Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Vollmer ender produktion i 2014

Vollmer ender produktion i 2014

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Det var virkelig sørgelige nyheder  Sad

Jeg har selv en del Vollmer bygning m.m. og de hører efter min mening virkelig til den flottere og mere detaljerede ende. Sørgeligt  Puzzled

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Vollmer har et par byhuse og industribygninger der kan "fordanskes", men ellers er der ikke rigtig noget for dem der kører dansk, så det går også videre uden Vollmer.

Men selvfølgelig er det en ærgerlig situation at komme i.

Der er naturligvis ingen, der vil overtage den eksisterende forretning inklusive medarbejdere etcetera. 90% af sortimentet er jo også temmelig gammelt - læs forældet. Så det bliver nok afviklet og de aktiver der er noget værd bliver så solgt...

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.341

PB

Ja, det er en stor skam Sad

Vollmer har de sidste 45 år leveret ting til mine anlæg. Ikke så meget huse; men gruskompagniet til læsning af vogne, baggrunde, rørlager,kedelhus med den store skorsten, rundremiser, spændværker (kun Faller har nogle tilsvarende; men ikke så filigrane), arkader, rækværk, og broer - samt alle mulige småting.

 

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Smadder aergeligt!

De har nogle meget interesante og originale huse. -Og som naevnt; et meget komplet tilbehoers-udvalg.
Selv har jeg rigtig mange af deres byhuse. -Men ogsaa perroner og andre bane-bygninger.

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.