Picture

EllegaardVejle

Studerende

Indlæg: 1

PB

Stor samling af Märklin Ho Analog "1970"- Arvet. Hjælp til overblik og overslag :)

Hej

Jeg fandt til min store glæde over jeres forum for et par uger siden, sagen er at jeg har arvet min morfars samling af tog. Og Gud hvor hvor er jeg imponeret og hvilket arbejde der ligger i og bygge en bane op, og ikke mindst den orden som også min morfar har haft i alt ting. Samlingen er forholdsvis velholdt og har altid stået i opvarmet garage så ingen rust på skinner eller noget. Familine mener at det er samlet i årene 69-75 - og det er også hvad jeg kommer frem til af katalogerne. jeg har haft alle lokomotiver i gang og de virker. 

Efter og have siddet med det selv i et par uger, er jeg blevet klar over at jeg ikke har tålmodigheden endnu til og bygge jernbane selv. (24 år)
Derfor skriver jeg til jer.
For jeg vil gerne gemme banen til senere i livet men viser det sig at den er "mange" penge værd er det måske det bedste for mig og lade den gå! 

Jeg glæder mig til og høre jeres input! 

I kan på dette link se billeder  https://photos.app.goo.gl/uKb7Lnf17sCj353R8

Jeg har lavet en liste over tingene den kommer her:

Märklin Togbane 1969-1975

 

Lokomotiver: 10 stk.

Lokomotiv                                 3028  - Fungere

Tender lokomotiv                     3000 - Fungere m lys - Original kasse

Tender lokomotiv                     3000 - Fungere

Tender lokomotiv                     3031 – Fungere - Original kasse

Personenzug lokomotiv          3003 – Fungere – Original kasse

Rangier lokomotiv                   3001 – Fungere m lys – Original kasse

3021 – Fungere m lys

Marklin HO                                3005– Fungere m lys

Marklin HO                                3005– Fungere m lys  

Marklin HO                                3048 – Kan kører men har to ”løse” hjul på venstre side, se billede

Vogne: 35 stk.

1x spatenbrau munchen        4654 - Original æske

3x                                                4038 - Original æske

1x                                                4017- Original æske

1x                                                4035- Original æske

1x                                                4600- Original æske

1x Kuhl wagen lukket

1x kul åben godsvogn

2 x tip kulvogne

3x Grønne passager vogne

2x brune lukkede godsvogne med skråt tag

2x brune lukkede godsvogne med buet tag

1x brun lukket godsvogn med buet tag – vintage metal

1x scottierwagen brun

2x lange godsvogne åbne

1x medium lang godsvogn åben

5x åbne korte godsvågne

1x åben kort høj godsvogn

2x vin tønne vogne - bordeaux

2x gas vogne

2x shell olie/benzin vogne

Skinner:

100x Lige

48x buede

13x lange buede

24x eklektiske sporskifte

10x elektriske vogn afkobler ?

1x alm analogt sporskifte

1x buet elektrisk sporskifte

1x eklektisk krydsskinne

2x krydsskinner

40x special skinner: små store buer mm.

8x original æsker til spor og skinner

 

1x eklektisk sporsignal            7041

2x alm Marklin transformator

1x special dobbel transformator med funktioner.

 

42x Model biler: Alle typer

64x Model mennesker alle typer

30x Model dyr, alle typer

40x Model træer buske

55x model bygninger 80 % med lys i  – inklusiv, kran, stor banegård med åbning og lukning  

30x Lysmaster merklin

20x lygtepæle 1970 look

 

Diverse i el skiftekontakter skiftepanel ledninger reservedele osv i el                                  Se billede

Byggematerialer af alle slags i forkellige kasser sorteret og fine ting iblandt                           Se billede

Ca 25 Merklin magasiner fra 1968-1978  

 

 

 

 

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Hej Frederik

Kondollerer med din morfar!

Som jeg ser det, er det forholdsvis gængse modeller, din morfar havde, så er større formue står du nok desværre ikke med. Men det lyder da som om affektionsværdien er der nu, det netop var din morfars bane, du har arvet. Så gem banen og stil den op den dag, du har gejsten og pladsen til det og send gode tanker til din morfar samtidigt.

Jeg har selv en vinrød MY'er stående, som jeg fik af min fars onkel. Den har heller ikke den store pengeværdi i dag, men jeg glædes over de utallige besøg hos min fars onkel og tante i Børkop (han var stationsbestyrer i Børkop), hvor højdepunktet var, når vi skulle i kælderen og køre. Og stor var min glæde, da jeg sidste gang, vi var der, fik lov at tage den ene af hans MY'ere med hjem.

Både min fars onkel og min far er begge borte i dag, men jeg mindes stadig besøgene hver gang, jeg har maskinen fremme - Så jeg kan kun anbefale dig at gøre det samme Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kasper100

Indlæg: 72

PB

Hej Ellegaard

Du får her et fint svar fra Skott.

Der er mange som håber, at en "kasse Märklin" kan give en god lille sum. Men der er meget brugt Märklin derude, som du kan købe. Der skal klenodier til før det kaster noget af sig, ellers forærer du bare en forhandler penge i hånden.

Skulle du falde for fristelsen, og skille dig af med din morfars tog, så prøv og se om der er nogen private du kan bytte med, hvor de har noget du kan bruge. Det får du mere ud af.

Jeg ville gemme det og se tiden an.

Hilsen

Kasper

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.