Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

MoBaBro 2025

Tilsyneladende et nyt mærke:

https://mobabro.de/de/

mvh,
Gert

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Meget meget meget MEGET spændende  Smile

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Nu skal jeg selvfølgelig lige se produktet, men umiddelbart mere spændende end Roco's T5

EDIT: Ah nu kan jeg se, at jeg rent faktisk allerede kender den producent og har købt hos dem via Ebay. Fine produkter  Smile Så jeg glæder mig meget til at se deres bud på T5 vognen.

Like 0 kan lide

Picture

TogSvendsen

PB

Det ligner at hver mand og hans hund snart kan producere modeltog...

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

TogSvendsen skrev:

Det ligner at hver mand og hans hund snart kan producere modeltog...

Ja, det er ikke engang lyv.

Indtil videre synes jeg faktisk ikke at have oplevet det som en bagdel for os forbrugere/købere, da vi bliver præsenteret for et større og større udvalg. MEN det kan meget hurtigt gå ud over de store producenter som Roco, Märklin, PIKO m.fl.  . . . og det kan selvfølgelig være slemt nok. Så kan det ende med, at vi fremover kun kan købe hos de mange små "hjemme-producenter"  Puzzled

Like 0 kan lide

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

PB  Blog  Hjemmeside

Det er ihvertfald en ulempe, at de mange små producenter, der popper op, sjældent tænker på reservedele og eftersalgsmarkedet: Man udvikler en model, får produceret en vis mængde i Kina, skynder sig at sælge dem - og herefter er køberen på Herrens mark.

Her er en af fordelene ved de store producenter, at de tænker mere langsigtet og ofte er i stand til at yde langt bedre service, når noget går galt efter nogle år.

MVH
Lars

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Lars Skjærlund skrev:

Det er ihvertfald en ulempe, at de mange små producenter, der popper op, sjældent tænker på reservedele og eftersalgsmarkedet: Man udvikler en model, får produceret en vis mængde i Kina, skynder sig at sælge dem - og herefter er køberen på Herrens mark.

Her er en af fordelene ved de store producenter, at de tænker mere langsigtet og ofte er i stand til at yde langt bedre service, når noget går galt efter nogle år.

Hej Lars,

Det har du helt ret i og det er selvfølgelig en ulempe. Men jeg tænkte mere på de små producenter, der helt selv står for produktionen. Dem er der faktisk også mange af. Som f.eks Kombimodell, Rz Tech SMF Modelle m.fl. Her er jeg meget stor fan og ivrig køber, da produkterne kommer fra ildsjæle, som virkelig kæler for detaljerne :) Reservedele er som regel intet problem, da de jo selv producerer "in house".

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.