Picture

NorthernWindRR

København Ø

Indlæg: 208

PB

Udlejning af lokale ca 55m2 i 120cm højde

Hej Allesammen!

Lokale udlejes til klub jernbane/modul.

Ca 55m2 i 120cm højde. Ingen vinduer. Isoleret & strøm, selvfølgelig. Loft lav 1 sal. Skråvægge. Egen indgang. Parkering. Adgang til toilet. Tæt på Humlebæk station, ca 5min.

Leje 5000,-kr + forbrug.

Mvh.

NWRR

__________________

Modeljernbane, r en helvedes masse arbejde som skal udliciteres. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

Fedt.. Det er jo et rum som er perfekt hvis en samling velhavende dværge vil starte en modeltogsklub.. Smile

Like 4 kan lide
Top

Picture

NorthernWindRR

København Ø

Indlæg: 208

PB

Øhhh????????????????

Rummet r 55m2 i 120cm højde, det r vel den gense højde for modeljernbaner, eller r jeg helt blank i hvordan jeg skulle udtrykke det skrifteligt?

NWRR

__________________

Modeljernbane, r en helvedes masse arbejde som skal udliciteres. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

 

 

foreksempel

 

vægge lodret til højde 120 cm - derefter skråvægge - hvis det er det der menes ( hvad er vinklen på skråvæggen. Er det et stort lokale ?

så der bare det med lejen  + forbrug - er det mdr eller årlig.?

hvis mdr,-  så er et klubkontigent meget normalt i mjk klubber på 100 - 150 kr mdr - så det vil sige at der skal være 50 medlemmer - og så er der vist ikke meget plads tilbage til at bygge

anlæg på - såfremt alle 50 medlemmer møder op.

Ikke engang hvis det er mindre begunstigede horisotalt udviklede personer ( det hedder det vist i politisk korrekt talemåde - ligesom en -

og det må man ikke sige - "boligløs bænkbums" - som politisk korrekt hedder alternativ boligbesidder !!

 

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

NorthernWindRR skrev:

Øhhh????????????????

Rummet r 55m2 i 120cm højde, det r vel den gense højde for modeljernbaner, eller r jeg helt blank i hvordan jeg skulle udtrykke det skrifteligt?

NWRR



Hvordan det skulle formuleres, godt spørgsmål.. Smile Jeg misforstod i hvert fald din formulering..

ps. din E knap på dit tastatur virker vist ikke så godt. Wink

 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Måske det ville hjælpe på forståelsen, hvis der blev oplyst længde og bredde på rummet. Og derefter om det er muligt at stå oprejst i lokalet, f eks ved at oplyse om højde til loft i midten af rummet samt en hældningsgrad på eventuelle skråvægge.

Men 55 m2 er ikke alverden - med mindre man kører spor N og der kun skal være plads til en enkelt person eller to.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Er det årlig leje de 5000kr ? Det ku godt være interessant.

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

NorthernWindRR

København Ø

Indlæg: 208

PB

Ja min e knap r i udu! Cool

Det r mdr leje.

Nuvel, det bliver ikke aktuelt at udleje det til jernbane. Det kan jeg regne ud. Tja......det var et forsøg værd.

Rummet r 4*15m

NWRR

 

 

__________________

Modeljernbane, r en helvedes masse arbejde som skal udliciteres. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på boligpriser i Humlebæk, eller andre steder i landet....

 

Og heller ikke fordi, jeg har nogen interesse i at forsvare denne annonce.... Men helt ærligt.... I mener det da ikke seriøst, når i spørger om de 5000,- er i årlig leje..!!???  

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

 

 

jo da - ganske og helt seriøst

 

personligt kendskab :

5-7 klubber der har husleje og forbrug ( mellem 100 - 200 m2 ) : 0 kr årlig ( boligforeninger, skoler og lign ) + nogen af dem endda får tilskud

2 klubber der har husleje og forbrug ( over 200 m2 ) : omkring 20.000 kr årlig ( erhvervslejemål )

2 klubber der har lejet huse ( husleje og forbrug + over 200 m2 ) også omkring 20000 årlig ( privat og erhverv )

1 klub der har lejet grund på 15000 m2 til ca 50000 årlig

og der skal nok være flere klubber der har det på samme måde

og jeg har selv flere end 55 m2, incl køkken, bad, vinduer, telefon, TV og internet, ingen skråvægge - og betaler mindre end 5000 x 12 årlig i husleje og forbrug.( og ingen tilskud af nogen art )

 

jo - så aldeles seriøst.

 

så tror ikke at nogen der vil starte/opbygge en klub ( mange gange er det 3 - 10 personer ) har lyst til at betale mdr klubkontigent mellem ca 1700 (3) og 500 (10) kr pr næse - hvortil der også skal indkøbes  ting og sager til at opbygge anlægget oveni ??!! - hvortil der privat også skal købes materiel

 

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Så du mener med andre ord, at 416,- om måneden er realistisk for et 55 kvadratmeter stort isoleret lokale, med strøm, adgang til toilet og parkering i området nord for København..??

