Jeg har fået tildelt et rum, som er 495 X 755 cm og har derfor brug for hjælp til tegning af en bane i C-skinner til epoke 3-5, som skal indeholde:
1 stk. Drejeskive Märklin 7186
1 stk. Drejeskive Märklin 7286
1 stk. lokomtivremise fra Pola (7 grader og med 5 porte)
1 stk. Kran Märklin 76500
1 stk. Kran Roco 43146
Theodore Weis område
Militært område
Havne område
3 øvrige små fabriks bygninger
1 sidebane betjent af enten MO eller Desiro.
Hovedbanen skal betjenes af MS og MA lyntog, sovetog med 6 sovevogne, D maskiner med 5 vogne, IC3 tog, styrevognstog, masser af godstog, E og N maskiner og MY og Me maskiner.
Der skal kun kører en epoke ad gangen.
Hilsen Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Attachment | Størrelse |
---|---|
9 forslag.tra | 68.74 kB |
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Erik
Jeg har fået tildelt et rum, som er 495 X 755 cm og har derfor brug for hjælp til tegning af en bane i C-skinner til epoke 3-5, som skal indeholde:
1 stk. Drejeskive Märklin 7186
1 stk. Drejeskive Märklin 7286
1 stk. lokomtivremise fra Pola (7 grader og med 5 porte)
1 stk. Kran Märklin 76500
1 stk. Kran Roco 43146
Theodore Weis område
Militært område
Havne område
3 øvrige små fabriks bygninger
1 sidebane betjent af enten MO eller Desiro.
Hovedbanen skal betjenes af MS og MA lyntog, sovetog med 6 sovevogne, D maskiner med 5 vogne, IC3 tog, styrevognstog, masser af godstog, E og N maskiner og MY og Me maskiner.
Der skal kun kører en epoke ad gangen.
Hilsen Erik
Hvordan er rummet indrettet? Døre, vinduer, radiator, skråvæg osv.?
Hvad mener du med 'Theodore Weis område'?
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg har vedhæftet en tegning over lokalet.
Theodore Weis er et entreprenørfirma, så jeg havde tænkt mig et område, hvor der var garager, kontorbygninger og mulighed for at læsse køretøjer på fladvogne. Der skal være en remise til deres Köf.
Håber det er udførligt nok.
Der er forøvrigt ingen vinduer eller skrå lofter i rummet.
Mine ranger maskiner er foreløbig Q-maskiner (III) og Köf (IV og V).
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Så har jeg prøvet at lave en sporplan.
Jeg vil meget gerne have feedback på den, hvis I vil hjælpe mig.
Den store plade i midten skal have min største station, men jeg er løbet lidt tør for ideer.
Den mellemste station, skal bruge som start til privatbane, bestyret af små lokal tog, såsom desiro eller andre I samme størrelse.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Baungaard
VVS Ingeniør ved COWI
Gadbjerg
Indlæg: 222
Hejsa.
Jeg har et par kommentar.Du har en flaskehals på din station øverst til højre, ved at lade din skyggebanegård komme ind på 2 forskellige spor har du en komplet cirkelbane.
Hvis det var min bane vil jeg arbejde på at få ændret det farlige kryds som jeg har markeret i planen under, da jeg har det bedst med indstille en tog vej hvor efter toget frit kan køre på den togvej. Ved dit kryds forudser jeg afsporinger af samenkørte tog fordi man ikke lige var opmærksom et kort øjeblik.
Generalt savner jeg lidt mere dynamik eller sagt på en anden måde dine spor går 100 % parallelt med dine vægge. Jeg tror du får mere glæde at de buer lidt så der kommer en lille vinkel så de derved ikke følger 100 % væggene.
Det er fedt at du har så meget plads bare det var mig
Med Venlig hilsen
Peter Baungaard
N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej Erik
Jeg bliver godt nok helt forpustet: 2 drejeskiver, havne anlæg, militær område??? og Theodor who?
