Hej
Jeg fandt til min store glæde over jeres forum for et par uger siden, sagen er at jeg har arvet min morfars samling af tog. Og Gud hvor hvor er jeg imponeret og hvilket arbejde der ligger i og bygge en bane op, og ikke mindst den orden som også min morfar har haft i alt ting. Samlingen er forholdsvis velholdt og har altid stået i opvarmet garage så ingen rust på skinner eller noget. Familine mener at det er samlet i årene 69-75 - og det er også hvad jeg kommer frem til af katalogerne. jeg har haft alle lokomotiver i gang og de virker.
Efter og have siddet med det selv i et par uger, er jeg blevet klar over at jeg ikke har tålmodigheden endnu til og bygge jernbane selv. (24 år)
Derfor skriver jeg til jer.
For jeg vil gerne gemme banen til senere i livet men viser det sig at den er "mange" penge værd er det måske det bedste for mig og lade den gå!
Jeg glæder mig til og høre jeres input!
I kan på dette link se billeder https://photos.app.goo.gl/uKb7Lnf17sCj353R8
Jeg har lavet en liste over tingene den kommer her:
Märklin Togbane 1969-1975
Lokomotiver: 10 stk.
Lokomotiv 3028 - Fungere
Tender lokomotiv 3000 - Fungere m lys - Original kasse
Tender lokomotiv 3000 - Fungere
Tender lokomotiv 3031 – Fungere - Original kasse
Personenzug lokomotiv 3003 – Fungere – Original kasse
Rangier lokomotiv 3001 – Fungere m lys – Original kasse
3021 – Fungere m lys
Marklin HO 3005– Fungere m lys
Marklin HO 3005– Fungere m lys
Marklin HO 3048 – Kan kører men har to ”løse” hjul på venstre side, se billede
Vogne: 35 stk.
1x spatenbrau munchen 4654 - Original æske
3x 4038 - Original æske
1x 4017- Original æske
1x 4035- Original æske
1x 4600- Original æske
1x Kuhl wagen lukket
1x kul åben godsvogn
2 x tip kulvogne
3x Grønne passager vogne
2x brune lukkede godsvogne med skråt tag
2x brune lukkede godsvogne med buet tag
1x brun lukket godsvogn med buet tag – vintage metal
1x scottierwagen brun
2x lange godsvogne åbne
1x medium lang godsvogn åben
5x åbne korte godsvågne
1x åben kort høj godsvogn
2x vin tønne vogne - bordeaux
2x gas vogne
2x shell olie/benzin vogne
Skinner:
100x Lige
48x buede
13x lange buede
24x eklektiske sporskifte
10x elektriske vogn afkobler ?
1x alm analogt sporskifte
1x buet elektrisk sporskifte
1x eklektisk krydsskinne
2x krydsskinner
40x special skinner: små store buer mm.
8x original æsker til spor og skinner
1x eklektisk sporsignal 7041
2x alm Marklin transformator
1x special dobbel transformator med funktioner.
42x Model biler: Alle typer
64x Model mennesker alle typer
30x Model dyr, alle typer
40x Model træer buske
55x model bygninger 80 % med lys i – inklusiv, kran, stor banegård med åbning og lukning
30x Lysmaster merklin
20x lygtepæle 1970 look
Diverse i el skiftekontakter skiftepanel ledninger reservedele osv i el Se billede
Byggematerialer af alle slags i forkellige kasser sorteret og fine ting iblandt Se billede
Ca 25 Merklin magasiner fra 1968-1978
Skott
Ingeniør
Hej Frederik
Kondollerer med din morfar!
Som jeg ser det, er det forholdsvis gængse modeller, din morfar havde, så er større formue står du nok desværre ikke med. Men det lyder da som om affektionsværdien er der nu, det netop var din morfars bane, du har arvet. Så gem banen og stil den op den dag, du har gejsten og pladsen til det og send gode tanker til din morfar samtidigt.
Jeg har selv en vinrød MY'er stående, som jeg fik af min fars onkel. Den har heller ikke den store pengeværdi i dag, men jeg glædes over de utallige besøg hos min fars onkel og tante i Børkop (han var stationsbestyrer i Børkop), hvor højdepunktet var, når vi skulle i kælderen og køre. Og stor var min glæde, da jeg sidste gang, vi var der, fik lov at tage den ene af hans MY'ere med hjem.
Både min fars onkel og min far er begge borte i dag, men jeg mindes stadig besøgene hver gang, jeg har maskinen fremme - Så jeg kan kun anbefale dig at gøre det samme
Med venlig hilsen
Skott
Kasper100
Hej Ellegaard
Du får her et fint svar fra Skott.
Der er mange som håber, at en "kasse Märklin" kan give en god lille sum. Men der er meget brugt Märklin derude, som du kan købe. Der skal klenodier til før det kaster noget af sig, ellers forærer du bare en forhandler penge i hånden.
Skulle du falde for fristelsen, og skille dig af med din morfars tog, så prøv og se om der er nogen private du kan bytte med, hvor de har noget du kan bruge. Det får du mere ud af.
Jeg ville gemme det og se tiden an.
Hilsen
Kasper