Jeg har nævnte maskine i digital udgave, som er begyndt at køre rigtig dårligt. Specielt under baglæns kørsel kører den hakkende for undertiden at gå helt i stå. Skinnerne er nyrensede og hjulene er renset med TRIX 66602 rensebørste, uden resultat. Andre maskiner med cirka samme hjulafstand har ingen problemer. Jeg mistænker strømoptaget på højre side, men det er næsten umuligt at komme ind til.
Er der nogen forslag til rensning af strøm optaget? Jeg har sådan en renseting til at rense ting neddyppet i vand med vibrationer, men kan det anbefales?
Bjarne
ptmadsn
Hej Bjarne!
Har du renset hjulene på bagsiden hvor strømoptag rører, evt. med rense benzin på en klud.
Venlig hilsen
Peter Madsen
bl
Pensionist
Greve
Nu har jeg, det hjalp! Det er dog ikke let, tolerancen er lille. Men jeg roder stadig med problemet, mistænker også elektriske problemer med sporet.
Tak for svar!
Bjarne
ptmadsn
Hej Bjarne!
Tak for tilbagemelding!
Har du reservedelslisten til 22121?, hvis ikke er den her: //www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=2&artikelnummer=22121&lang=1
Strømoptag i venstre side sker igennem hjullejer direkte til hovedrammen med forbindelse til dekoder.
Strømoptag i højre side er monteret på item 50. Det ligner en plaststøbning med de påmonterede strømoptag med forbindelse til dekoder, item 50 er tilsyneladende clipset op under hovedrammen.
Ved hjælp af lidt teknisk snilde burde man kunne løs gå clips i de 4 hjørner og trække item 50 nedefter for derefter at rense og justere strømoptag.
God arbejdslyst.
Venlig hilsen
Peter Madsen
bl
Pensionist
Greve
Det skal prøves. Jeg vender tilbage!
Bjarne