Hvorfor skal tingene pakkes på denne måde? Jeg mener at have læst et sted om en der kaldte et lay-out for en spaghetti gryde! Du må sortere lidt i planerne. Den længste strækning på prøvestenen er ca 7 m i 1:87, så hut jeg visker!
Og så et militær område??? Nej, vel!
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Hej Peter
Tak for din feedback
Jeg har prøvet at ændre planen lidt efter din anvisning.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Der hvor Baungaard siger du har et farligt kryds ser det for mig ud som om det blå spor skal gå over det andet. Hvis det er rigtigt har du et stor problem da der ikke er længde nok på de 2 spor til denne bro. Det ene spor falder 1 cm og det andet stiger 1 cm. Når du skal regne med ca 8 cm når du kører uden el og du kun har 2 cm, ja så er "kaos".
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Ved at vende sidebanen får du længere perron til toget på mellemstationen. Alternativt kunne du føre den til den anden mellemstation i venstre side.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Der hvor Baungaard siger du har et farligt kryds ser det for mig ud som om det blå spor skal gå over det andet. Hvis det er rigtigt har du et stor problem da der ikke er længde nok på de 2 spor til denne bro. Det ene spor falder 1 cm og det andet stiger 1 cm. Når du skal regne med ca 8 cm når du kører uden el og du kun har 2 cm, ja så er "kaos".
Hej Ivan
Jeg har lavet "mellemste station i niveau 45 mm og lader derfor hovedstrækningen falde med 4,91 % og sporet til militær området stige med 4,85 %. Jeg ændrer nu løbet og indsætter I den næste tegning.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Så har jeg prøvet at tegne de nye ændringer.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Undgå større stigning end 2 - 2,5 %
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg har prøvet at undgå det, men det er endt 3,91 + 3,15 + 3,61 + 3,16 og 3,85.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Prøv at lave en opstilling og se om dine togstammer kan "bestige" disse bjerge. Prøv at kikke rundt og se hvad andre skriver om stigninger.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg har prøvet at undgå det, men det er endt 3,91 + 3,15 + 3,61 + 3,16 og 3,85.
Prøv evt. at lægge sporplanen ud, så kan vi nemmere se om der er andre muligheder.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg har prøvet at lave de ændringer, som der er blevet foreslået.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Her er billedet.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Her er filen:
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Erik
Jeg har et forslag til debat, før vi går videre.
Jeg har tilføjet lidt mere kørestrækning i venstre side.
Der er også tilføjet lidt højdeforskel.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Erik
Et udvidet forslag.

Kørestrækningen til havn og militærområdet er forlænget.

Opstillingsbanegården er flyttet til en skyggebanegård med længere kørestrækning med mere synligt tog.
Havnen og militærområdet er flyttet et lag ned.
Sådan kunne militærområdet måske se ud.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Ser spændende ud, kunne du sende den som en fil?
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Ser spændende ud, kunne du sende den som en fil?
Hilsen
Erik
Ja, alle stigninger <= 2,5%.
Der er blevet længere mellem de fleste stationer.
Men nu kan du jo se om det er noget du kan bruge.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Erik
Et billede over sidste forslag, så ikke Wintrack brugere også kan kikke med.

Ændring:
Sporlængde til opstillingsspor ændret fra 1,88 m til 32,97 m
Sporlængde til militæt ændret fra 1,2 til 25,5 m
Sporlængde til havnen ændret fra 0,6m til 24 m
Sporlængde til Theodore Weis ændret fra 3,9m til 7,5 m
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Ib
Indlæg: 13
Super!
Noget af det bedste for mig er at sidde og kigge på folks sporplaner!
Hyg og hej fra Ib
Baungaard
VVS Ingeniør ved COWI
Gadbjerg
Indlæg: 222
Hej Hans
Jeg synes det er rigtig flot alternativ du er kommet med der. Jeg tænkte også i de baner at en skyggebanegård selvfølgelig skal ligge under banen, om det så er en helix eller bare en stigning det er jo efter temperament. Jeg havde i første gang set forkert med hensyn til militærområdet og hovedsporet, og troede at de krydsede pga. den korte afstand, Men det er jo ikke aktuelt mere.