 

Om nogle klubber har gratis lokaler, skal jeg ikke kunne sige... Det er selvfølgelig en mulighed, i form af skoler, institutioner osv.

 

1666,- om måneden (20.000,- om året) incl. forbrug for et hus der er over 200 kvadratmeter..!?

 

Lad mig gætte...:  Der er IKKE i Hornbæk-området.... Smile

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Kim Stapelfeldt skrev:

Så du mener med andre ord, at 416,- om måneden er realistisk for et 55 kvadratmeter stort isoleret lokale, med strøm, adgang til toilet og parkering i området nord for København..??

 

Om nogle klubber har gratis lokaler, skal jeg ikke kunne sige... Det er selvfølgelig en mulighed, i form af skoler, institutioner osv.

 

1666,- om måneden (20.000,- om året) incl. forbrug for et hus der er over 200 kvadratmeter..!?

 

Lad mig gætte...:  Der er IKKE i Hornbæk-området.... Smile

 

 

Kim Stapelfeldt skrev:

Så du mener med andre ord, at 416,- om måneden er realistisk for et 55 kvadratmeter stort isoleret lokale, med strøm, adgang til toilet og parkering i området nord for København..??

 

nej - og det har jeg aldrig påstået - men 5000 er nok for meget for en modelbane klub eller nogle folk der søger et lokale et en modeljernbane

 

Om nogle klubber har gratis lokaler, skal jeg ikke kunne sige... Det er selvfølgelig en mulighed, i form af skoler, institutioner osv.

 

yes - og det er det jeg har skrevet - har selv været medlem i flere igennem årene - alt efter hvor jeg nu boede - hvor det har været sådan

 

1666,- om måneden (20.000,- om året) incl. forbrug for et hus der er over 200 kvadratmeter..!?

 

og yes - er selv medlem det ene sted - og der er endda 2 huse

 

Lad mig gætte...:  Der er IKKE i Hornbæk-området.... Smile

 

nej - og heller ikke i Humlebæk området ( for det er ikke alle der har "jord" i hovedet  :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

 

et eksempel

 

der var en grund til køb/leje på sådan ca 15000 m2 - blev forhåndsvuderet til ca 800.000 salgspris eller årlig leje sådan ca 50000 for langtidsleje med mulig option for køb hvor noget af lejen fragik i den endelig købspris.

så var der en der mente at den skulle vuderes - og der blev af alle indforskrevet et ejendomsmæglerfirma fra Nordsjælland:

vudering 4000000. !!!!!!!!!! 

tja - men enden på det hele blev det første grundlag, idet grunden er tidligere industrigrund, lettere forurenet, der må kun bygges indrustri eller lign og der ligger en stor indrustri som nabo - ok den ligger tæt på vand, strand, lystbådehavn, tog og strand - meeeeen

  

mvh

henning h087

 

ps

et andet sted ved jeg at et kælderlokale på ca 25 m2 kan lejes for 100 kr mdr incl forbrug af strøm, dog er der ikke toilet - men der er det i nærheden (lejligheder) - endvidere kan der lejes flere - hvis altså der er nogen ledige - og er forberedt for at der kan laves åbning imellem den - og der kan gives tilladelse til at bore huller imellem dem - og det har jeg selv været med til - og der er endvidere lavet køkken og toilet ( boligforening ) dog skulle/skal der ikke betales leje og forbrug - da det er en klub, som endda kan søge om ekstra tilskud/lån til forbedringer mm !!

 

så jo - det er nok det mange mjk folk ønsker der skulle være noget mere af - men......

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Kim Stapelfeldt skrev:
Så du mener med andre ord, at 416,- om måneden er realistisk for et 55 kvadratmeter stort isoleret lokale, med strøm, adgang til toilet og parkering i området nord for København..??

Jeg lejer en kælder midt i Rungsted på 80 m² for 2.500 om måneden. Også her er der opvarmning, adgang til toilet og parkering. Men i modsætning til tilbuddet ovenfor er der 2,30 m til loftet og ingen skråvægge, så det er et langt mere reelt lokale.

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:
Jeg lejer en kælder midt i Rungsted på 80 m² for 2.500 om måneden. Også her er der opvarmning, adgang til toilet og parkering. Men i modsætning til tilbuddet ovenfor er der 2,30 m til loftet og ingen skråvægge, så det er et langt mere reelt lokale.

Se, dér kan der jo laves en nydelig lille modeljernbane...?! Wink

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henrik.

hxmiesa skrev:
Se, dér kan der jo laves en nydelig lille modeljernbane...?! Wink

Lige præcist - og det er også under overvejelse, men afhænger af resultatet af en kommende flytning.

En anden mulighed kunne være denne:

http://janfog.dk/sag/middelgrundsfortet/

Med 7-8 km. gange og kassematter burde det være muligt at realisere min gamle drøm om at bygge hele den Østjyske Længdebane fra Skagen til grænsen i H0 - og så er der endda plads til det løse... Smile

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.