid regne med de billeder og driftsnumre, som PIKO inkluderer i katalogerne. Det er ihvertfald min erfaring.
Br 193 406 er vel også kun udstyret med 3 x pantografer ? Spændende at se om PIKO overser den "detalje", hvis de altså holder ved med 193 406 varianten. Selve undervognen er også anderledes ved hver førerende. Den detalje ser jeg også meget gerne at man gengiver.
Selv håber jeg dog på en Green Cargo Alpha Train samt en Green Cargo Akiem model i 2025. Men det bliver så desværre ikke fra PIKO. Så må vi krydse fingre for at de kommer fra Roco eller LS Models
mikkelwf
Indlæg: 84
Alpha Train Vectron er også interessant, hvis det vel at mærke, er den på billedet i kataloget Piko vil lave. Det er nemlig en af dem som kører herhjemme.
193 406, som er den på billedet, kører på nuværende tidspunkt for TX Logistik.
Ja, det vil absolut ikke genere mig, hvis Piko holder ved at udgive Br 193 406 TXL varianten
. . så ryger den i indkøbskurven.
Men desværre kan man ikke altid regne med de billeder og driftsnumre, som PIKO inkluderer i katalogerne. Det er ihvertfald min erfaring.
Br 193 406 er vel også kun udstyret med 3 x pantografer ? Spændende at se om PIKO overser den "detalje", hvis de altså holder ved med 193 406 varianten. Selve undervognen er også anderledes ved hver førerende. Den detalje ser jeg også meget gerne at man gengiver.
Selv håber jeg dog på en Green Cargo Alpha Train samt en Green Cargo Akiem model i 2025. Men det bliver så desværre ikke fra PIKO. Så må vi krydse fingre for at de kommer fra Roco eller LS Models
Pikos Vectron er godtnok meget teknisk simpel i forhold til både Roco og LS.
Den har kun alm. rød/hvis lysskift, hvor de andre også har fjernlys og førerrumsbelysning.
Når man så også tager i betragtning, hvad Piko forlanger for modellen, kontra især Roco, så bliver det et pænt nej tak herfra.
LasseSteen
Indlæg: 1.802
Pikos Vectron er godtnok meget teknisk simpel i forhold til både Roco og LS.
Den har kun alm. rød/hvis lysskift, hvor de andre også har fjernlys og førerrumsbelysning.
Når man så også tager i betragtning, hvad Piko forlanger for modellen, kontra især Roco, så bliver det et pænt nej tak herfra.
Jeg er absolut helt enig. Jeg er ikke utilfreds med mine Piko Vectron loks fordi de kører rigtigt fint. Men jeg synes på ingen måde, at de bør koste 300 Euro plus for en ac model. De er optisk også langt mere skrabede end Roco og LS models. Jeg køber kun Piko Vectron modeller, hvis de ikke er udsendt af Roco eller LS Models. Så jeg venter spændt på de andre 2025 kataloger.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
René Wilfer holdt sit årlige pressemøde i dag. Piko led et kraftigt fald i eksporten sidste år.
Især Belgien, Holland, Danmark, Frankrig og Italien købte betydeligt mindre.
Desuden er Wilfer nu blevet 75 og - selvom han ikke vil tænke på pension endnu - har han allerede en fremtidig efterfølger er udpeget.
Der ostdeutsche Modellbahnhersteller Piko rechnet nach einem minimalen Umsatzplus im Jubiläumsjahr 2024 mit einer steigenden Nachfrage
nach kleinen Loks, Wagen und Zubehör. Im vergangenen Jahr sei der Absatz vor allem durch die Kaufzurückhaltung der Modellbahnfans
in mehreren europäischen Ländern wie Belgien, den Niederlanden, Dänemark, Frankreich oder Italien gebremst worden,
sagte der geschäftsführende Gesellschafter des Traditionsunternehmens, René Wilfer, am Dienst im thüringischen Sonneberg.
Nach 0,3 Prozent Umsatzplus im vergangenen Jahr würden in diesem Jahr 2,5 Prozent angepeilt. Der Hersteller von Bahnen im Miniaturformat
besteht seit 75 Jahren. Traditionell nennt das mittelständische Unternehmen mit knapp 650 Beschäftigten in Deutschland und China
keine absoluten Zahlen zu Umsatz und Gewinn. Export machte 2024 Probleme
Während der Absatz von Modellbahnen in Deutschland - und da besonders über den Fachhandel - im vergangenen Jahr
um vier Prozent zulegte, ging der Export um acht Prozent zurück. Das soll sich auch durch eine Reihe von Produktneuheiten
bei Loks, darunter mehreren Dampflok-Modellen, sowie detailgetreuen Personenwagen ändern, sagte Wilfer. Im vergangenen Jahr
sei der Exportanteil am Umsatz auf 35 Prozent zurückgegangen. Der Firmenchef sprach jedoch von einer weiterhin
«stabilen wirtschaftlichen Situation des Unternehmens».
Wilfer, der 2024 ein Doppeljubiläum beging - er wurde wie die Firma 75 Jahre - denkt noch nicht ans Aufhören. Er hat allerdings einen
neuen Geschäftsführer aus Coburg nach Sonneberg geholt. Der 49 Jahre alte Rainer Landwehr gehöre seit Anfang Januar zur Führungsmannschaft
und solle die Unternehmensleitung perspektivisch übernehmen. In den vergangenen knapp 12 Jahren habe er als Geschäftsführer
für eine mittelständische Coburger Unternehmensgruppe im Maschinen- und Anlagenbau gearbeitet.
Wilfer will sich verstärkt auf die Geschäfte von Piko China konzentrieren und mittelfristig ausschließlich den Vorsitz
im Beirat der Firmengruppe wahrnehmen. Er hatte den Südthüringer Modellbahnhersteller 1992 übernommen.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
René Wilfer introducerer sin fremtidige efterfølger.
https://www.mdr.de/video/mdr-videos/f/video-891360.html
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
Video: https://www.youtube.com/watch?v=q17e8T0OdEI
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.053
Overraskelse:
https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2987/piko-uberraschungs-neuheit-2025-ho-diesellok-d-445-fs-ep-vi-in-xmpr-lackierung_pdf
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!