Selve hovedstationen mangler den ikke lidt justeringer? det er vel ikke hensigtmæssigt at det hele skal igennem de to sporskifter(mellem det blå og det mørkerøde) Der mangler vel også et udtrækspor godssporene.
Med Venlig hilsen
Peter Baungaard
N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/
Baungaard
VVS Ingeniør ved COWI
Gadbjerg
Indlæg: 222
Hej Erik
Et billede over sidste forslag, så ikke Wintrack brugere også kan kikke med.

Ændring:
Sporlængde til opstillingsspor ændret fra 1,88 m til 32,97 m
Sporlængde til militæt ændret fra 1,2 til 25,5 m
Sporlængde til havnen ændret fra 0,6m til 24 m
Sporlængde til Theodore Weis ændret fra 3,9m til 7,5 m
Hej Hans
Jeg synes det er rigtig flot alternativ du er kommet med der. Jeg tænkte også i de baner at en skyggebanegård selvfølgelig skal ligge under banen, om det så er en helix eller bare en stigning det er jo efter temperament. Jeg havde i første gang set forkert med hensyn til militærområdet og hovedsporet, og troede at de krydsede pga. den korte afstand, Men det er jo ikke aktuelt mere.
Selve hovedstationen mangler den ikke lidt justeringer? det er vel ikke hensigtmæssigt at det hele skal igennem de to sporskifter(mellem det blå og det mørkerøde) Der mangler vel også et udtrækspor godssporene.
Med Venlig hilsen
Peter Baungaard
N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/
bqg
Indlæg: 1.102
Selve hovedstationen mangler den ikke lidt justeringer? det er vel ikke hensigtmæssigt at det hele skal igennem de to sporskifter(mellem det blå og det mørkerøde) Der mangler vel også et udtrækspor godssporene.
Jo det gør den, men nu skal Erik lige have tid til at kikke på sagerne. Hvis det ikke er den vej han vil, er der ingen grund til at bruge en masse tid på det.
Det her forslag har også nogle punkter, der der skal kikkes nærmere på, hvis Erik vil bruge noget af det, bla. det du nævner, men jeg er ikke tilfreds med forbindelsen til skyggebanegården, specielt de gule og røde spor i højre side, de går for meget ligeud.
C-skinner er ikke min bedste ven, jeg syntes det er svært et naturligt forløb på så lang en strækning. Men hvis man får en begrundelse til kurven som feks en sø/ mose kommer det nok.
Jeg overvejede også at flytte militæret helt over i højre side, da jeg syntes pladsen er lidt kneben, hvis der skal være barakker, garager og administration samt et øvelsesareal, men det er jo ikke sikkert det var Eriks ide, at der skulle være det hele.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg har kigget meget på jeres mange gode forslag og fik en forespørgsel på at flytte den store banegård.
Det har jeg kigget en del på. Jeg syntes mange af forslagene gav for meget skjult kørsel. Dernæst har jeg kigget på at lave to skyggebanegårde, således at den ene kunne være epoke 3 og den anden epoke 4. Således at det var nemt at skifte over imellem de to epoker.
Jeg har derfor lavet en ny og anderledes plan. Jeg er dog ikke helt tilfreds med den.
De røde skinner være i 0, da banen hviler ovenpå mine skabe med tilbehør.
Jeg er kørt lidt fast verørende remise og drejeskive området.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Jeg er kørt lidt fast verørende remise og drejeskive området.
Ideen med den skjulte kørsel var at tog kørte ud i verden og kom tilbage, istedet for at køre 1,5 m mellem stationerne.
Din nye plan sser bedre ud, men der er ikke plads til drejeskiver og remise der hvor du har markeret dem, en 7,5 graders remise vil kræve meget plads, mere end du har til rådighed.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Erik, lige et kort spørgsmål!
Vil du kun køre i ring som man gør med et begyndersæt. rundt og rundt og rundt for så er dit layout glimrende?
Det tror jeg dog ikke du vil være tilfreds med i længden!
