Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Weinert 2018

Weinert 2018: https://www.hesse-hamburg.de/news/weinert2018.pdf

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

http://www.mein-gleis.de/images/html5/mg-2018/index.html#issue/1

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

Kender ikke  Weinert, men det må være toppen af poppen? Kan se deres store radius skiftespor er 37 cm mens det tilsvarende Peco er 25 cm. Weinert er en tak mere realistisk end hvad jeg ellers har set inklusiv Peco, men dyrt! Det store skiftespor koster 500 kr. mens Peco's fås til knap 200 kr. Er der mon nogen der bruger Weinert i DK?

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Sporhunden skrev:
Kender ikke  Weinert, men det må være toppen af poppen?

Jep. Weinert distribuerer også Peco i Tyskland, de skriver direkte, at de har samme skinneprofil som Peco code 75 - og da flekssporet også ligner Pecos konstruktion, vil jeg gætte på, at Weinert får sporet fremstillet hos Peco. Ikke noget galt i det - tværtimod.

Citat:
Er der mon nogen der bruger Weinert i DK?

Det må der være: Jeg har ihvertfald stået med de store skifter i hånden hos min forhandler, der havde skaffet dem hjem til en anden kunde.

Og så tror jeg, vi er ret mange, der bruger andre dele af Weinerts sortiment. Jeg har ihvertfald en hel kasse med forskellige Weinert-dele, der skal monteres på vores anlæg. Men har desværre måttet erkende, at vi ikke får plads til de store skifter på vores kommende anlæg.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Sporhunden

Indlæg: 71

PB

Lidt underligt at have anskaffet en masse Peco, og så finder man noget man bare MÅ have istedet for. Måske man kan kombinere?

__________________

HO bane DK kørsel epoke IV

Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.