Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

Li100

nogen af der har et li100(f) interface liggende . Pris

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Jeg kan ikke anbefale at satse på det inteface. Det er noget skrammel, der hører fortiden til. Lenz har ikke supporteret systemet siden Windows Vista, og der er ingen hjælp at hente hvis du render i problemer. Jeg vil heller ikke anbefale dig at holde dig til en gammel version af Windows, da det introducerer en hel masse andre potentielle problemstillinger. 

Alt andet end net interfaces giver dig bare problemer før eller siden - specielt når fabrikanten ikke opdaterer drivers, som Lenz ikke har gjort på deres USB-interface i snart 8 år! Produktet er dødt, hvis du spørger mig.

I dag bør man satse på netværksbaserede enheder som Lenz' LAN interface nummer 23151. Her kræves ingen drivere.

Det kan godt være du får det andet billigt, men det du betaler mindre i kroner og ører, får du lov til at betale ekstra i tårer og frustrationer.

Like 2 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 119

PB

Uha - det må du ikke sige for højt. Min gamle Li101f må ikke høre det - nu har den kørt i vel 10 år - de sidste mange år på en windows 7 maskine via rs232-porten uden drivere og uden problemer - og den skulle helst ikke få nøkker  Smile :)

Men bortset fra det - så ville jeg da også købe LAN interfacet, hvis jeg skulle købe en ny i dag - men helt ubrugelig er den gamle altså ikke.

mvh

Niels Kristiansen

P.S. I øvrigt er det påfaldende hvor mange problemer der er med 'moderne' systemer sammenlignet med de gamle, uopslidelige (og fuldt opdaterede) Lenz systemer.

Like 2 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Er der problemer med nye systemer? Min CS2 kører upåklageligt og har gjort det siden jeg købte den.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

DCC

Indlæg: 359

PB

nktog skrev:

Uha - det må du ikke sige for højt. Min gamle Li101f må ikke høre det - nu har den kørt i vel 10 år - de sidste mange år på en windows 7 maskine via rs232-porten uden drivere og uden problemer - og den skulle helst ikke få nøkker  Smile :)

Men bortset fra det - så ville jeg da også købe LAN interfacet, hvis jeg skulle købe en ny i dag - men helt ubrugelig er den gamle altså ikke.

mvh

Niels Kristiansen

P.S. I øvrigt er det påfaldende hvor mange problemer der er med 'moderne' systemer sammenlignet med de gamle, uopslidelige (og fuldt opdaterede) Lenz systemer.

du må sige til hvis du vil skille dig af med dit interface.

__________________

 

/Brian Ottens

----------------------------------------------------------------------------

Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer:  Version 9, 

Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT  RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01

Peco Spor kode 75

 

www.mdmjk.dk

www.karensvej7.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.