I første omgang lurer jeg på, om nogen her på forum mon ved, hvordan dobbeltdækkervognstammerne plejer at være oprangeret.
Er det ABs + Bk + B + B + lokomotiv, ved oprangering med 4 vogne ?.
Og hvordan plejer virkelighedens dobbeltdækkervognstammer at være oprangeret ?.
Bk-vognen går altid op til styrevognen, og så er der mellem 1 og 4 B-vogne + ME.
Så man kan lave en oprangering med ME + 1 til 4 B + Bk + ABs.
Ved specielle lejligheder har man dog kørt med længere stammer end det. Her er der blot proppet flere B-vogne ind. Og så er det ikke helt ligegyldig hvilken vej ME vender :arrow: http://www.gregand.dk/?galleri=10004
Skal vi lige runde den af, kan vi nævne ME + B + B + B + B + Bk + ABs + ME som kørte et fast løb i starten af perioden, hvor de første DD blev leveret.
Under lokomotivføreruddannelsen til ABs´erne da vognene blev leveret kørte man desuden med følgende oprangering: ABs-B/Bk-ME-B/Bk-ABs, således at der var styrevogn forrest begge veje...
Mange tak til alle for svarene angående oprangering.
Sørme om ikke Søren Andersen har været så flink at dokumentere oprangeringen af en 5-vogns stamme den 9. august 2012, så man også kan se, hvilken vej, vognene skal vende.
Som jeg formodede vender mellemvognene således, at mellemvognenes toilet-ende er nærmest styrevognen.
Næste skridt bliver at lave styring af lyset i vognene og installere flere passagerer, for det er noget, der "pynter" - og engang med tiden skal interiøret "pyntes" lidt med noget maling á la Henrik Sørensen's metode.
cbt
Indlæg: 1.157
Jeg vil meget gerne købe dit dobbeltdækkersæt.
Har sendt dig en PM.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Traxx
Indlæg: 116
er sendt, men intet er sket, så sættet er stadigvæk til salg.
cbt
Indlæg: 1.157
Hej Jonas
Vil blot sige tusind tak for handlen, også her i tråden.
Det er et superflot togsæt, og det var som nyt og forsynet med ESU funktionsdekoder til frontlys, og med passagerer i to af vognene - det pynter!
Engang med tiden skal jeg have fundet ud af at lave styring af interiørlyset i hele dobbeltdækkervognsstammen.
I første omgang lurer jeg på, om nogen her på forum mon ved, hvordan dobbeltdækkervognstammerne plejer at være oprangeret.
Er det ABs + Bk + B + B + lokomotiv, ved oprangering med 4 vogne ?.
Og hvordan plejer virkelighedens dobbeltdækkervognstammer at være oprangeret ?.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Cargoman
Indlæg: 491
I første omgang lurer jeg på, om nogen her på forum mon ved, hvordan dobbeltdækkervognstammerne plejer at være oprangeret.
Er det ABs + Bk + B + B + lokomotiv, ved oprangering med 4 vogne ?.
Og hvordan plejer virkelighedens dobbeltdækkervognstammer at være oprangeret ?.
Bk-vognen går altid op til styrevognen, og så er der mellem 1 og 4 B-vogne + ME.
Så man kan lave en oprangering med ME + 1 til 4 B + Bk + ABs.
Ved specielle lejligheder har man dog kørt med længere stammer end det. Her er der blot proppet flere B-vogne ind. Og så er det ikke helt ligegyldig hvilken vej ME vender :arrow: http://www.gregand.dk/?galleri=10004
Skal vi lige runde den af, kan vi nævne ME + B + B + B + B + Bk + ABs + ME som kørte et fast løb i starten af perioden, hvor de første DD blev leveret.
Moderne tog på danske skinner
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 389
Under lokomotivføreruddannelsen til ABs´erne da vognene blev leveret kørte man desuden med følgende oprangering: ABs-B/Bk-ME-B/Bk-ABs, således at der var styrevogn forrest begge veje...
Mvh
Johnni Christensen
cbt
Indlæg: 1.157
Mange tak til alle for svarene angående oprangering.
Sørme om ikke Søren Andersen har været så flink at dokumentere oprangeringen af en 5-vogns stamme den 9. august 2012, så man også kan se, hvilken vej, vognene skal vende.
Som jeg formodede vender mellemvognene således, at mellemvognenes toilet-ende er nærmest styrevognen.
Næste skridt bliver at lave styring af lyset i vognene og installere flere passagerer, for det er noget, der "pynter" - og engang med tiden skal interiøret "pyntes" lidt med noget maling á la Henrik Sørensen's metode.
Og så er det ikke helt ligegyldig hvilken vej ME vender :arrow: http://www.gregand.dk/?galleri=10004
Tusind tak for linket
Godt at vide, når jeg engang får fingrene i en blå ME'er.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.