Tidligere har Roco, Fleischmann, Brawa, Brekina, Liliput, Bachmann og hele Hornby-gruppen allerede meddelt, at de ikke ville tage til Spielwarenmesse. I dag blev det offentliggjort, at Märklin (og dermed også Trix, Minitrix og LGB) ikke ville være til stede.
Uden tvivl vil nyhederne for 2022 blive annonceret via internettet.
mvh,
Gert
Webmaster
Det er vel en naturlig konsekvens af pandemien og den vedblivende smitte?
Spørgsmålet i næste omgang er vel så, om producenterne vænner sig til at blive væk, så de ikke returnerer, når pandemien er overstået?
Det kan måske betyde, at vi ikke længere får alle nyhederne koncentreret mere eller mindre een gang om året.
MVH
Lars
Ole Vedel
Spielwarenmesse bliver vel mere og mere udvandet, efter som størstedelen af nyheder er beskrevet på nettet før messen starter.
Når man så tænker sig tilbage til dengang ,man ventede med spænding på MIBA særhæftet om messen.
Mvh. Ole Vedel
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Ole.
Jamen, det var jo før, verden gik af lave.
MVH
Lars
TogSvendsen
Spørgsmålet i næste omgang er vel så, om producenterne vænner sig til at blive væk, så de ikke returnerer, når pandemien er overstået?
Jeg er sikker på at Nürnberg er en dødsejler for modeltog efter pandemien.
Det kan måske betyde, at vi ikke længere får alle nyhederne koncentreret mere eller mindre een gang om året.
Det tror jeg ikke. Alle nyhederne er jo ofte annonceret længe før Nürnberg alligevel. De fleste bliver annonceret i løbet af januar, og sådan tror jeg det bliver ved med at være. Nürnberg er, i mine øjne, en komplet ligegyldig messe i dage med PDF'er og Youtube. Jeg tror marketingkronerne er givet meget bedre ud på lækre Youtube videoer. I sidste ende er det forbrugerne de skal ramme, forhandlerne skal nok finde ud af at bestille varerne hjem. Ideen med en forhandlermesse, hvor man kan se "yet another repaint" af et lokomotiv alle kender egenskaberne på, er komplet irellevant og spild af kroner.
Marklin4me
Jeg forstår bekymringen, for det var'er vel heller ikke så længe inden, vi nøjes med virtuelle tog, når vi alligevel får det serveret på PDF/YouTube.
Jeg håber at vi som forbrugere, sætter krav om fysiske messer og udstillinger. Sker det ikke, så dør hobbyen ud.
Stor modelbane hilsen
Ulrik R. Thomsen
Märklin Digital
medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen
www.marklinfan.dk
TogSvendsen
Ingen bekymring herfra. Nürnberg er ikke en forbrugermesse.
Du har stadig Dortmund, og alle de andre, hvor der er rigeligt med producenter repræsenteret. Det stopper ikke. De er meget vigtigere end Nürnberg, som jo kun er for forhandlere - og dermed ligegyldigt spild af kroner i mine øjne. Forbrugerne, skal jo nok fortælle forhandlerne, hvad de vil have.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Speilwarenmesse er nu fuldstændig aflyst.
https://www.spielwarenmesse-eg.de/aktuelles/presse-news/detail/absage-de...
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
chuff-chuff
Generellt sett blir det väl samma sak om hobbymesse i Rödby vid början av mars månad att ställa in den?