Picture

JakobDSB

Modeltog

Indlæg: 68

PB

Købes: ACME 60112 DSB EA 3002 DC

Hej, jeg søger en MG Togmodelle/ACME DSB EA  ød/sort 3002 DC. Jeg er villig til at give en god pris!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Det er desværre urimeligt sjældent, at Ea 3002 er til salg og når den endelig er til salg, så er prisen ofte også "urimelig". Det vil sige, sådan er det jo med hensyn til udbud og efterspørgsel.

Jeg tror vi er rigtig mange der håber på, at A.C.M.E. snart udsender Ea 3010, som nu har været lovet i de sidste 3 til 4 år. Så den kan du måske bruge istedet for 3002 Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 Opret en søgeagant på Ebay.

 

Det hænder der er en til salg derinde, og de bliver typisk solgt for ca. 2800, 3000,- for en analog..  :)

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Selvom jeg allerede har 3002 , så har jeg faktisk stadig oprettet en søgeagent på Ebay. Jeg tror det er 2 år siden, at jeg har fået en melding om én til salg  Puzzled

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

LasseSteen skrev:

Selvom jeg allerede har 3002 , så har jeg faktisk stadig oprettet en søgeagent på Ebay. Jeg tror det er 2 år siden, at jeg har fået en melding om én til salg  Puzzled

LasseSteen skrev:

Selvom jeg allerede har 3002 , så har jeg faktisk stadig oprettet en søgeagent på Ebay. Jeg tror det er 2 år siden, at jeg har fået en melding om én til salg  Puzzled

 

 

Det var kattens !! Jeg bød selv på én derinde, for ca. 2 måneder siden !!  

 

Kan ikke huske præcis hvilken det var, men den var rød/sort

 

Problemet med søgeagenter kan skyldes, at sælger ikke altid får formuleret annoncen rigtig.

 

I nogle tilfælde er ACME skrevet som A.C.M.E - Kan det være der, problemet ligger ?

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Kim Stapelfeldt skrev:
 

I nogle tilfælde er ACME skrevet som A.C.M.E - Kan det være der, problemet ligger ?

Ja, så har min annonce-agent da ikke været god nok  Laughing out loud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

MY

Ingen

Albertslund

Indlæg: 2

PB

Kunne du lægge et billede op eller sende den til min Mail, 2620danmark@gmail.com 

mvh

MY

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Så er der en blå EA tll salg på Ebay (Desværre en blå..)

 

"Buy now" pris 4500,-

 

Jeg håber ved gud, Acme snart kommer med deres nye udgaver, så vi slipper for at se priserne på modellerne stige til sådan et niveau.

 

Men sådan er det jo desværre.... "Udbud og efterspørgsel"....       Smile

 

https://www.ebay.com/itm/ACME-60113-DSB-E-Lok-Typ-EA-3007-Kristine-Meyer...

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Denne gang havde min Ebay annonce agent "fanget" den  Laughing out loud

Min sikke da en "pervers" pris. Men ja, som du skriver . . . udbud og efterspørgsel.

Kom nu med de nye Ea´ere A.C.M.E. folkens  Stare

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Mon ikke det var bedre at en rigtig producent begyndte at lave dem? Märklin, Roco eller PIKO.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Bent_P skrev:

Mon ikke det var bedre at en rigtig producent begyndte at lave dem? Märklin, Roco eller PIKO.

   

 

Jeg er næsten tilbøjelig til at give dig ret......

 

ACME´s modeller er super flotte, men den u-seriøsitet der har omgærdet de EA modeller gennem SÅ mange år, begynder ærlig talt at virke en småle tåbeligt.... 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Kim Stapelfeldt skrev:

 

Så er der en blå EA tll salg på Ebay (Desværre en blå..)

 

"Buy now" pris 4500,-

 

Jeg håber ved gud, Acme snart kommer med deres nye udgaver, så vi slipper for at se priserne på modellerne stige til sådan et niveau.

 

Men sådan er det jo desværre.... "Udbud og efterspørgsel"....       Smile

 

https://www.ebay.com/itm/ACME-60113-DSB-E-Lok-Typ-EA-3007-Kristine-Meyer...

Orv, den har jeg med lyd - ikke analog som i annoncen - gad vide hvad den kan indbringe? Smile

Købte den for 1700,- brugt i AC, pillede slæbesko af og flyttede 2 ledninger, da blev det til en DC med Lyd

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Bent_P skrev:

Mon ikke det var bedre at en rigtig producent begyndte at lave dem? Märklin, Roco eller PIKO.

Helt klart, absolut.
Men jeg tror desværre chancerne for, at én af de store producenter kaster sig over Ea´eren, er lig nul. Det kræver en ny produktudvikling helt fra bunden af. Der findes ingen forme i producenternes eksisterende sortiment, der kan anvendes.
Alt det for et lokomotiv der kun kørte/kører i Danmark, Bulgarien og Rumænien og måske kun kan sælges i højst et par få hundrede eksemplarer. Der vil nok ikke være meget salg i en Ea´er udenfor de 3 landes grænser. Så det tror jeg simpelthen ikke på, selvom jeg ville elske en Ea fra f.eks. Roco eller i PIKO´s Expert sortiment.

Største chance for en re-produktion af Ea´eren er hvis MCK beslutter sig for det . . . og det har jeg meget længe håbet på og håber stadig. Det samme med Eg´eren, som jeg må sige (sorry Heljan) bare ikke er godt nok udført. 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

Den kommer aldrig. Det løb er kørt for længe siden. Hvornår har vi også sidst set ACME repræsenteret i Danmark? Det er vidst ved at være lang tid siden.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Jeg tror at du har ret. Vis produktet ikke er interesant for de store spillere, kan A.C.M.E. næppe helller lave nogle penge på det.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Bent_P skrev:

Jeg tror at du har ret. Vis produktet ikke er interesant for de store spillere, kan A.C.M.E. næppe helller lave nogle penge på det.

Men nu er der jo den forskel, at A.C.M.E. allerede har formen klar, så der er "kun" er tale om genoptryk med et andet litreringstryk.

Jeg er sikker på, at Ea´eren nok skal komme fra A.C.M.E. igen, selvom den nu har været annonceret første gang for mere end 5 år siden.

Jeg køber en del A.C.M.E. produkter og jeg har endnu ikke oplevet. at de har annulleret et produkt.

Der går faktisk ofte mange år fra modellerne er blevet annonceret i kataloget til de rent faktisk udkommer.

Et eksempel er f.eks Sggrss80 vognene fra A.C.M.E.  De er først udkommet i år, men har været annonceret for mange år siden.

Jeg har stadig forudbestillinger på A.C.M.E. produkter der er foretaget for 4 og 5 år siden

Alt godt kommer til den der venter  Smile

 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

Og Lippe har stadig EA på pogrammet

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Zubeh%C3%B6r/Zubeh%C3%B6r/de/liste....

på side 10 er de røde også sat op , så mon ikke på et tidspunkt

Christian

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.