Enig, de er gode. Jeg er faktisk ret sikker på at 1104 gik "død" med - den har stået stille meget længe. Så jeg vil mene der er tale om dobbelttraktion med en passiv 1104 i midten.
Peter
__________________
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Det ser stadigvæk fedt ud med trippel traktion, eller for den sags skyld 7 dobbelt.
Lille historie fra det virkelige liv: En af mine kammerater var med på en tur hvor de havde 6 lok & et der bare skulle fragtes.
De bragede igennem Roskilde med +140km/t, noget af en oplevelse for passagere på perronen.
Han havde noget af en Gong Ho opfattelse af at kører tog.
Yder mere fortalte han, at de skulle flytte en MZ`er fra Otto Busse værkstedet, som optog plads, men havde ikke fået monteret udstødningsrør, de startede den op, med det resultat, at da de satte den i stilling 3, som er den mindste indstilling for at kunne køre, blev de ringet op fra Hovedebanegården, om hvad fanden de havde gang i.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 998
https://www.youtube.com/watch?v=InToSQriBwo
Han laver faktisk nogle fede videoer.
Enig, de er gode. Jeg er faktisk ret sikker på at 1104 gik "død" med - den har stået stille meget længe. Så jeg vil mene der er tale om dobbelttraktion med en passiv 1104 i midten.
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
AE800
Indlæg: 68
Bevares Peter!
Det ser stadigvæk fedt ud med trippel traktion, eller for den sags skyld 7 dobbelt.
Lille historie fra det virkelige liv: En af mine kammerater var med på en tur hvor de havde 6 lok & et der bare skulle fragtes.
De bragede igennem Roskilde med +140km/t, noget af en oplevelse for passagere på perronen.
Han havde noget af en Gong Ho opfattelse af at kører tog.
Yder mere fortalte han, at de skulle flytte en MZ`er fra Otto Busse værkstedet, som optog plads, men havde ikke fået monteret udstødningsrør, de startede den op, med det resultat, at da de satte den i stilling 3, som er den mindste indstilling for at kunne køre, blev de ringet op fra Hovedebanegården, om hvad fanden de havde gang i.
Se, det er Rock`N`Roll!
O
PerR
Indlæg: 72
jeg kan godt forstå at du er begejstret for turen gennem Roskilde, men så vidt jeg husker, så er der to ting der gør at den ikke kan være helt sand:
1. max hastigheden for et tog som du beskriver er 120 km/t på grund af lav bremseprocent
2. max hastighed gennem Roskilde er 120 km/t
Fortsat god sommer
Mvh Per
Marklin K/(C) skinner / Marklin CS3+ (60216) /CS2 (60214, 60215) / Marklin 60061/60101 / 60174 Booster / MS1 / MS2
Tilbehør : 7286 Drejeskive(analog) Applikationer : Marklin Mobilstation (Android), iTrain PC software
nktog
Indlæg: 119
Hvis historien er fra før ATC kan den godt være sand (selvom det også bare kan være at overdrivelse fremmer forståelsen)
Det er heller ikke alle der holder sig til 80 på landevejen...
mvh
Niels Kristiansen