Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Märklin kortkobling 7203

haves, ialt ca. 60 stk. sælges eller byttes med Fleischmann kortkobling 6515.

Kan selvfølgelig deles i mindre portioner.

Er i Bramdrupdam søndag for evt. bytte.

mvh Ivan

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Hvad vil du sælge koblingerne for?

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

jhcn skrev:

Hvad vil du sælge koblingerne for?

Henrik

Er du interesseret i dem alle?

Det er jo nemmest bare at bytte. Hvor jeg fjerner 1 Märklinkobling skal jeg jo bruge 1 Fleischmann.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Hej Ivan

Øv også, jeg har lige fyret 29 stk. Fleischmann Profikoblinger af på QXL - dem ville jeg da godt have byttet til nogle Märklin kortkoblinger i stedet for, for dem bruger jeg på trækkraft (og Roco's universalkoblinger på vognene).

Men der er allerede kommet de første to Profi-koblinger til "samlingen" igen, men det tager nok lidt tid at få samlet nok sammen til en bytte-bytte-købmandshandel.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

cbt skrev:

Hej Ivan

Øv også, jeg har lige fyret 29 stk. Fleischmann Profikoblinger af på QXL - dem ville jeg da godt have byttet til nogle Märklin kortkoblinger i stedet for, for dem bruger jeg på trækkraft (og Roco's universalkoblinger på vognene).

Men der er allerede kommet de første to Profi-koblinger til "samlingen" igen, men det tager nok lidt tid at få samlet nok sammen til en bytte-bytte-købmandshandel.

Hvorfor blander du koblingerne fra Märklin og Roco?

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

cbt skrev:

Hej Ivan

Øv også, jeg har lige fyret 29 stk. Fleischmann Profikoblinger af på QXL - dem ville jeg da godt have byttet til nogle Märklin kortkoblinger i stedet for, for dem bruger jeg på trækkraft (og Roco's universalkoblinger på vognene).

Men der er allerede kommet de første to Profi-koblinger til "samlingen" igen, men det tager nok lidt tid at få samlet nok sammen til en bytte-bytte-købmandshandel.

Hvorfor blander du koblingerne fra Märklin og Roco?

 

Hej Ivan

Roco's universalkoblinger er billigere i indkøb og er lettere for mig at få fat i end Märklin kortkoblingerne (den lokale flinke&rare modeltogspusher har som regel Roco universalkoblinger på lager).

Jeg bruger som nævnt Märklin-koblingerne på alt trækkraft, især fordi bøjlen under koblingen kan bøjes lidt med en tang, sådan at den kan gå fri af sneplove o.l. (især aktuelt på Heljan MY/MX) - på Roco koblingerne er bøjlen jo metalstøbt og kan ikke bøjes.

Mine Märklin-vogne (dvs. moderne Märklin godsvogne - som jeg har ca. 70 af, selvom jeg er 2-skinne kører - det er nemlig korrekte og superflotte vogne!) med KKK beholder naturligvis deres Märklin kortkobling, som de altid er "født" med - ved jævnstrømsmateriel følger der desværre altid ekstra udgifter med til udskiftning af A-kobling til Roco universalkobling - det sparer man jo ved Märklin-vogne.

Og endelig, så kobler Märklin kortkoblingen og Roco universalkoblingen fint sammen, og så kobler begge to også fint med ældre vogne uden KKK, som til gengæld er udstyret med A-koblinger i forskellige udformninger. På den måde opnår man det samme som i virkeligheden, nemlig at alle vogne og lokomotiver kan kobles sammen, hvad enten det drejer sig om moderne materiel eller museumsmateriel.

Togsæt og lignende er dog en ganske anden sag, både i virkeligheden og i model - her bruger jeg f.eks. Roco's kortkobling med forafkobling (i gavlenderne af MR/MRD-sæt - fronterne er derimod med Märklin kortkoblinger) og modificerede Fleischmann Profi-koblinger, hvor jeg (for mange år siden - det kunne jeg ikke finde på idag!) har afkortet "tappen" under koblingen (dem bruger jeg til mine Heljan IC/3, som har fået eftermonteret Symoba-kullisser, sådan at de kan koble tæt sammen - det ser godt ud!).

Som nævnt, så er jeg igang med at skrabe en nye "lot" af Fleischmann Profi-koblinger sammen - såfremt du ikke har fået byttet/solgt dine Märklin-koblinger til den tid, så kan vi evt. skrives ved igen ?. Jeg håber/regner med at det bliver inden alt-for-længe.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

cbt skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

cbt skrev:

Hej Ivan

Øv også, jeg har lige fyret 29 stk. Fleischmann Profikoblinger af på QXL - dem ville jeg da godt have byttet til nogle Märklin kortkoblinger i stedet for, for dem bruger jeg på trækkraft (og Roco's universalkoblinger på vognene).

Men der er allerede kommet de første to Profi-koblinger til "samlingen" igen, men det tager nok lidt tid at få samlet nok sammen til en bytte-bytte-købmandshandel.

Hvorfor blander du koblingerne fra Märklin og Roco?

 

Hej Ivan

Roco's universalkoblinger er billigere i indkøb og er lettere for mig at få fat i end Märklin kortkoblingerne (den lokale flinke&rare modeltogspusher har som regel Roco universalkoblinger på lager).

 

Ham Tim handler jeg også med, Marklin kort koblinger har jeg nu ikke problemer med at Tim får hjem!

Nettog .dk har dem også på tilbud

http://www.shop.nettog.dk/product.asp?product=1171

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.