Der er dog ikke de store problemer med at ændre dette.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Hej Ivan
Det havde jeg ikke lige set, jeg har derfor arbejdet lidt med den gamle plan.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Her er din Wintrack.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Har du tænkt på hvor du skal have dine perroner?
Med en sporafstand på 79.2 mm og en sporbredde på 40 mm + 8 mm fritrum er der 31,2 mm tilbage til perroner.
I hvet fald på perronafsnittet kan det blive nødvendigt med færre spor, eller flytte stationen bagud. En anden mulighed er at placere stationen på 1. sal, som KBH, Østerport, Valby og Høje Tåstrup.
Det vil give mere plads til spor og by
Adgang til havnen er ikke optimal, der er kunbehandlingssporet til remisen, at bruge som udtræksspor ca 60cm. Dvs. at når der er lokomotiver der skal serviceres er adgang til havnen blokeret.
Husk også at bruge tilslutningsspor 7287:3 til drejeskiven, de skal bruges, så drejeskiven kan stoppe hvor der er spor tilsluttet.
Opstilling af personvogne
Du får tre spor til oprangering af personvogne, hvis du ikke vil blokere for adgang til maskindepotet og havnen.
Samt have mulighed for adgang til dine henstillingsspor.
Du har givet dig mulighed for afsporinger i de s-kurver dine sporskifter udgør.

Ved at udskifte det ene sporskifte med en englænder, får du et bedre sporforløb. Der er mange vogne der ikke er glade for s-kurverne gennem sporskifter og det ser efter min opfattelse ikke kønt ud når feks lange personvogne skal gennem disse s-kurver.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
bqg
Indlæg: 1.102
Erik har du kikket på din godsrist, et godstog fra fiskefabrikken i lokalhavn skal til den store havn. Vogne afleveres på godsristen, når stammen til havnen er sammensat, er der ingen mulighed for at køre ned til havnen.
De røde er skinner der skal være frie, for at kkomme til havnen.
De lyserøde er muligheder for at benytte som udtræk, enten skal lokalbanen benyttes eller et af perronsporene ved stationen benyttes, for at komme fra det grønne til havnen.
Hvis du udfører dette ændringsforslag, vil du kunne komme til udtrækssporet fra alle godsspor, uden at forstyrre persontrafikken.
Det kan dog blive nødvendigt at tilpasse nogle C-skinner på længden.
Forslag til hvordan c-skinner afkortes.
http://www.uni-ulm.de/~rliske/modellbahn/schiene.html
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Så har prøvet at sætte dine forslag ind. Det ser noget bedre ud nu.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Ja det ser bedre ud, jeg har dog ikke nærstuderet den, men det sværreste er at få mere plads til perroner, for så bliver perronsporene kortere
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Ja det ser bedre ud, jeg har dog ikke nærstuderet den, men det sværreste er at få mere plads til perroner, for så bliver perronsporene kortere
Det er første gang, jeg arbejder med slanke sporskifter. Det er utroligt som de fylder.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Det er første gang, jeg arbejder med slanke sporskifter. Det er utroligt som de fylder.
Ja så prøv at tænke på tillig med 6,5 grad på omkring 40 cm i længden, så skal der plads til.
Jeg har lige lagt sidste hånd på Ringsted station med slanke sporskifter, den fylder 11,5 m i længden når den er afkortet. Det er for meget, så nu skal der fjernes/ændres, for den skulle gerne ned omkring 8 m.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Hej Hans
Ja det tror jeg gerne.
Jeg har nu lavet endnu en opdatering.
Jeg synes selv det begynder se rigtig godt ud efterhånden. Jeg ville dog gerne finde på en løsning på havnen i bunden af billedet.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Du har mulighed fra lokalby, udskift 24224 med 24612, før et spor parallelt med sporet til lokalby, lad det dreje ind over sporene til skyggeb. Lav et udtræksspor med omløbsmulighed og et enkelt spor ud ved havnefronten.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Erik,
du kører stadigvæk kun rundt og rundt og rundt.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg kunne godt tænke mig noget med en station på hovedsporene, i det område der hedder Havneby. Her skulle der så være et udtræksspor til havnen. Byen kunne eventuelt ligge halvt i svinget, som en del stationer gør i virkeligheden.
