Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Søges: Grøn MH til AC drift

Er der nogen der ved om MH modellen i grøn bemaling til AC drift stadig findes hos forhandlere herhjemme ?

Jeg synes desværre ikke at jeg kan finde én Sad

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det klassiske svar; prøv at hold lidt øje med fx QXL. Eller hvis du kommer forbi et modelbanemarked på et tidspunkt. Kan ikke anbefale den til K-skinner. Hjulene er for små. På trods af at jeg fik gjort noget ved slæbeskoen på min, så fungerede det stadig ikke optimalt i sporskifter, så gik derfor af med den igen.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Prøv at hører hos Togdillen, de plejer at have dem.

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Til Claus, er det ikke fordi K-skinnerne ikke overholler NEM standarden for 3-skinne drift at MH driller? NEM 340 siger maksimalt 0,6mm må punktkontakterne være over skinnen.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Bent_P skrev:

Til Claus, er det ikke fordi K-skinnerne ikke overholler NEM standarden for 3-skinne drift at MH driller? NEM 340 siger maksimalt 0,6mm må punktkontakterne være over skinnen.

Den har været oppe at vende i Banen, da MH´eren kom frem i sin tid. Spørgsmålet er hvem der skal rette sig ind til hvem. Er det det Togmodelle til Märklin, eller er det Märklin til Togmodelle, som var argumentet i Banen fra Togmodelles side... Roco fx, har da ikke problemer her.

Ærger mig over købet i dag, det var desværre en masse moneter lige ud af vinduet :(  

Men det kan så være vilkårene med dansk trækkraft, som de store ikke vil binde an med. Og jeg kunne jo bare have læst anmeldelsen først inden et evt. køb. 

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Skovsøekspressen skrev:

Kan ikke anbefale den til K-skinner. Hjulene er for små. På trods af at jeg fik gjort noget ved slæbeskoen på min, så fungerede det stadig ikke optimalt i sporskifter, så gik derfor af med den igen.

Mvh

Claus

Det lyder da virkelig ikke godt  Shock Er der også problemer på Märklins C skinner ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Hej,

Jeg har ikke haft de store problemer med driften på C-skinner - men i aller laveste krybehastighed kommer den ikke altid fejlfrit igennem sporskifterne... 

Det kan godt ærge mig at I skriver at den har så store problemer på K-skinner idet mit projekterede anlæg skal laves med det system... Sad

Og nu vi er ved hjulstørrelsen... Det er godt nok ærgeligt at de har lavet en ellers pæn og veludført maskine med hjul der er ~ 1mm for små i diameter... Sad Det er altså en ganske utilgivelig fejl...

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

peterw skrev:

Hej,

Jeg har ikke haft de store problemer med driften på C-skinner - men i aller laveste krybehastighed kommer den ikke altid fejlfrit igennem sporskifterne... 

Det er da heller ikke helt iorden Sad Men det er selvfølgelig bedre end helt håbløst Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Der kan jo nok gøres et eller andet endeligt til K-skinner, men det var uden for min formåen. Men nu bryder jeg mig heller ikke om at rode for meget med trækkraft, det er dyre lærepenge, hvis noget går galt og det gjorde det faktisk med MH´eren, da jeg forsøgte at skifte slæbeskoen med en mere flad type....  Men der er da heldigvis et par gode alternativer i fx Märklins Traktor T 1 og Rocos Traktor 6 (også kaldet for den Grønne Elevator)  Smile

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Udfra jeres erfaringer og inputs, så må jeg ærligt tilstå at MH´eren er rykket væsentlig længere ned på min "ønskeseddel". Så det er pt ikke uhyre vigtigt for mig at finde et AC eksemplar af MH´eren.

Jeg er dog altid interesseret i at høre om den skulle være mulig at anskaffe til rimelig penge . . . enten brugt eller hos forhandler Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Ja togdillen har den stadig stående både som brugt og som ny.

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

nyboder skrev:

Ja togdillen har den stadig stående både som brugt og som ny.

Hej Erik,

Tak for tippet . . . jeg må vist lige kigge forbi Togdillen indenfor nærmeste fremtid Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.