Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

S: HT DSB dobbeltdækkersæt DC *solgt*

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Jeg vil meget gerne købe dit dobbeltdækkersæt.

Har sendt dig en PM.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

er sendt, men intet er sket, så sættet er stadigvæk til salg.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Hej Jonas

Vil blot sige tusind tak for handlen, også her i tråden.

Det er et superflot togsæt, og det var som nyt og forsynet med ESU funktionsdekoder til frontlys, og med passagerer i to af vognene - det pynter!

Engang med tiden skal jeg have fundet ud af at lave styring af interiørlyset i hele dobbeltdækkervognsstammen.

I første omgang lurer jeg på, om nogen her på forum mon ved, hvordan dobbeltdækkervognstammerne plejer at være oprangeret.

Er det ABsBk + B + B + lokomotiv, ved oprangering med 4 vogne ?.

Og hvordan plejer virkelighedens dobbeltdækkervognstammer at være oprangeret ?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

cbt skrev:

I første omgang lurer jeg på, om nogen her på forum mon ved, hvordan dobbeltdækkervognstammerne plejer at være oprangeret.

Er det ABsBk + B + B + lokomotiv, ved oprangering med 4 vogne ?.

Og hvordan plejer virkelighedens dobbeltdækkervognstammer at være oprangeret ?.

Bk-vognen går altid op til styrevognen, og så er der mellem 1 og 4 B-vogne + ME.

Så man kan lave en oprangering med ME + 1 til 4 B + Bk + ABs.

Ved specielle lejligheder har man dog kørt med længere stammer end det. Her er der blot proppet flere B-vogne ind. Og så er det ikke helt ligegyldig hvilken vej ME vender :arrow:  http://www.gregand.dk/?galleri=10004

Skal vi lige runde den af, kan vi nævne ME + B + B + B + B + Bk + ABs + ME som kørte et fast løb i starten af perioden, hvor de første DD blev leveret.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 388

PB  Blog

Under lokomotivføreruddannelsen til ABs´erne da vognene blev leveret kørte man desuden med følgende oprangering: ABs-B/Bk-ME-B/Bk-ABs, således at der var styrevogn forrest begge veje...

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Mange tak til alle for svarene angående oprangering.

Sørme om ikke Søren Andersen har været så flink at dokumentere oprangeringen af en 5-vogns stamme den 9. august 2012, så man også kan se, hvilken vej, vognene skal vende.

Som jeg formodede vender mellemvognene således, at mellemvognenes toilet-ende er nærmest styrevognen.

Næste skridt bliver at lave styring af lyset i vognene og installere flere passagerer, for det er noget, der "pynter" - og engang med tiden skal interiøret "pyntes" lidt med noget maling á la Henrik Sørensen's metode.

 

Cargoman skrev:

Og så er det ikke helt ligegyldig hvilken vej ME vender :arrow:  http://www.gregand.dk/?galleri=10004

Tusind tak for linket  Smile

Godt at vide, når jeg engang får fingrene i en blå ME'er.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.