I sådanne situtationer med et stort samlet lot, har det været nævnt før; du vil få mere ud af det ved at splitte samlingen op. Eksempelvis kunne jeg nemt forestille mig at nogen kun vil være interesserede i køreledningerne osv. En ekstra trafo, er der helt sikkert også en del der kan bruge. Og der er jo fx også nogle flotte lokomotiver.
Der er mere arbejde forbundet med det, men det kan nok bedst betale sig. Og så overvej evt. internetauktion også, selv om det koster gebyr. Der kan du også selv fastsætte evt. startpriser at gå ud fra.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
I sådanne situtationer med et stort samlet lot, har det været nævnt før; du vil få mere ud af det ved at splitte samlingen op. Eksempelvis kunne jeg nemt forestille mig at nogen kun vil være interesserede i køreledningerne osv. En ekstra trafo, er der helt sikkert også en del der kan bruge. Og der er jo fx også nogle flotte lokomotiver.
Der er mere arbejde forbundet med det, men det kan nok bedst betale sig. Og så overvej evt. internetauktion også, selv om det koster gebyr. Der kan du også selv fastsætte evt. startpriser at gå ud fra.
Mvh
Claus
Hej Claus
Jeg er også overbevidst om at jeg bør splitte tingene op, men det kunne jo være. Folk må gerne henvende sig, hvis de er interesseret i noget af det, så må vi tage den derfra. Jeg har personligt ikke solgt modeltog før, så jeg tager gerne imod de gode råd. Internetauktioner vil jeg kigge lidt nærmere på. Her snakker vi primært om QXL?
Den største internetauktion i DK i øjeblikket, og dermed der flest vil se på tingene, det er QXL. Som nævnt er der gebyrer, men det er nok det der bedst kan svare sig.
Lima-tingene er ikke så interessante igen, der er et hav af det ude (der var fx temmelig meget Lima i Skørring til byttemarkedet her for nylig). Der skal dog nok være købere til det. Men fx det store damplokomotiv, ICE-toget; MO-vognen og CPS-styrevognen vil med fordel kunne sælges for sig. Det samme med trafoerne. Og selvfølgelig køreledningerne. Husene kunne splittes op i mindre lots. Der er også en kategori for dem på QXL. Det samme med skinnerne og bilerne.
MO-vognen og CPS´eren vil kunne give nogen rimelige priser. En MO´er ekstra kan man nemlig altid bruge.
Fra egen erfaring når der har været solgt lidt ud af samlingen, ved jeg at det gælder om at lave så udførlige auktionsbeskrivelser som muligt. Det vil give de bedste slutpriser. Men der er naturligvis ingen garanti. Du kan så evt. vælge at sætte en mindstepris/startpris på de mest kostbare af tingene.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Den største internetauktion i DK i øjeblikket, og dermed der flest vil se på tingene, det er QXL. Som nævnt er der gebyrer, men det er nok det der bedst kan svare sig.
Lima-tingene er ikke så interessante igen, der er et hav af det ude (der var fx temmelig meget Lima i Skørring til byttemarkedet her for nylig). Der skal dog nok være købere til det. Men fx det store damplokomotiv, ICE-toget; MO-vognen og CPS-styrevognen vil med fordel kunne sælges for sig. Det samme med trafoerne. Og selvfølgelig køreledningerne. Husene kunne splittes op i mindre lots. Der er også en kategori for dem på QXL. Det samme med skinnerne og bilerne.
MO-vognen og CPS´eren vil kunne give nogen rimelige priser. En MO´er ekstra kan man nemlig altid bruge.
Fra egen erfaring når der har været solgt lidt ud af samlingen, ved jeg at det gælder om at lave så udførlige auktionsbeskrivelser som muligt. Det vil give de bedste slutpriser. Men der er naturligvis ingen garanti. Du kan så evt. vælge at sætte en mindstepris/startpris på de mest kostbare af tingene.
Mvh
Claus
Jeg takker for det meget informative svar. Det vil jeg virkelig overveje det der. Dog vil jeg nok indtil nu køre tråden her nogle dage endnu. Som sagt man kan byde løs på noget af det som man vil.
Folk plejer at være meget flinke til at melde ud med hvad man er interesseret i herinde
Mit indtryk af byttemarkedet i Skørring, var at det var meget købers marked i øjeblikket. Det er virkelig store mængder af modeltog der er ude. I grunden heller ikke så mærkeligt, når man fx tænker på alt det danske modeltog, vi er blevet beriget med her i de senere år. Det er jo et rent slaraffenland
Og derfor er en Lima MZ heller ikke helt så interessant igen, pga. alle de langt bedre MZ-modeller der er kommet ud. Men kan forstå på det, at vælger man fx at digitalisere en Lima MZ med den rigtige decoder, så kan den komme til at køre ganske hæderligt.
