Så har jeg også bestilt et eksemplar fra GDS. Hmmm, egentlig skal jeg bruge to. Ellers kan toget jo ikke deles i Kagerup! Det kigger vi lige på, når der kommer penge tilbage fra skattefar.
Ole Vedel læser sikkert med her og formidler nok oplysningerne om litreringer GDS/HFHJ (eller var det HFHJ/GDS?) videre til Heljan.
Bortset fra det kørte de enkelte Y-tog sæt fast på GDS eller HFHJ - der var ikke udveksling. Det var jo også to særskilte baner men med en fælles ledelse. Om det valgte sæt kørte på strækningen Hundested-Frederiksværk-Hillerød eller Hillerød-Tisvildeleje/Gilleleje, må de mere lokalkendte svare på.
Togsættene leveredes med bomærke og litra følgende: GDS-HFHJ (Gælder alle vogne)
Ifølge med mine oplysninger hørte i hvertfald Ym 3 til GDS da den blev leveret hvs af motorvogne Ym 1, Ym 2 og Ym 3
derimod hørte Ym 4, Ym 5 og Ym 6 til HFHJ
men... Ys 43 var på papirerne den eneste vogn der var i fælleseje med begge baner hvs at den nok også fra starten af i 1965 kørte på begge baner
Jeg er som lokal fra Nordsjælland yderst glad for UTJ´s initiativ for at denne variant kommer, men... Hvis både UTJ og Ole læser med ville jeg sætte pris på at de går videre med at det sorte bånd der går oppe langs vognkassen mellem taget og den orange farve også kommer på fronten?? kan se på prototyperne af det sorte bånd/streg mangler (se vedhæftet fotos der kan man ane den sorte streg)
Søndenfjords
Indlæg: 284
Interessant.
Virkelighedens Y-tog på GDS var litreret GDS-HFHJ, men det er ikke til at se på billedet af modellerne, om det også er tilfældet med dem.
Ca. halvdelen af de 15 Y-tog var ifølge jernbanen.dk ejet af GDS, mens resten var ejet af HFHJ.
Søndenfjords
mx41
Store Heddinge
Indlæg: 152
Tak Ole
Den er bestilt .
Den så jeg ikke komme ,efter Heljan i første omgang aflyste Østbane varianten fantastisk !!!!!
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 140
Dejligt at se, for et Y-tog er nu kønnere uden puffere, og kun med centralkoblingen. Et stort tillykke til Østbanefolket og Nordsjællænderne.
Måske er der også håb for os, som har hang til den sydligere Lollandsbanen. I et og alt vælger jeg at være optimist !
Christian Nordbyen
Litra P
Indlæg: 1.852
Så har jeg også bestilt et eksemplar fra GDS. Hmmm, egentlig skal jeg bruge to. Ellers kan toget jo ikke deles i Kagerup! Det kigger vi lige på, når der kommer penge tilbage fra skattefar.
Fint initiativ af Heljan!
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Ole Vedel læser sikkert med her og formidler nok oplysningerne om litreringer GDS/HFHJ (eller var det HFHJ/GDS?) videre til Heljan.
Bortset fra det kørte de enkelte Y-tog sæt fast på GDS eller HFHJ - der var ikke udveksling. Det var jo også to særskilte baner men med en fælles ledelse. Om det valgte sæt kørte på strækningen Hundested-Frederiksværk-Hillerød eller Hillerød-Tisvildeleje/Gilleleje, må de mere lokalkendte svare på.
Svend
GDS-HFHJ
Pensionist
Amager Strand
Indlæg: 3
Hej Svend, m.fl
Togsættene leveredes med bomærke og litra følgende: GDS-HFHJ (Gælder alle vogne)
Ifølge med mine oplysninger hørte i hvertfald Ym 3 til GDS da den blev leveret hvs af motorvogne Ym 1, Ym 2 og Ym 3
derimod hørte Ym 4, Ym 5 og Ym 6 til HFHJ
men... Ys 43 var på papirerne den eneste vogn der var i fælleseje med begge baner hvs at den nok også fra starten af i 1965 kørte på begge baner
Jeg er som lokal fra Nordsjælland yderst glad for UTJ´s initiativ for at denne variant kommer, men... Hvis både UTJ og Ole læser med ville jeg sætte pris på at de går videre med at det sorte bånd der går oppe langs vognkassen mellem taget og den orange farve også kommer på fronten?? kan se på prototyperne af det sorte bånd/streg mangler (se vedhæftet fotos der kan man ane den sorte streg)
Mvh GDS-HFHJ
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Ole Vedel læser sikkert med her og formidler nok oplysningerne om litreringer GDS/HFHJ (eller var det HFHJ/GDS?) videre til Heljan.
Ja, der sku være styr på de ændringer.
Der er spurgt til hvad "meget begrænset oplag" er.
De 4 vare nr. kommer i et oplag mellem 50 og 160 stk.
Så det er nok ikke en af dem "man altid kan købe"
Mvh. Ole Vedel
joergen1978
Automatiktekniker/ elektronikmekaniker
Billund
Indlæg: 180
Er der noget nyt, om hvor langt Heljan er, med at løse de sidste små detaljer, inden Y-togene, kommer i handlen??
Jørgen Rasmussen
medlem af FREMO
Køre Dansk epoke 4c-6
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Er der noget nyt, om hvor langt Heljan er, med at løse de sidste små detaljer, inden Y-togene, kommer i handlen??
Hvis det går som forventet, vil Y-toget være ude omkring Jul & Nytår 2016.
mvh. Ole Vedel
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Gribskovbanens Y-tog i AC version er nu udsolgt fra RC-Kongen.
Mvh. Ole Vedel
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.164
Så forhånd solgt. Men når der kommer?
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Så forhånd solgt. Men når der kommer?
mvh,
Gert
Hej Gert
I starten af det nye år, (1 kvt.)
Mvh. Ole Vedel
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.164
Tak!
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
birkla
Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)
Nakskov
Indlæg: 243
Gribskovbanens Y-tog i AC version er nu udsolgt fra RC-Kongen.
Mvh. Ole Vedel
Låner lige tråden.
Ved man om LJ-versionen er helt ude, eller er der håb for os der længes efter den variant?
Mvh Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov
MIST Zealand
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/
Ole Vedel
Indlæg: 1.173
Gribskovbanens Y-tog i AC version er nu udsolgt fra RC-Kongen.
Mvh. Ole Vedel
Låner lige tråden.
Ved man om LJ-versionen er helt ude, eller er der håb for os der længes efter den variant?
Hvis de første sælger som forventet, er LJ versionen iblandt toppen i en evt. næste serie.
Mvh. Ole Vedel
birkla
Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)
Nakskov
Indlæg: 243
Sad og kiggede lidt på det kære internet, og faldt over denne artikel: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3123195,3123195 som prøve/test-tog
Mvh Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov
MIST Zealand
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/