Picture

JPK

Indlæg: 15

PB

Faller ICE perron (120193) - bredde. Nogen der har modellen og kan kontrolmåle for mig?

Første indlæg - håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe  Smile

Som overskriften antyder, så håber jeg der er én herinde, der har Fallers ICE parron (modelnummer 120193), der kan kontrolmåde BREDDEN for mig. Når jeg læser dimensionerne på den, så skal den være 9,4 cm bred. Det er næsten 4 cm bredere end de gamle jeg har, der passer i bredden mellem to spor, der er "delt af et skiftespor" - ca 5,6 cm (Märklin m-spor).

Det stiller lidt andre krav til min sporplan.

Jeg er ved at anlægge en bane efter mere end 20 års pause fra modelbaner - og planen er at bruge et par af Fallers ICE perronner til banens "center piece", der skal være en stor station. Jeg vil bare sikre mig, at jeg har pladsen i bredden før jeg lægger mig fast på et projekt, der gerne skulle have to sæt af disse perronner i bredden (og længden)

Det er lige dyrt nok bare at købe dem for at finde ud af de ikke passer  Wink

Ydermere, hvis de 9,4 cm er bredden - er det så top eller bund af platformen? Jeg kan på billeder se, at den har en bredere kant for oven end i bunden.   

På forhånd tak! 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Man kan se på billeder af den, at den er temmelig bred. Så de 9,4 cm passer nok på en prik. Jeg går ud fra at målet er på det bredeste sted. Altså på toppen af selve perronen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

JPK

Indlæg: 15

PB

Tak for svaret - det er også dét jeg er kommet frem til. Men et rigtigt mål ville være rart :) 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mich

Prepress - Preprint Team Chef

Esbjerg

Indlæg: 11

PB

Hej JPK

 

Jeg har nu målt perronen og kan dokumentere at den måler 94 mm på toppen af platformen.

Bunden af platformen måler 90 mm.

 

Med venlig hilsen

Mich

Like 3 kan lide
Top

Picture

JPK

Indlæg: 15

PB

Hej Mich

Tusind tak for hjælpen!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.