Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Spielwarenmesse 2022: Flere og flere producenter melder sig ud

Tidligere har Roco, Fleischmann, Brawa, Brekina, Liliput, Bachmann og hele Hornby-gruppen allerede meddelt, at de ikke ville tage til Spielwarenmesse. I dag blev det offentliggjort, at Märklin (og dermed også Trix, Minitrix og LGB) ikke ville være til stede.
Uden tvivl vil nyhederne for 2022 blive annonceret via internettet.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Det er vel en naturlig konsekvens af pandemien og den vedblivende smitte?

Spørgsmålet i næste omgang er vel så, om producenterne vænner sig til at blive væk, så de ikke returnerer, når pandemien er overstået?

Det kan måske betyde, at vi ikke længere får alle nyhederne koncentreret mere eller mindre een gang om året.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.152

PB  Blog  Hjemmeside

Spielwarenmesse bliver vel mere og mere udvandet, efter som størstedelen af nyheder er beskrevet på nettet før messen starter.

Når man så tænker sig tilbage til dengang ,man ventede med spænding på MIBA særhæftet om messen.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Ole.

Ole Vedel skrev:
Når man så tænker sig tilbage til dengang ,man ventede med spænding på MIBA særhæftet om messen.

Jamen, det var jo før, verden gik af lave.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

Lars Skjærlund skrev:

Spørgsmålet i næste omgang er vel så, om producenterne vænner sig til at blive væk, så de ikke returnerer, når pandemien er overstået?

Jeg er sikker på at Nürnberg er en dødsejler for modeltog efter pandemien.

Lars Skjærlund skrev:

Det kan måske betyde, at vi ikke længere får alle nyhederne koncentreret mere eller mindre een gang om året.

Det tror jeg ikke. Alle nyhederne er jo ofte annonceret længe før Nürnberg alligevel. De fleste bliver annonceret i løbet af januar, og sådan tror jeg det bliver ved med at være. Nürnberg er, i mine øjne, en komplet ligegyldig messe i dage med PDF'er og Youtube. Jeg tror marketingkronerne er givet meget bedre ud på lækre Youtube videoer. I sidste ende er det forbrugerne de skal ramme, forhandlerne skal nok finde ud af at bestille varerne hjem. Ideen med en forhandlermesse, hvor man kan se "yet another repaint" af et lokomotiv alle kender egenskaberne på, er komplet irellevant og spild af kroner.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Jeg forstår bekymringen, for det var'er vel heller ikke så længe inden, vi nøjes med virtuelle tog, når vi alligevel får det serveret på PDF/YouTube.

Jeg håber at vi som forbrugere, sætter krav om fysiske messer og udstillinger. Sker det ikke, så dør hobbyen ud.

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

Marklin4me skrev:
Jeg forstår bekymringen, for det var'er vel heller ikke så længe inden, vi nøjes med virtuelle tog, når vi alligevel får det serveret på PDF/YouTube.

Ingen bekymring herfra. Nürnberg er ikke en forbrugermesse.

 

Marklin4me skrev:
Jeg håber at vi som forbrugere, sætter krav om fysiske messer og udstillinger. Sker det ikke, så dør hobbyen ud.

Du har stadig Dortmund, og alle de andre, hvor der er rigeligt med producenter repræsenteret. Det stopper ikke. De er meget vigtigere end Nürnberg, som jo kun er for forhandlere - og dermed ligegyldigt spild af kroner i mine øjne. Forbrugerne, skal jo nok fortælle forhandlerne, hvad de vil have.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Speilwarenmesse er nu fuldstændig aflyst.

https://www.spielwarenmesse-eg.de/aktuelles/presse-news/detail/absage-de...


mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Generellt sett blir det väl samma sak om hobbymesse i Rödby vid början av mars månad att ställa in den?

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.