Stationen kunne eventuelt være stedet hvor hovedbanen gik fra to sporet til to enkel spor. Her menes istedet for at de følges ad, kører de nu hver sin retning.
Hej Ivan
Der bliver en del kørsel frem og tilbage til de to lokalstationer, så jeg tror ikke det bliver blot kørsel rundt og rundt.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Baungaard
VVS Ingeniør ved COWI
Gadbjerg
Indlæg: 222
Hej Erik,
du kører stadigvæk kun rundt og rundt og rundt.
Hej Erik
Jeg tror det Ivan fisker efter er om du i din skyggebanegård skal have en vendesløfe evt. i hver ende. Således at et tog kan komme tilbage fra retning den kørte ud i. (typisk mere realistisk godskørsel)
fx. kører man ud af dit hovedspor til venstre af layoutet kan man via en vendesløjfe i skyggebanegården komme tilbage igen i vestre side. Hvis du ikke har en vendesløfe i din skyggebanegård vil godstoget jo komme i højre side med de tomme vogne hvilket er forkert i min verden. Man kunne også forstille sig et regionaltog som har endestation, det vil jo også kun bruge den ene side af anlægget.
Når man har en vendesløfe i hver ende kan man stadig have automatisk kørsel, så kan toget køre: (A - station - B - station - A osv). Den form for kørsel synes jeg er pænere at se på, fordi det virker mere realistisk.
Jeg bliver træt af at se et tog kører rundt og rundt. Men det er jo også bare min mening. (rundt og rundt: A - B - station - A - B - station A osv.)
Med Venlig hilsen
Peter Baungaard
N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Okaj Peter så forstår jeg det bedre.
Nu har jeg indarbejdet det i planen.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Erik,
du kører stadigvæk kun rundt og rundt og rundt.
Hej Erik
Jeg tror det Ivan fisker efter er om du i din skyggebanegård skal have en vendesløfe evt. i hver ende. Således at et tog kan komme tilbage fra retning den kørte ud i. (typisk mere realistisk godskørsel)
fx. kører man ud af dit hovedspor til venstre af layoutet kan man via en vendesløjfe i skyggebanegården komme tilbage igen i vestre side. Hvis du ikke har en vendesløfe i din skyggebanegård vil godstoget jo komme i højre side med de tomme vogne hvilket er forkert i min verden. Man kunne også forstille sig et regionaltog som har endestation, det vil jo også kun bruge den ene side af anlægget.
Når man har en vendesløfe i hver ende kan man stadig have automatisk kørsel, så kan toget køre: (A - station - B - station - A osv). Den form for kørsel synes jeg er pænere at se på, fordi det virker mere realistisk.
Jeg bliver træt af at se et tog kører rundt og rundt. Men det er jo også bare min mening. (rundt og rundt: A - B - station - A - B - station A osv.)
Måske jeg udtrykte mig forkert, men som Peter skriver din kørsel er ikke virkelighedstro. Du køre ud i den ene ende af stationen og ind i den anden, igen og igen. I virkelighedens verden køre du ud af og ind i samme ende af stationen.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Så tror jeg den er ved at være der.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Erik,
der er 2 åbenlyse fejl som jeg lige vil gøre opmærksom på.
1. dine spor på skyggebanegården er kortere end sporene på din store station. Derfor må du trække svingen helt ud til højre.
2. din havn nederst i venstre side mangler forbindelse til den ene kørselsretning. De 2 skiftespor mellem havn og drejeskive skal ændres til 2 dobbeltkryds. Ups nej det gør den ikke. Men for at få de bedste rangermuligheder er det alligevel nødvendigt. De blå strækninger forlænger du bare efter behov.
Du har så også mulighed for en del korte men lige lange spor imellem svinget og buen før Lokalby. Laver lige et layout.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner