Ja, det er nu hollandsk. Tekno blev grundlagt 1. september 1928 som Tekno Dansk Legetojs Industri af blikkenslager A. Siegumfeldt i Vanløse. Efter Anden Verdenskrig åbnede virksomheden flere udenlandske filialer. Grundlæggeren døde i 1969. Så gik det ned ad bakke og i 1972 var det slut. Firmanavnet og maskinerne blev overtaget af hollandske Vanmin fra Voorburg (nær Haag), og produktionen blev videreført i Holland under navnet Tekno Toys.
mvh, Gert
Webmaster
Er Tekno nu blevet et hollandsk firma?
MVH
Lars
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Ja, det er nu hollandsk. Tekno blev grundlagt 1. september 1928 som Tekno Dansk Legetojs Industri af blikkenslager A. Siegumfeldt i Vanløse. Efter Anden Verdenskrig åbnede virksomheden flere udenlandske filialer. Grundlæggeren døde i 1969. Så gik det ned ad bakke og i 1972 var det slut. Firmanavnet og maskinerne blev overtaget af hollandske Vanmin fra Voorburg (nær Haag), og produktionen blev videreført i Holland under navnet Tekno Toys.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Det fandt jeg også ud af, da jeg læste Wikipedia.
Men jeg er nu glad for, at jeg stadig har et par store kasser med de go'e gamle "ægte" Tekno biler fra Danmark.
MVH
Lars
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Bare rolig, jeg har endnu ikke hørt om, at 'vi' overtager LEGO.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
fkm
IT-Systemadministrator
Det fandt jeg også ud af, da jeg læste Wikipedia.
Men jeg er nu glad for, at jeg stadig har et par store kasser med de go'e gamle "ægte" Tekno biler fra Danmark.
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker