Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Jägerndorfer Collection 2025

Skala H0: https://www.jaegerndorfer.at/katalog/e21def4baf~H0_Katalog_2025_ANSICHT_V07.pdf

Skala N: https://www.jaegerndorfer.at/katalog/76da694890~N_Katalog_2025_ANSICHT_V05.pdf

mvh,
Gert

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

SÅ kom TX Logistik Vectron´en endelig i handlen  :D  (BR 193 282)

Det tog så også næsten 6 år siden jeg forudbestilte den.

Det bliver mit første kendskab til Jägendorfer som producent. Så jeg er spændt på at få testet modellen og gøre mine erfaringer.

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Jeg er nysgerrig efter din oplevelse. Kan du lave en tråd om det, når du får lokomotivet?

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Gert skrev:

Jeg er nysgerrig efter din oplevelse. Kan du lave en tråd om det, når du får lokomotivet?

mvh,
Gert

Hej Gert,

Ja det skal jeg gøre  Smile

Mvh

Lasse

Like 1 kan lide

Picture

4464 Bittern

PB

LasseSteen skrev:

SÅ kom TX Logistik Vectron´en endelig i handlen  :D  (BR 193 282)

Det tog så også næsten 6 år siden jeg forudbestilte den.

Det bliver mit første kendskab til Jägendorfer som producent. Så jeg er spændt på at få testet modellen og gøre mine erfaringer.

Jeg har en del vogne og et togsæt fra Jägerndorfer, og er egentlig ganske tilfreds med kvalitet og køreegnskaber.

Så tror ikke du bliver skuffet ;)  

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Så fik jeg endelig mit TX Logistik Vectron lokomotiv fra Jägerndorfer. 
(Det har været 6 år på vej siden jeg forudbestilte  Smile )

Det er første model i min samling fra Jägerndorfer.

Jeg må sige, at det er en virkelig flot, yderst detaljeret og meget velkørende model. Den tåler absolut sammenligning med Roco´s og måske endda også LS Models Vectron lokomotiver. Den er ihvertfald optisk flere niveauer over PIKO´s Vectron model (Som jeg bortset fra det absolut intet har imod . . . jeg har flere af dem også).

Den er som sagt yderst velkørende og meget støjsvag. Det er dog ikke et metal-hus, som mange ellers havde skrevet om. Men det er jo ikke anderledes end f.eks. Roco eller LS Models. Så på det punkt er jeg egentlig ikke skuffet.

Eneste (små) minus´er i min optik er følgende:

De røde slutlygter lyser meget svagt i forhold til det hvide frontlys og øverste hvide lanterne lyser alt for skarpt i forhold til de to andre hvide lanterner. (Sidstnævnte problem er faktisk den omvente verden set i forhold til Roco´s Vectron modeller fra før 2025)

Pantografer/strømaftagere er meget detaljede og korrekt udført, men de er desværre lidt for høje og dermed en kende for urealistiske. Det er ikke i samme "voldsomme" grad som på Märklins lokomotiver, men de burde helt klart ligge lavere på taget. Så jeg må igang med en kniv og lidt andet værktøj. Det er måske at være en "nittetæller" . . . (hvor jeg dog hader det ord), men det er nu engang noget, som springer mig i øjnene lige med det samme . . . uden at skulle have en lup fremme  Smile

Alt i alt er jeg absolut tilfreds og det er nok ikke sidste Jägerndorfer model i min samling. 

Like 2 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/3065/jc-jaegerndorfer-collection-modellbautage-tulln-2025-neuheitenblatt_pdf

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.