Standarden for vogne er også hævet ganske betragteligt. Fx når man ser de vogne Heljan og Hobbytrade er kommet frem med i de senere år.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
I sådanne situtationer med et stort samlet lot, har det været nævnt før; du vil få mere ud af det ved at splitte samlingen op. Eksempelvis kunne jeg nemt forestille mig at nogen kun vil være interesserede i køreledningerne osv. En ekstra trafo, er der helt sikkert også en del der kan bruge. Og der er jo fx også nogle flotte lokomotiver.
Der er mere arbejde forbundet med det, men det kan nok bedst betale sig. Og så overvej evt. internetauktion også, selv om det koster gebyr. Der kan du også selv fastsætte evt. startpriser at gå ud fra.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
MichaelF
Indlæg: 4
I sådanne situtationer med et stort samlet lot, har det været nævnt før; du vil få mere ud af det ved at splitte samlingen op. Eksempelvis kunne jeg nemt forestille mig at nogen kun vil være interesserede i køreledningerne osv. En ekstra trafo, er der helt sikkert også en del der kan bruge. Og der er jo fx også nogle flotte lokomotiver.
Der er mere arbejde forbundet med det, men det kan nok bedst betale sig. Og så overvej evt. internetauktion også, selv om det koster gebyr. Der kan du også selv fastsætte evt. startpriser at gå ud fra.
Mvh
Claus
Hej Claus
Jeg er også overbevidst om at jeg bør splitte tingene op, men det kunne jo være.
Folk må gerne henvende sig, hvis de er interesseret i noget af det, så må vi tage den derfra.
Jeg har personligt ikke solgt modeltog før, så jeg tager gerne imod de gode råd. Internetauktioner vil jeg kigge lidt nærmere på. Her snakker vi primært om QXL?
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Den største internetauktion i DK i øjeblikket, og dermed der flest vil se på tingene, det er QXL. Som nævnt er der gebyrer, men det er nok det der bedst kan svare sig.
Lima-tingene er ikke så interessante igen, der er et hav af det ude (der var fx temmelig meget Lima i Skørring til byttemarkedet her for nylig). Der skal dog nok være købere til det. Men fx det store damplokomotiv, ICE-toget; MO-vognen og CPS-styrevognen vil med fordel kunne sælges for sig. Det samme med trafoerne. Og selvfølgelig køreledningerne. Husene kunne splittes op i mindre lots. Der er også en kategori for dem på QXL. Det samme med skinnerne og bilerne.
MO-vognen og CPS´eren vil kunne give nogen rimelige priser. En MO´er ekstra kan man nemlig altid bruge.
Fra egen erfaring når der har været solgt lidt ud af samlingen, ved jeg at det gælder om at lave så udførlige auktionsbeskrivelser som muligt. Det vil give de bedste slutpriser. Men der er naturligvis ingen garanti. Du kan så evt. vælge at sætte en mindstepris/startpris på de mest kostbare af tingene.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
MichaelF
Indlæg: 4
Den største internetauktion i DK i øjeblikket, og dermed der flest vil se på tingene, det er QXL. Som nævnt er der gebyrer, men det er nok det der bedst kan svare sig.
Lima-tingene er ikke så interessante igen, der er et hav af det ude (der var fx temmelig meget Lima i Skørring til byttemarkedet her for nylig). Der skal dog nok være købere til det. Men fx det store damplokomotiv, ICE-toget; MO-vognen og CPS-styrevognen vil med fordel kunne sælges for sig. Det samme med trafoerne. Og selvfølgelig køreledningerne. Husene kunne splittes op i mindre lots. Der er også en kategori for dem på QXL. Det samme med skinnerne og bilerne.
MO-vognen og CPS´eren vil kunne give nogen rimelige priser. En MO´er ekstra kan man nemlig altid bruge.
Fra egen erfaring når der har været solgt lidt ud af samlingen, ved jeg at det gælder om at lave så udførlige auktionsbeskrivelser som muligt. Det vil give de bedste slutpriser. Men der er naturligvis ingen garanti. Du kan så evt. vælge at sætte en mindstepris/startpris på de mest kostbare af tingene.
Mvh
Claus
Jeg takker for det meget informative svar. Det vil jeg virkelig overveje det der. Dog vil jeg nok indtil nu køre tråden her nogle dage endnu. Som sagt man kan byde løs på noget af det som man vil.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Folk plejer at være meget flinke til at melde ud med hvad man er interesseret i herinde
Mit indtryk af byttemarkedet i Skørring, var at det var meget købers marked i øjeblikket. Det er virkelig store mængder af modeltog der er ude. I grunden heller ikke så mærkeligt, når man fx tænker på alt det danske modeltog, vi er blevet beriget med her i de senere år. Det er jo et rent slaraffenland
Og derfor er en Lima MZ heller ikke helt så interessant igen, pga. alle de langt bedre MZ-modeller der er kommet ud. Men kan forstå på det, at vælger man fx at digitalisere en Lima MZ med den rigtige decoder, så kan den komme til at køre ganske hæderligt.
Standarden for vogne er også hævet ganske betragteligt. Fx når man ser de vogne Heljan og Hobbytrade er kommet frem med i de senere år.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.